  • 21. Data: 2020-04-22 01:24:54
    Temat: Re: Dobry i tani akku 7Ah/12V
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 20-04-2020 o 00:10, heby pisze:
> [...]
    > maja około 4Ah i faktycznie ważą gdzies 0.7 porządnego akku.
    >
    > Czy ktoś mógłby mi polecić jakiś akku dostępny online, najlepiej na
    > allegro, posiadający naprawdę pojemność 7Ah i rozsądną cenę? Jest ich
    > tyle że cięzko zgadnąć gdzie jest magiczna granica między podróbkami a
    > faktycznymi pojemnosciami a nie chce znowu przepłacać za hiper super
    > markowy który i tak 99.9% czasu będzie pod pełnym napięciem nudząc się.
    >
    > Szarpać się ze sprzedawcą nie chcę, większosc z nich nie widziała
    > miernika na oczy więc gadanie o jakiś prądach czy energiach powoduje

    Mój własny ranking producentów na podstawie żywotności i ilości
    problemów z akumulatorami:

    Technocell - rzadko trafiają się usterki przed upływem 3 lat
    Zeus
    Alarmtec
    Europower
    Panasonic
    Yuasa - po 15 latach jeszcze trochę trzymają

    Każdy z producentów ma różne wersje akumulatorów i można wynaleźć serie
    Europowera, która ma przewidywane 10 czy 12 lat żywotności i jest 2 razy
    droższa niż wersja standardowa.
    Tak więc kupując patrz na oznaczenie typu, a nie tylko na cenę.

    yabba

  • 22. Data: 2020-04-22 11:22:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-22 o 00:27, sundayman pisze:

    > U mnie stoi na stole, żaden wentylator się w nim nie włącza nawet. Więc
    > to raczej starość po prostu...

    Od czasu do czasu podjeżdżam do chłopaków z Fideltronika w Warszawie.
    Wydaje mi się, że swego czasu spośród zakupionych u nich akumulatorów
    jeden okazał się trefny. Chyba coś wtedy Robert wspominał o kłopotach
    dostawcy czy producenta. To jeszcze, jak byli na starym miejscu.

    Ewentualnie UPS mógł długo stać rozładowany, aż się cela zasiarczyła.

    U siebie w domu mam dwa Aresy 1600, pierwsze akumulatory wytrzymały co
    najmniej 6 lat. Jeden jest jeszcze w starej obudowie, z łamaną przednią
    ścianką. Ma teraz dopiero drugi pakie baterii.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 23. Data: 2020-04-23 14:56:15
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Mon, 20 Apr 2020 00:10:41 +0200, heby wrote:

> [...]
    >
    > Szarpać się ze sprzedawcą nie chcę, większosc z nich nie widziała
    > miernika na oczy więc gadanie o jakiś prądach czy energiach powoduje

    W 2012, w kwietniu kupiłem dwa aku:
    AKUMULATOR ŻELOWY 12V 7Ah 7 AH 12V HYPE BATTERIES

    Siedzą w UPSie używanym codziennie od 8 lat, ostatnio w ciągu roku miałem z
    15 lub więcej braków w dostawie prądu i ups nie zawiódł ani razu, a komp
    dość żarłoczny, podkręcone i7 + 5 HDD + wielki monitor.

    Nie wiem czy te aku to marka czy nie marka, po prostu wybrałem takie wtedy
    i nie żałuję.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka