  • Data: 2011-01-24 21:32:14
    Temat: Re: Dołożenie dysku ??? robić RAID 5?
    Od: "JoteR" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Mariusz Kruk" napisał:

> [...]

    >>> Owszem.

    > Słowo klucz - dostępność.
    > (tak, zgadzam się, że dalece nie zawsze jest to konieczne, ale częstym
    > jest np. stawianie Linuksa na kilku partycjach w RAID-1, a zostawiania
    > swapa na pojedynczym dysku, co trochę mija się z celem).

    No to trochę mnie pocieszyłeś. Bo spiąłem kiedyś dla sportu dwa dyski PATA w
    RAID-1 (ten windziany, bez wsparcia ze strony kontrolera) i po tzw.
    niewczasie zorientowałem się, że swap ostał się jeno na systemowym. A że
    maszyna dość starawa zaś dysk systemowy bardzo poprzedniej generacji i o
    nienachalnej pojemności, więc klnąc swoją sklerozę, chcąc nie chcąc
    ustawiłem swap na owym mirrorze. Jest zauważalnie wolniej, niż kiedy swap
    był na dysku podstawowym, a jeśli któryś z dysków np. nie zgłosi się na
    starcie lub zdechnie w trakcie pracy (o co w starej maszynie nie tak
    trudno - moleksy już nie pierwszej młodości), to synchronizacja trwa
    niemiłosiernie długo (dyski raptem 160 GB) i niewiele da się w tym czasie
    zrobić. Generalnie pomysł w tej konfiguracji poniekąd bez sensu (miało być
    testowo na tak zwaną chwilę, która trwa już rok, bo nie chce mi się tego
    rozpinać) ale teraz dzięki Tobie dorobię sobie ideologię do własnego
    lenistwa i ów RAID zostanie, póki go szlag nie trafi ;-)

    JoteR