eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDodatkowy przewód od alternatoraRe: Dodatkowy przewód od alternatora
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.mixmin.net!proxad.net!feeder1-2.proxad
    .net!cleanfeed3-b.proxad.net!nnrp6-1.free.fr!not-for-mail
    From: Mateusz Viste <m...@l...localhost>
    Subject: Re: Dodatkowy przewód od alternatora
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <on77db$hoh$1@node2.news.atman.pl>
    User-Agent: Pan/0.141 (Tarzan's Death; 168b179 git.gnome.org/pan2)
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Date: 18 Aug 2017 17:31:51 GMT
    Lines: 25
    Message-ID: <59972487$0$3335$426a74cc@news.free.fr>
    Organization: Guest of ProXad - France
    NNTP-Posting-Date: 18 Aug 2017 19:31:51 CEST
    NNTP-Posting-Host: 81.56.145.22
    X-Trace: 1503077511 news-2.free.fr 3335 81.56.145.22:52250
    X-Complaints-To: a...@p...net
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:722288
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 18 Aug 2017 19:16:24 +0200, Mateusz Bogusz wrote:
    > Mam spadek napięcia rzędu 0,5V między tym co wychodzi na alternatorze, a
    > klemami na akumulatorze. Będzie ok, jak dołożę dodatkowy przewód
    > miedziany sensownej grubości między plusy i dodatkowy miedzy minus
    > akumulatora i którąś śrubę na silniku? Elektrykiem nie jestem, na mój
    > chłopski rozum problemu nie widzę, ale wolałem się spytać.

    Problemu zaiste nie będzie, ale czy to pomoże? Wątpliwe.

    Czy masz pewność iż spadek napięcia faktycznie następuje między masą
    pojazdu a minusową klemą akumulatora? Prosty test: zmierzyć miernikiem
    napięcie między jakimkolwiek (metalowym, czystym) elementem karoserii, a
    minusową klemą akumulatora. Jeśli odnajdziesz tam twoje zgubione 0.5V, to
    zamiast dokładać drugi przewód, lepiej sprawdzić dlaczego ten obecny
    "popuszcza" pół volta (korozja, źle dokręcona śruba, itp).

    Jednak bardziej prawdopodobne wydaje się że te pół volta wytraca się
    gdzieś tam po drodze na "plusie" między alternatorem a aku. Niewykluczone
    też że to po prostu błąd pomiarowy - napięcie z alternatora mało kiedy
    jest idealnie proste, może wykazywać wahania o relatywnie dużej
    częstotliwości oraz wszelakie szumy, które bliżej akumulatora są
    tłumione. Tani miernik może to źle interpretować i zawyżać nieco
    wyświetlone napięcie.

    Mateusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: