eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle[tech] Docieranie silnika po wymianie tłoka Re: Docieranie silnika po wymianie tłoka
  • Data: 2009-04-24 10:21:16
    Temat: Re: Docieranie silnika po wymianie tłoka
    Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Apr 24, 9:27 am, "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> wrote:

    > Nie wiem co tam na scigaczu zostało napisane .. ale idea _docierania_
    > silnika polega na stosunkowo łagodnej jeździe, z tendencją do normalnej .. a
    > nie pełnym gazie.
    > W koncu dawalnie w palnik nie różni sie w ogole od normalnej, ostrej jazdy
    > (zakladam, ze nie ma tu ludzi, ktorzy jeżdzą ostro na zimnym silniku, wiec
    > to pomijam), a jesli sie nie różni to o jakim docieraniu mówisz?
    >
    > Poczytaj instrukcje obsługi dowolnych silników spalinowych to wyczytasz, ze
    > podczas pierwszych kilometrów nie należy przekraczać pewnych obrotów, nie
    > należy przeginać z jazdą na niskich obrotach, należy zwracą szczegółną uwage
    > na rozrzewanie silnika oraz jest podana ilośc kilometrów (motogodzin) w
    > jakich należy stosować sie do tych wskazówek.
    >
    > Jak ktoś napisał, ze docieranie ma polegać na jeżdzeniu z pełną kitą ... to
    > chyba był to 1 kwietnia.

    Bledne myslenie. Instrukcje 'docierania' napisane sa w ten sposob
    tylko po to zeby kryc producenta przed ewentualnymi sprawami
    gwarancyjnymi itp.
    Docieranie nowego silnika powinno odbywac sie pod duzym i zmiennym
    obciazeniem.
    Jednym slowem na kazdym biegu pizda i od razu hamowanie silnikiem,
    znowy pizda, kolejny bieg, pizda i znow hamowanie silnikiem.. i tak
    przez kilka minut.
    Jednorazowa operacja przeprowadzona w ten sposob wystarcza. Wracasz do
    domu wymieniasz olej i filtr i jedzisz normalnie.
    Olej nie powinien byc jeszcze full syntetyk tylko troche bardziaj
    gesty. Nastepna wymiana na olej docelowy.

    Ja wiem ze sa 2 szkoly docierania ale ta z ksiazki skutkuje duza
    frustracja, mniejsza moca silnika po dotarciu i ogolnym zmuleniem.
    Szkola pelnej pizdy daje radosc, pozwala pierscieniom porzadnie sie
    usadowic i 'uszczelnic' i na koniec masz wiecej mocy z silnika - to
    zostalo przetestowane na hamowni i tak jest koniec kropka.

    Materialy i technologia w ktorej wspolczesne silniki sa produkowane
    nie groza rysami na scianach cylindrow ani niczym takim. jezeli
    podczas agresywnego docieranie cos sie zjebie to znaczy ze silnik od
    poczatku byl nie taki.

    Pozdro

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: