  • 1. Data: 2010-03-31 13:54:09
    Temat: Dostałem przegląd - paranoja :(
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

    Witam.
    Chcę opisać, jak wygląda absolutnie legalny przegląd w pewnej stacji
    diagnostycznej.
    Pacjent: Ford Fiesta '98 ~105 000km
    Objawy: Stuki podczasa jazdy, pływanie na zakrętach, trzeszczenie i
    ocieranie w kołach podczas skrętu kierownicą, "dudnienie" zawieszenia,
    problemy z utrzymaniem prostego toru jazdy, wyciek oleju z okolic tyłu
    silnika.

    Wypadł termin przeglądu, więdz jadę na stację diagnostyczną. Na
    początku nadmienię, iż nie odezwałem się słowem (poza "dzień dobry",
    "dziękuję" i "do widzenia"), nie dałem złamanego grosza łapówki...
    Pan po kompletnej "ścieżce" z uśmiechem oznajmił że auto jest sprawne
    i wbił pieczątkę w dowód.

    Od razu potem pojechałem do mechanika, który od dawna obsługuje mój
    samochód...
    Wymieniono:
    - 4x amortyzator (przednie całkowicie skorodowane i niesprawne, tylne
    z początkami wycieku)
    - łożyska i gumy górnego mocowania amortyzatorów przednich
    - gumy górnego mocowania amortyzatorów tylnych
    - sprężyny przednie
    - tuleje i sworznie wahaczy przednich
    - końcówki drążków kierowniczych
    - łączniki stabilizatora oraz gumy osadcze drążka stabilizatora
    - łożyska kół przednich
    - uszczelka pokrywy zaworów i zawór odmy
    - geometria+zbieżność

    Nawet nie mam siły pisac komentarza do całej sytuacji... A co byłoby
    gdybym nie miał pojęcia o samochodach?
    Ile takcih aut z nieświadomymi właścicielami jeździ po drogach?
    Wszystko odbywało się legalnie. Przyjechałem, diagnosta przejął auto,
    wyjechałem z pieczątką. Teoretycznie zaoszczędzić mogłem na naprawie i
    łapówce i jeździć śmiercionośnym "czymś" kolejny rok...

    Pozdrawiam...

    P.S.: Mogę podać nazwę stacji i nazwisko diagnosty....?

  • 2. Data: 2010-03-31 14:01:14
    Temat: Re: Dostałem przegląd - paranoja :(
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    wwwojtek1 pisze:
    (...)
> [...]
    > - łączniki stabilizatora oraz gumy osadcze drążka stabilizatora
    > - łożyska kół przednich
    > - uszczelka pokrywy zaworów i zawór odmy

    To jakaś porażka :(

    > P.S.: Mogę podać nazwę stacji i nazwisko diagnosty....?

    Wiesz, z jednej strony dobrze byś podał, ponieważ uchronisz wiele
    osób od nieświadomej jazdy samochodem, który się do tego nie nadaje.
    Z drugiej strony pewnie znajdą się chętni, by korzystać z takich
    'udogodnień'.

  • 3. Data: 2010-03-31 14:12:38
    Od: "P." <g...@o...pl>

    cóż, miałem podobną przygodę z diagonostą, podjechałem, co prawda nie po
    pieczątkę, ale fachową poradę, bo było już pod wieczór i "normalne"
    warsztaty były pozamykane, a zawieszenie w moim aucie srogo trzeszczało,
    więc chciałem się upewnić, że jazda niczym nie grozi. Wjechałem na kanał,
    diagnosta, owszem miły, oglądał auto od spodu dobre 15 minut, by na koniec
    stwierdzić, że trzeszczy jakaś guma (przegub), ale mozna śmiało jeździć.
    kilka dni później, w warsztacie okazało się, że do wymiany w trybie
    natychmiastowym kwalifikuje się wahacz, a jazda grozi urwaniem koła...

    pozdr.
    P.

  • 4. Data: 2010-03-31 14:17:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 31 Mar 2010 04:54:09 -0700 (PDT), wwwojtek1 wrote:
> [...]
    >"dziękuję" i "do widzenia"), nie dałem złamanego grosza łapówki...
    >Pan po kompletnej "ścieżce" z uśmiechem oznajmił że auto jest sprawne

    No ale o co chodzi ? Klienci z uslug stacji sa zadowoleni :-)

    Ty tez jestes zadowolonym klientem bo inaczej majac auto w takim
    stanie po co bys jechal na badania ? :-)

    >Wymieniono:
    >- 4x amortyzator (przednie całkowicie skorodowane i niesprawne, tylne
    >z początkami wycieku)

    Badanie sprawnosci amorow nie wchodzi w sklad zwyklego przegladu.

    Oczywiscie korozje i wyciek powinien dostrzec i zakwestionowac.

    I chyba nie widziales jak jezdzi auto z niesprawnymi amorami.
    Twoje moze mialy obnizona sprawnosc.

    >Nawet nie mam siły pisac komentarza do całej sytuacji... A co byłoby
    >gdybym nie miał pojęcia o samochodach?

    Przejechalbys spokojnie kolejny rok ? :-)

    J.

  • 5. Data: 2010-03-31 14:23:53
    Temat: Re: Dostałem przeglšd - paranoja :(
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    J.F. pisze:
    (...)
    > Ty tez jestes zadowolonym klientem bo inaczej majac auto w takim
    > stanie po co bys jechal na badania ? :-)

    Badania są obowiązkowe.

    > Badanie sprawnosci amorow nie wchodzi w sklad zwyklego przegladu.

    Od kiedy?

    > Oczywiscie korozje i wyciek powinien dostrzec i zakwestionowac.

    A układ kierowniczy?

    > Przejechalbys spokojnie kolejny rok ? :-)

    Tak, tak, szczególnie jak popada, albo zrobi się trochę bardziej
    ślisko...

  • 6. Data: 2010-03-31 14:28:09
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    wwwojtek1 pisze:
> [...]

    > - łączniki stabilizatora oraz gumy osadcze drążka stabilizatora
    > - łożyska kół przednich
    > - uszczelka pokrywy zaworów i zawór odmy

    Imponująca lista jak na taki przebieg...
    Ja w ciągu 120kkm jazdy (p10, '95, ~350kkm) wymieniałem tylne amory
    (choć nie ciekły), przednie górne wahacze miały gumy wybite, i jeden sworzeń
    stukał. I to wszystko, jeśli idzie o zawieszenie.

  • 7. Data: 2010-03-31 14:34:37
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Te przeglądy to lipa konkretna. Byłłem na przeglądzie specjalnie ówiłem żeby
    dobrze wyszarpali bo mi coś stuka w prawym przednim kole. Nic nie znaleźli,
    ciekawy byłem stanu amorków a tu facet zjeżdża "z toru" i idzie wbić
    pieczątkę. Na pytanie " A co z amortyzatorami" odpowiedź była " My nie
    robimy. A co rzuca coś na drodze?" Witki mi opadły

  • 8. Data: 2010-03-31 14:41:06
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    P. said the following on 31.03.2010 14:12:
> [...]
    > kilka dni później, w warsztacie okazało się, że do wymiany w trybie
    > natychmiastowym kwalifikuje się wahacz, a jazda grozi urwaniem koła...

    wiesz, mi w warsztacie zdiagnozowali zacierajaca sie kolumne
    kierownicza, proponowali uzywke za 1200zl a to sie tylko pasek od pompy
    wspomagania slizgal..
    W Twoim przypadku byc moze byla mocno wybita guma w wahaczu, mozna ja
    bylo wymienic, warsztat Ci wymienil caly wahacz, bo tak lepiej na tej
    robocie zarobil.
    S.

  • 9. Data: 2010-03-31 14:44:02
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "wwwojtek1" <w...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    > Witam.
    > Chcę opisać, jak wygląda absolutnie legalny przegląd w pewnej stacji
    > diagnostycznej.
    > Pacjent: Ford Fiesta '98 ~105 000km

    Patrzac na liste usterek i rocznik, raczej 305 000km. ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 10. Data: 2010-03-31 14:53:08
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-03-31 14:17, J.F. wrote:

    > No ale o co chodzi ? Klienci z uslug stacji sa zadowoleni :-)

    chodzi o to, by ten co wbija pieczątki niesprawnym autom wyleciał z
    roboty :P

    > Ty tez jestes zadowolonym klientem bo inaczej majac auto w takim
    > stanie po co bys jechal na badania ? :-)

    jak widać nie jest bo naprawił wszystko co mógł...

    > Badanie sprawnosci amorow nie wchodzi w sklad zwyklego przegladu.

    z choinki sie urwałeś?

    > Oczywiscie korozje i wyciek powinien dostrzec i zakwestionowac.

    a rozlatujące się amory nie? :)

    > I chyba nie widziales jak jezdzi auto z niesprawnymi amorami.
    > Twoje moze mialy obnizona sprawnosc.

    jak to, przecież opisał objawy - pływanie na zakrętach np.

    > Przejechalbys spokojnie kolejny rok ? :-)

    przeczytaj jeszcze raz...