  • 1. Data: 2013-09-04 12:38:53
    Temat: Doradźcie proszę - płyta, procek, pamięci, grafa - do gier i do 2-2.5k.
    Od: "N." <n...@w...pl>

    Witam.

    Przyszło mi prosić Was o pomoc. Szczerze wierzę, że zamiast skazywać mnie na
    godziny czytania testów, znajdzie się tu osoba (a jeszcze lepiej kilka osób),
    która poświęcając dwie minuty i korzystając ze swojej aktualnej wiedzy, doradzi
    mi zestaw: płyta główna, procesor z ewentualnym coolerem, pamięci, grafika i
    pewnie dysk. Całość ma być przeznaczona do gier, pracować to będzie pod Windą 7
    HP 64-bit i lepiej by cena nie przekroczyła 2.5k.

    Aktualnie mam płytę ASUS P5Q z prockiem Intela E6500 2.93GHz podciągniętym do
    3.52GHz - chłodzony coolerem Scythe. Grafika Radeon EAH5770, dysk Samsunga
    500GB, pamiątki identyczne 4xKingston 1GB 1066. Na Windzie XP wszystko chodzi
    szybko, cicho i stabilnie, na Windzie 7 już trochę muli. Jest sens coś
    doinwestować w ten zestaw, czy kupić nowy?

    Liczę na pomoc lokalnych wymiataczy i pasjonatów komputerowych i z góry wielkie
    dzięki za pomoc.

    Pozdrawiam - Paweł.

  • 2. Data: 2013-09-04 13:48:22
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

> [...]
    >Jest sens coś doinwestować w ten zestaw, czy kupić nowy?

    >Liczę na pomoc lokalnych wymiataczy i pasjonatów komputerowych i z góry

    Ja lubię rozbudowywać taki trochę chytry jestem :), ale np i5 będzie
    zdecydowanie szybsze od rozbudowanej obecnie posiadanej platformy i
    wymieniasz wszystko ale tez wszystko pozostałe sprzedajesz - jeszcze będzie
    miało to jakaś wartość.

    Z drugiej strony do obecnego sprzętu pozostaje dokupienie grafiki za np.
    1000 pln(która zresztą byś kupił do nowego zestawu) + procka (dobrego 4
    rdzeniowca) do obecnego zestawu wyjdzie z tego zestaw wydajny a zmieścisz
    się w 1500 pln + zostanie cpu do sprzedania kilkadziesiąt pln + grafika
    kilka stówek, i pozostała nie wydana kwota - może być potrzebny nowy
    zasilacz przy czym grafa i zasilacz będą starzały się od dziś - a procesor i
    pozostałe graty które zostaną będą za 2 - 3 lata w cenie złomu pewnie.

    jak masz te 2.5 kpln do wydania i kropka to bierz nowy z gwarancja, jak masz
    do wydania ale nie koniecznie to możesz pomyśleć o rozbudowie która Cie nie
    ominie ale dowlecze się może ze 2 może 3 lata.

    Ważne tez w co grasz i w jakich rozdzielczościach.
    Ja pykam w SC II czasami jakiś FPS/FPP i moje Q...@...5Ghz , 4 GB ram oraz
    Gf 260GTX swobodnie mi stykają a sprzęt jak na obecne czasy leciwy, notabene
    mam płytę P5QPRO a na Q9550 przesiadłem się z DualCore E6300 różnica
    kolosalna.

    Buniek

  • 3. Data: 2013-09-04 15:26:10
    Od: "N." <n...@w...pl>

> [...]
    > płytę P5QPRO a na Q9550 przesiadłem się z DualCore E6300 różnica kolosalna.

    Wielkie dzięki za tak wyczerpującą podpowiedź. Sprzęt chcę unowocześnić przede
    wszystkim dla siostry, której aktualnie odżyła pasja do Counter-Strike'a.
    Aktualnie stara się grać w Global Offensive, ale przy rozdzielczościach
    1920x1080 w akcji spada jej do 10-15fps! Kaski nie muszę całej wydać, oczywiście
    im mniej tym lepiej. Może jednak wystarczy podmiana procka na Q9550, bo z tego
    co niektórzy mówią, moja grafika aż tak zła nie jest, płyta od biedy ujdzie,
    pamięci też nie jest AŻ tak mało... Zasilacz jest porządny, uciągnie jeszcze
    wiele.

    Dziękuję.

  • 4. Data: 2013-09-04 15:51:27
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

> [...]

    >jest, płyta od biedy ujdzie, pamięci też nie jest AŻ tak mało... Zasilacz

    Ja gram w 1680x1050, grafikę masz podobna wydajnościowo do mojej (jak
    porównywać na suche dane), ale sprawdzałem procesory i jak masz DualCore
    E6500 to w/g http://www.cpubenchmark.net/ różnica do Q9550 jest kilkukrotna
    w standardowym taktowaniu :).
    I przeinstaluj system na Windows 7 jak będzie nadal 4 GB ram to lepiej
    32bit, x64 nie da Ci nic a czasami cos może nie chodzić starsze gierki etc.
    Można jeszcze jakiś szybszy dysk zapodać aby to lepiej działało w całości.
    Grafikę nawet jak koniec końców dokupisz to przy kolejnej rozbudowie nie
    będziesz musiał kupować. A po wymianie CPU może być tak, ze całość znowu
    zacznie być wystarczająca.

    Buniek

  • 5. Data: 2013-09-04 17:20:58
    Od: "N." <n...@w...pl>

> [...]
    > porównywać na suche dane), ale sprawdzałem procesory i jak masz DualCore E6500

    Czy w przypadku gier może aż tak dużo zależeć od procka? Zawsze wydawało mi się,
    że tutaj 80% sukcesu to dobra karta graficzna, a potem dopiero procek i ramy.
    Czy Q9550 ma jakąś rewizję, która kręci się najlepiej?

    Paweł.

  • 6. Data: 2013-09-04 18:36:05
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-09-04 12:38, N. pisze:
> [...]
    > Na Windzie XP wszystko chodzi szybko, cicho i stabilnie, na Windzie 7
    > już trochę muli. Jest sens coś doinwestować w ten zestaw, czy kupić nowy?

    Oczywiście "trochę muli" to odczucie całkowicie subiektywne, ale w
    żadnym wypadku taki sprzęt nie powinien na 7ce mulić. Albo ta 7ka jest
    do kitu (piracka, zasyfiona i zatrojanowana?), albo ten dysk pada już,
    albo coś jeszcze jest nie tak - w każdym razie 7 SP1 działa płynnie i
    całkowicie przyjemnie na podobnych i słabszych sprzętach, a wręcz
    "trochę lepiej" niż XP SP3 na tych samych (lepsze cachowanie miniaturek,
    pre-ładowanie dll itp), ale różnice są znikome.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2013-09-04 18:42:17
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-09-04 17:20, N. pisze:

    > Czy w przypadku gier może aż tak dużo zależeć od procka? Zawsze wydawało
    > mi się, że tutaj 80% sukcesu to dobra karta graficzna, a potem dopiero
    > procek i ramy. Czy Q9550 ma jakąś rewizję, która kręci się najlepiej?
    Nie demonizowałbym tak mocy Q9550 w grach. Niestety jest to jeszcze
    ciągle s775, tam są 4 rdzenie, ale realnie to jest 2+2, i wymiana danych
    między parami rdzeni i cache odbywa się po wolnej magistrali
    zewnętrznej. Jest to fajny procek, ale bez przesady...
    Jeśli uda ci się go naprawdę tanio dorwać, to warto spróbować zmiany,
    ale na alledrogo chodzi w tak chorych cenach, że taniej wychodzi i5
    mocny, tylko że trzeba wymienić płytę (i pamięci > ddr3, które są tansze
    niz ddr2)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2013-09-04 20:06:12
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    http://pclab.pl/art52167.html

  • 9. Data: 2013-09-04 23:15:36
    Od: "N." <n...@w...pl>

    > Oczywiście "trochę muli" to odczucie całkowicie subiektywne, ale w żadnym
    > wypadku taki sprzęt nie powinien na 7ce mulić. Albo ta 7ka jest do kitu
    > (piracka, zasyfiona i zatrojanowana?), albo ten dysk pada już,

    Winda oryginalna, ale rzeczywiście w momencie mulenia, najbardziej pracuje HDD i
    pomimo defragmentacji i oczyszczenia Siódemki ze zbędnych usług, to dysk
    najbardziej słychać.
    To jest sens zamieniać na Q9550? Koszt byłby <400zł.

    Dzięki - Paweł.

  • 10. Data: 2013-09-04 23:19:15
    Od: "N." <n...@w...pl>

    > http://pclab.pl/art52167.html

    Zabieram się do czytania, dziękuję za link.