  • 41. Data: 2015-11-10 00:39:17
    Temat: Re: "Dobrodziejstwa" RoHS !!
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    s...@g...com pisze:
> [...]
    druzgocące opracowanie/podsumowanie głupoty wszechwiedzących pierdzistołków z EU.

    011-kostic-pb-free.pdf

    > Ale jednak coś mi nie pasi w tym opracowaniu (str.3):
    >
    > "World wide consumption of refined Pb decreased slightly to 8.63 metric tons in
    2009 from 8.65 metric tons in 2008."

    > Toż to mniej niż 1000 akumulatorów samochodowych..

    Słowo "slightly" znasz?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 42. Data: 2015-11-10 08:53:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 9 Nov 2015 23:36:32 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Podaj model, może miałem z nim do czynienia, obecnie klei się
    elementy
    > żeby produkt wytrzymał dłużej niż 2 lata, dzięki temu psim swędem
    dodaje
    > się wodoodporność.

    sgs2

    --
    Marek

  • 43. Data: 2015-11-10 11:20:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    s...@g...com pisze:
    >>> http://nepp.nasa.gov/whisker/reference/tech_papers/2
    011-kostic-pb-free.pdf

    >Słowo "slightly" znasz?

    Tu nie chodzi o "slightly". Tu chodzi o tony.
    Wiki np podaje, ze roczna jest owszem, okolo 8 ... milionow ton.

    Aczkolwiek
    Production and consumption of lead is increasing worldwide. Total
    annual production is about 8 million tonnes; about half is produced
    from recycled scrap.
    The top lead producing countries, as of 2008, are Australia, China,
    USA, Peru, Canada, Mexico, Sweden, Morocco, South Africa and North
    Korea.
    Australia, China and the United States account for more than half of
    primary production.
    In 2010, 9.6 million tonnes of lead were produced, of which 4.1
    million tonnes came from mining.

    To w koncu 8 czy 10, rosnie czy maleje ?

    http://www.ilzsg.org/static/statistics.aspx

    Tak czy inaczej - miliony ton, poziom recyklingu wzrasta.
    Ceny olowiu o ile wiem tez wzrosly, stad i recykling dobry.

    Swoja droga - do czego my to uzywamy ?
    Akumulatory powinny byc w recyklingu, do elektroniki juz nie, do
    benzyny juz nie, wiec do czego ?
    Przeciez nie na witraze ?

    Jedno zastosowanie znam - cokoly lamp sodowych i wyladowczych, je sie
    lutuje olowiem, bo cyna za niska temperature trzymania ma.
    O ile sie lutuje, a nie np zgrzewa.

    P.S. Moze sie ktos doszukac tego stezenia olowiu we krwi ? Faktem
    jest, ze skonczylismy posypywac przydrozne pola olowiem, ale ciekaw
    jestem, czy to mierzalne efekty dalo ... bo dawniej ludzie jakos na
    olowice nie schodzili.

    J.

  • 44. Data: 2015-11-10 13:21:25
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:
    > elementy
    > dodaje
    >
    > sgs2

    Proc i pamięć klejone, reszta nie, często uszkadza się scalak wifi bez
    wyraźnej przyczyny. Musiałeś szybko zareagować albo woda była neutralna
    jeśli nie skorodował.

  • 45. Data: 2015-11-10 14:23:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 10 Nov 2015 12:21:25 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
> [...]
    bez
    > wyraźnej przyczyny. Musiałeś szybko zareagować albo woda była

    No od c razu wyciagnalem osuszylem a później pcb przemyłem
    isopropanolem.

    --
    Marek

  • 46. Data: 2015-11-11 00:39:21
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:
    > bez
    > neutralna
    >
    > No od c razu wyciagnalem osuszylem a później pcb przemyłem isopropanolem.

    W ten sposób to praktycznie każdy telefon uratujesz, małżonce wysadziło
    korek od butelki gazowanej w czasie jazdy, butelka i telefon w jednej
    torbie foliowej, od razu wyjęła baterie, położyła telefon na słońcu w
    samochodzie i poszła do pracy, tego samego dnia jak go rozebrałem to
    było widać jak korozja mlaska sobie co popadnie.

  • 47. Data: 2015-11-11 13:11:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-11 o 00:39, AlexY pisze:

> [...]
    > samochodzie i poszła do pracy, tego samego dnia jak go rozebrałem to
    > było widać jak korozja mlaska sobie co popadnie.

    Kwas węglowy taki mocny?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 48. Data: 2015-11-12 11:45:33
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Adam pisze:
    > W dniu 2015-11-11 o 00:39, AlexY pisze:
    [..]

    > Kwas węglowy taki mocny?

    Jony panie, masa jonów z wody mineralnej.

  • 49. Data: 2015-11-12 13:01:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    Adam pisze:
    >Jony panie, masa jonów z wody mineralnej.

    Te jony ogolnie rzecz biorac zbilansowane i malo szkodliwe.
    W koncu w zwyklej kranowie tez troche jonow jest.

    Wiec urzadzenie bylo jednak pod pradem, czy to nie byla woda mineralna
    ale Pepsi/Coca Cola.
    Choc kwas fosforowy malo zracy jest.

    Ja sie kiedys w Tatrach wywrocilem do potoku, telefon skapalem,
    baterie wyrwalem od razu,
    na drugi dzien dopiero byla okazja sklep odwiedzic i telefon
    spirytusem rektyfikowanym zalac,
    ciagle nie dzialal, ale po paru dniach jak w domu rozebralem i
    wysuszylem porzadnie, to dzialal potem jeszcze dlugie lata.
    A woda w Tatrach ... no sam juz nie wiem - mineralna, bo przez
    mineraly przechodzi, czy w potoku to destylowana, tzn. deszczowa, z
    niewielka iloscia mineralow, bo granity i bazalty trudno rozpuszczalne
    sa ...

    J.

  • 50. Data: 2015-11-12 14:04:44
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-11-12 o 13:01, J.F. pisze:
    > Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    >
    > Te jony ogolnie rzecz biorac zbilansowane i malo szkodliwe.
    > W koncu w zwyklej kranowie tez troche jonow jest.

    Ale to woda gazowana, czyli kwas węglowy. Tak więc, jony niezbilansowane.

    --
    pozdrawiam
    MD