  • Data: 2020-12-05 11:56:44
    Temat: Re: Dopasowywanie długości linii - kiedy niezbędne?
    Od: Zbych <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis wrote on 05.12.2020 08:49:
> [...]
    > ścieżki na około, między pinami gniazda wyświetlacza.
    > Ponieważ zależało mi na ciasnym upakowaniu ścieżek i elementów, nie
    > bardzo jest miejsce, żeby meandrować tymi wszystkimi ścieżkami.
    >
    > Stąd moje pytanie: czy to ma znaczenie przy tego typu mikrokontrolerach?
    > Sam STM32F407 jest dość szybki (maksymalne taktowanie 168 MHz) jego
    > peryferia też mogą pracować z dużymi prędkościami (np. SDIO 48 MHz). Co
    > więcej - LCD korzysta przecież z tego samego interfejsu, do którego
    > podpina się zewnętrzne pamięci flash/ddr, a w ich przypadku dopasowanie

    SDIO używa jednego zbocza zegara do synchronizacji danych, oznacza to,
    że masz prawie pół okresu zegara żeby dane się ustabilizowały. Czy
    według ciebie różnica w długości linii danych jest na tyle duża, żeby
    sygnały docierały z różnicą większą niż 10ns (połowa okresu 50MHz)?

    Strona 21: https://www.ti.com/lit/ug/spru765a/spru765a.pdf

    To samo dotyczy LCD.

    > Mogę zostawić tak, jak jest? Jest szansa, że będzie działało prawidłowo
    > przy maksymalnej prędkości tego MCU? Czy też ewentualnie konieczne
    > będzie zmniejszenie prędkości transmisji?

    Według mnie możesz zostawić tak jak jest, zwłaszcza że to amatorska
    konstrukcja.

    > I jeszcze jedno pytanie: czy dopuszczalne jest prowadzenie ścieżek pod
    > liniami USB? Dwie linie danych SDIO są dłuższe m.in. dlatego, że
    > chciałem mieć pod USB ciągłe pole masy i poprowadziłem te ścieżki na
    > około. Byłyby nieco krótsze, gdyby krzyżowały się z USB biegnąc po
    > przeciwnej stronie płytki. Czy takie coś jest dopuszczalne?

    Lepiej oczywiście, żeby masa była ciągła. Ale jeśli to USB pracuje na
    12MHz, to bardzo dużo można sobie odpuścić. Np. w ogóle nie widać, żebyś
    pilnował impedancji różnicowej na liniach USB, odległości od innych
    linii sygnałowych.