eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDogorywający ksenonRe: Dogorywaj?cy ksenon
  • Data: 2011-11-09 00:38:56
    Temat: Re: Dogorywaj?cy ksenon
    Od: DoQ <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 08-11-2011 23:08, to pisze:

    >> Skąd założenie, że to ma być to samo auto? Mowa raczej o starym rupieciu
    >> np. golf I vs nowym golf VI
    > Ale jaki sens ma takie porównanie? Golf I miał dużo mniej mocy i dużo
    > niższą masę. Zamontowanie do niego kół z VI to byłby dramat przy ruszaniu.

    Nie gadaj, GTI miał całe 110KM były też zwykłe 1.8 w okolicach 100KM -
    Golfy VI też takie robią :P


    >> No mają olbrzymią średnicę, a w momencie ruszania rozciągają się jeszcze
    >> ją powiększając.
    > Felgi są stosunkowo małe, a opona ma wysoki profil (i stosunkowo niskie
    > ciśnienie). Sama wielkość całego koła to sprawa wtórna, zwróć uwagę, że

    No właśnie nie bardzo wtórna, bo jak pisałem wcześniej dragstery mają
    opony które zwiększają średnicę ułatwiając start.

    > to są auta 500 KM+. Przeciętnie auto ma zwykle właściwą średnicę koła,
    > żeby mieć dobrą trakcję przy seryjnym silniku i dobrych oponach.

    I ta właściwa średnica (nie tylko wielkość felgi) jest dużo większa przy
    mocniejszych i nowszych samochodach. Dlatego 175/70/13 (kiedyś niemal
    podstawowy rozmiar) wygląda jak kółko do taczki przy 225/50/17
    chociażby. Zwróć uwagę że samochody terenowe również mają koła o dużej
    średnicy, małe zaraz by się zakręciły w miejscu i zakopały.


    Pozdrawiam
    Paweł

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: