  • 31. Data: 2015-11-09 13:21:57
    Temat: Re: "Dobrodziejstwa" RoHS !!
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
    l...

    > Nie probowalem - ale co sie dzieje przy cynowo-olowianym przemyslowym
    > lutowaniu elementow pocynowanych ... czysta cyna ?

    Nie rozumiem tego problemu, na samym początku jak RoHS wszedł i pierwsze
    komórki LF pojawiły się w naprawie z premedytacją wymieniałem uszkodzone
    elementy LF na PB jeśli były dostępne na magazynie, wspomniany na
    początku wątku dokument opisuje co się dzieje jeśli połączy się obie
    technologie, zależnie od temperatury, jeśli jest dość wysoka to gówniane
    LF zostaje uzdrowione przez ołów dzięki dyfuzji.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 32. Data: 2015-11-09 13:47:33
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Mario napisał:

    > Czyżby Wenusjanie sami się wykończyli paląc węglem?

    Ołów nie jest samym dobrem ale znaczne zwiększenie ilości elektrośmieci,
    z całą resztą tablicy Mendelejewa też nie poprawi stanu środowiska. Nie
    wiem co gorsze. Utylizacja też przecież nie jest bezkosztowa, wymaga
    energii i pozostają nieprzetwarzalne odpady.
    Co do węgla i globalnego "ocipienia", to są na ten temat różne zdania.
    Oprócz ekologów, którzy już nie raz zostali przyłapani na kłamstwie, to
    są też i inni naukowcy, twierdzący że klimat i tak sie ociepla, bo takie
    są cykle. Wpływ emitowanego CO2 nie jest zbyt duży akurat na
    temperaturę. Za to podobno spowodował zwiększenie ilości planktonu w
    oceanach. Tym samym wzrosła ilość ryb - mimo rabunkowych połowów.
    Poprawiła się też wegetacja, czyli są większe plony, bo CO2 jest tym,
    czym O2 dla ludzi.
    Za to rabunkowe wydobycie surowców zatruwa środkowisko (i nas), jesteśmy
    cywilizacją śmieci i ROHS się do tego walnie przyczynia. Powinniśmy
    ograniczać zużycie surowców, bo raz że trujemy sami siebie a dwa za
    jakieś 100 lat ich po prostu zabraknie, bo nie są odnawialne. Produktami
    z kukurydzy będzie trudno zrobić izolację do kabli.
    Gdzieś mi się rzuciła w oczy informacja, że ekolodzy, badający efekt
    globalnego ocieplenia, pojechali na jakiś biegun, czy inne lodowce i
    zamarzli :-) Jak tu się nie śmiać z cudzego nieszczęścia?

  • 33. Data: 2015-11-09 14:12:37
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > włączone
    >
    > Być może, mówimy o lutowaniu czy o elementach zgodnych.z RoHS?

    Rozumiem pytanie (chyba), ale nie rozumiem jakie ma znaczenie czy mówimy o
    tym czy o tym.
    Jeśli RoHS dotyczy lub zaraz będzie dotyczyła wyrobów medycznych to znaczy,
    że zarówno elementy muszą być RoHS jak i lutowanie RoHS.
    P.G.

  • 34. Data: 2015-11-09 15:59:04
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 listopada 2015 14:12:35 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Jeśli RoHS dotyczy lub zaraz będzie dotyczyła wyrobów medycznych to znaczy,
    > że zarówno elementy muszą być RoHS jak i lutowanie RoHS.

    Implementacja RoHS w odniesieniu do wyrobów medycznych jest przesunięta dyrektywą
    pierdzistołków do 2016. Wyłączone z owej pierdyktywy są wyroby dla przemysłu
    militarnego i nawet cywilnego lotniczego. O co chodzi? Wiadomo, niech się psuje!!

  • 35. Data: 2015-11-09 16:53:06
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    ps.com...
    napisał:

> [...]
    >dyrektywą pierdzistołków do 2016. Wyłączone z owej pierdyktywy są wyroby
    >dla przemysłu militarnego i nawet cywilnego lotniczego. O co chodzi?

    Producenci samolotów powinni się czuć poszkodowani. Innym wolno (nawet
    trzeba) produkować psujący się sprzęt a im nie wolno :(.
    Ciekawe, czy jak kiedyś jakiś samolot spadnie przez whiskersy (skoro
    satelity mają z tym problem to na pewno w samolotach też trafiają się
    elementy RoHS) to da się do tego dojść po katastrofie, czy nie?
    P.G.

  • 36. Data: 2015-11-09 17:24:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 9 Nov 2015 12:21:57 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
> [...]
    uszkodzone
    > elementy LF na PB jeśli były dostępne na magazynie,

    Na co dzień używam 4 letniego smartfona,w 2 roku użytkowania wpadł do
    pełnego zlewu z wodą. Po wysuszeniu nadal działa, chyba jednak coś
    się polepszyło w technologi bezołowiowej, skoro funkcjonuje już
    czwarty rok a to decydowanie za długo po gwarancji...

    --
    Marek

  • 37. Data: 2015-11-09 17:32:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
> [...]
    >się polepszyło w technologi bezołowiowej, skoro funkcjonuje już
    >czwarty rok a to decydowanie za długo po gwarancji...

    Spadek cen polaczen zniechecil operatorow do sponsorowania telefonow,
    i widac producenci zauwazyli, ze klient wymaga wiecej niz 2 lata :-)

    J.

  • 38. Data: 2015-11-09 19:38:02
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Implementacja RoHS w odniesieniu do wyrobów medycznych jest przesunięta dyrektywą
    pierdzistołków do 2016. Wyłączone z owej pierdyktywy są wyroby dla przemysłu
    militarnego i nawet cywilnego lotniczego.

    Spodziewam się, ze kazda odpowiedzialna firma medyczna zacznie
    produkowac sprzet wylacznie do stosowania na pokladach statkow
    powietrznych (chocby stojacych twardo na ziemi).
    Mysle, ze w sprzecie medycznym raczej wazniejszy jest zysk z opinii
    niezawodnosci, niz z napraw/zakupow nowych. Przy samolotach z pewnoscia tez.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 39. Data: 2015-11-09 23:25:26
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 7 listopada 2015 15:22:42 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
    > Wiele razy było tutaj na ten temat, ale pozwolę sobie dać Wam jeszcze linka na
    druzgocące opracowanie/podsumowanie głupoty wszechwiedzących pierdzistołków z EU.

    > http://nepp.nasa.gov/whisker/reference/tech_papers/2
    011-kostic-pb-free.pdf

    Ale jednak coś mi nie pasi w tym opracowaniu (str.3):

    "World wide consumption of refined Pb decreased slightly to 8.63 metric tons in 2009
    from 8.65 metric tons in 2008."

    Toż to mniej niż 1000 akumulatorów samochodowych..

  • 40. Data: 2015-11-10 00:36:32
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:
> [...]
    > polepszyło w technologi bezołowiowej, skoro funkcjonuje już czwarty rok
    > a to decydowanie za długo po gwarancji...

    Podaj model, może miałem z nim do czynienia, obecnie klei się elementy
    żeby produkt wytrzymał dłużej niż 2 lata, dzięki temu psim swędem dodaje
    się wodoodporność.