  • Data: 2013-03-10 17:35:16
    Temat: Re: Dostał za niskie odszkodowanie i wygrał w sądzie z PZU
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 10 marca 2013 15:52:42 UTC+1 użytkownik tᴏ napisał:

    > Formalnie nie są, ale w praktyce właściwie są, ponieważ ustawowo został
    >
    > określony przedmiot umowy, a konkurencja jest duża. W efekcie ceny
    >
    > oscylują w okolicach kosztów, jak te się zwiększą, to i ceny także.
    >

    > Twierdzić, że wypłacanie odszkodowań wyższych o 100% nie spowoduje
    >
    > zbliżonego wzrostu cen może tylko idiota.
    >

    > --
    >
    > ss??q s? ??u??ou??

    Konkurencja istnieje tylko w zakresie podzielenia się marzą z klientem. Jeśli stawka
    została ustalona na 5 stów od łba to w tym jest na przykład 100 złotych marży dla
    ubezpieczyciela. Za to ma zapewnić obsługę poszkodowanych. Jeśli w okresie
    rozrachunkowym zbierze za ubezpieczenia OC miliard a wypłaci za naprawę szkód 780
    milionów to 20 milionów przekazuje do budżetu. W następnym roku ubezpieczenia
    teoretycznie są tańsze o te 20 milionów podzielone przez liczbę ubezpieczonych.
    Teoretycznie bo praktyczne jest inflacja i może się zdarzyć ze matematycy zatrudnieni
    przy planowaniu ryzyka związanego z ubezpieczeniami mogą wyliczyć że wzrośnie liczba
    szkód. Dużych ruchów cenowych w składkach nie ma bo potrafią bardzo dokładnie
    oszacować ile kasy będzie potrzebne na wypłaty. Jest to jedyny możliwy system do
    zaakceptowania. W każdym innym składki były by bardzo wysokie bo każdego trzeba by
    było ubezpieczyć od maksymalnej szkody jaką może zrobić. System składkowy w OC nazywa
    się systemem solidarnościowym. Nikt nie może w sposób nieuzasadniony na nim zarobić i
    nikt stracić. Składki mogły by być niższe jedynie w przypadku gdyby było mniej szkód
    lub gdyby ubezpieczyciele występowali do sprawców o częściowe naprawienie szkody
    jeśli powstała wskutek celowego działania.