eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDodatkowy akumulator 12VRe: Dodatkowy akumulator 12V
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.fsmpi.
    rwth-aachen.de!newsfeed.straub-nv.de!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.gigane
    ws.com!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.am4!peer.am4.highw
    inds-media.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.
    com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostr
    ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Reply-To: d...@n...pl
    Subject: Re: Dodatkowy akumulator 12V
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <o4oaen$f4k$1@node2.news.atman.pl>
    <58711b5d$0$5154$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>
    Date: Tue, 17 Jan 2017 00:37:52 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:49.0) Gecko/20100101 Firefox/49.0
    SeaMonkey/2.46
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <58711b5d$0$5154$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 36
    Message-ID: <587d594d$0$658$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.42.240.211
    X-Trace: 1484609869 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 658 178.42.240.211:15747
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 3606990932
    X-Received-Bytes: 2392
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:711172
    [ ukryj nagłówki ]

    wowa pisze:
    >> Jak wpiąć w instalacje dodatkowy akumulator 12V w samochodzie, tak aby
    >> alternator ładował oba, ale jednocześnie gdy będę na postoju ciągnął z
    >> tego dodatkowego, to nie wyssie mi też podstawowego?
    >>
    >> Szukam jakieś "inteligencji" nie ręcznego rozłączania obwodu przy
    >> każdym używaniu :-)
    >
    > Zobacz do elektroniki jachtowej. Na początek ten artykuł
    > http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2152&page=4
    5.
    > Wojtek

    Dokładnie. W elektrotechnice jachtowej ta zabawka występuje pod skrótem
    VSR. Są separatory jednostronne, czyli nadzorujące napięcie po jednej z
    rozdzielonych stron - można więc je używać w instalacjach z jednym
    źródłem pierwotnym (np. alternatorem) oraz dwustronne - z jednej
    przypinamy np. alternator silnika, z drugiej fotoogniwa...

    Zasada działania jest prosta - na akumulatorze bez ładowania napięcie
    raczej nie przekroczy 13V. Dla skutecznego ładowania potrzeba minimum
    13.6 - 13.8V. Zatem powyżej 13.5V układ łączy akumulatory razem bo
    źródło ładujące pracuje i akumulatory nawzajem między sobą ładunku
    wymieniały nie będą.

    --
    Darek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 17.01.17 13:44 J.F.
  • 21.01.17 22:16 wowa

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: