    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: "Dobrodziejstwa" RoHS !!
    Date: Tue, 10 Nov 2015 11:20:10 +0100

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    s...@g...com pisze:
    >>> http://nepp.nasa.gov/whisker/reference/tech_papers/2
    011-kostic-pb-free.pdf

    >Słowo "slightly" znasz?

    Tu nie chodzi o "slightly". Tu chodzi o tony.
    Wiki np podaje, ze roczna jest owszem, okolo 8 ... milionow ton.

    Aczkolwiek
    Production and consumption of lead is increasing worldwide. Total
    annual production is about 8 million tonnes; about half is produced
    from recycled scrap.
    The top lead producing countries, as of 2008, are Australia, China,
    USA, Peru, Canada, Mexico, Sweden, Morocco, South Africa and North
    Korea.
    Australia, China and the United States account for more than half of
    primary production.
    In 2010, 9.6 million tonnes of lead were produced, of which 4.1
    million tonnes came from mining.

    To w koncu 8 czy 10, rosnie czy maleje ?

    http://www.ilzsg.org/static/statistics.aspx

    Tak czy inaczej - miliony ton, poziom recyklingu wzrasta.
    Ceny olowiu o ile wiem tez wzrosly, stad i recykling dobry.

    Swoja droga - do czego my to uzywamy ?
    Akumulatory powinny byc w recyklingu, do elektroniki juz nie, do
    benzyny juz nie, wiec do czego ?
    Przeciez nie na witraze ?

    Jedno zastosowanie znam - cokoly lamp sodowych i wyladowczych, je sie
    lutuje olowiem, bo cyna za niska temperature trzymania ma.
    O ile sie lutuje, a nie np zgrzewa.

    P.S. Moze sie ktos doszukac tego stezenia olowiu we krwi ? Faktem
    jest, ze skonczylismy posypywac przydrozne pola olowiem, ale ciekaw
    jestem, czy to mierzalne efekty dalo ... bo dawniej ludzie jakos na
    olowice nie schodzili.

    J.