  • 21. Data: 2015-09-21 23:11:27
    Temat: Re: Dobra lampka biurkowa
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik " (c)RaSz" napisał-em w
    news:56006dbd$0$595$65785112@news.neostrada.pl ...
    :
    : Moja lampa pamięta jeszcze Ala La Dyna ; ) teraz pewnie robią już nieco
    : inaczej, ale moje wrażenia eksploatacyjne nie są najlepsze. O zbyt szybkim
    : zużywaniu się samej świetlówki już pisałem, ale jeszcze przypomnę, że (...)
    :

    Ups, pardon, pomyliłem lampy, i miałem w powyższym poście na myśli nie: biurkową
    (jak w temacie), lecz z tematu o "lampie owadobójczej". To z pośpiechu!

    --
    Gdy Bóg chce kogoś pokarać
    - odbiera mu rozum.

  • 22. Data: 2015-10-04 00:32:57
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    17 września 2015 18:00 Użytkownik "J.F." napisał w
    news:55fae3b1$0$27524$65785112@news.neostrada.pl ...
    :
    : (...)
    : No coz, ja LEDy toleruje dosc dobrze.
    : Ale fakt, ze do zamiast zarowek to one sie tak sobie nadaja - czesto
    : za slabe, swieca tylko w jedna strone - to moze byc zaleta, ale moze
    : byc wada ...
    :

    Ejże, nie wszystkie! Czyżby w Twoim sklepie nie było takich LEDówek z bańką
    rozpraszającą? Jej kształt jest taki, jak zwykłej żarówki, a wewnątrz pokryta
    jakimś białym niby-luminoforem, czy raczej całkiem innym rodzajem bieli. Nie
    świeci już aż tak jednokierunkowo, jak LED-y bez tego dodatku, acz "w tył"
    oczywiście nie za bardzo...

    :
    : No i jeszcze mnie wk* opozniony start. Pstryk ... i nic.
    : Co one przez ta sekunde robia ?
    : J.
    :

    Opóźniony start... LED-ówek? No nie wiem, nie zetknąłem się. Mam w domu kilka, i
    wszystkie odpalają natychmiast. Ale może pomyliłeś z innym źródłem światła, bo
    ja kupiłem niedawno kilka różnych, no i mam 2 takie, których zewnętrzny wygląd
    jest bardzo zbliżony: udają zwykłe żarówki, takie mleczne. Ale w jednej bańce są
    LED-y, a w drugiej -- "coś" innego. Acz nie wiem dokładnie na jakiej to działa
    zasadzie, bo opakowania nie zachowałem. Jednak to na bank nie LED, bo gdy się
    pali, to bańka osiąga temperaturę circa 45 stopni, czyli jest "dość ciepła". No
    a w LED-ach tego nie ma. Jej światło też nie jest "zimne" -- lecz zauważalnie, a
    nawet "zdecydowanie" bardzie zażółcone niż słoneczne. Pewnie to jakiś rodzaj
    świetlówki, choć dość... dziwny, bo np. w najmniejszym nawet stopniu nie da się
    wyczuć migotania: czy to patrząc, czy *słuchając* -- no bo świetlówki
    często-gęsto z lekka rzężą...

    No i owa lampa odpala tak właśnie jak piszesz: z opóźnieniem sekundowym, albo i
    nieco większym. I z początku świeci dość mizernie, dopóki się nie rozbuja...

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.

  • 23. Data: 2015-10-04 09:30:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Oct 2015 00:32:57 +0200, (c)RaSz napisał(a):
> [...]
    >:
    > Ejże, nie wszystkie! Czyżby w Twoim sklepie nie było takich LEDówek z bańką

    Sa, ale zazwyczaj tylko polkula. A ja np w zyrandolu mam zarowki
    ustawione pionowo w gore. A w toalecie poziomo, na scianie - i takie
    polowiczne ledy kiepsko zastepuja.
    A takich LED, co swieca naprawde dookolnie, to juz malo jest.

> [...]
    > wszystkie odpalają natychmiast. Ale może pomyliłeś z innym źródłem światła, bo

    Nic nie pomylilem. A Ty dobrze trafiles.

> [...]
    > pali, to bańka osiąga temperaturę circa 45 stopni, czyli jest "dość ciepła". No

    Zimne LED masz ? Przeciez one gorace sa.

    > No i owa lampa odpala tak właśnie jak piszesz: z opóźnieniem sekundowym, albo i
    > nieco większym. I z początku świeci dość mizernie, dopóki się nie rozbuja...

    No to swietlowka. A ja o LED.

    J.