  • 1. Data: 2015-09-16 11:06:39
    Temat: Dobra lampka biurkowa
    Od: cezar <c...@t...invalid>

    Witam,

    Przymierzam się do zakupu dobrej lampki biurkowej (w rozsądnej cenie).
    Jaką technologie wybrać? żarówka, świetlówka, LED?
    Chodzi mi o coś na wysięgniku coby można było wygodnie manewrować...
    Biurko ma ok 2.5m ale zasięg jaki by mnie zadowalał to powiedzmy 1.6m -
    czyli ramie musiało by mieć jakies 80cm
    Czy ktoś próbował lampy stosowane np w gabinetach kosmetycznych?
    http://www.ebay.co.uk/itm/370877998447
    Jakieś inne godne polecenia?

    c.

  • 2. Data: 2015-09-16 11:18:04
    Temat: Re: Dobra lampka biurkowa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cezar" napisał w wiadomości grup
    >Przymierzam się do zakupu dobrej lampki biurkowej (w rozsądnej
    >cenie). Jaką technologie wybrać? żarówka, świetlówka, LED?

    Zalezy do czego. LEDy coraz lepsze, ale rownomiernosc oswietlenia moze
    byc kiepska, miganie duze, a start opozniony.
    Swietlowki z kolei wymagaja pewnego czasu na rozgrzanie.

    A zarowka to troche glupio tak prad marnowac w dzisiejszych czasach.

    Wiele lamp ma uniwersalna oprawe - mozna LED, mozna zarowke.

    Ale ta jest z lupa.
    I 80cm pewnie nie ma.

    J.

  • 3. Data: 2015-09-16 11:35:46
    Od: cezar <c...@t...invalid>

    On 16/09/2015 10:18, J.F. wrote:

    > Ale ta jest z lupa.
    > I 80cm pewnie nie ma.

    Wlasnie moze taka lupa do dobra rzecz do lutowania 0603... lata lecą a
    wzrok tylko się pogarsza.

    c.

  • 4. Data: 2015-09-16 12:00:28
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-09-16 o 11:35, cezar pisze:

    > Wlasnie moze taka lupa do dobra rzecz do lutowania 0603... lata lecą a
    > wzrok tylko się pogarsza.

    Mam podobną lampę kupioną w Lidlu. Czasem używam, choć soczewka nie jest
    najwyższej jakości. Do SMD mam mikroskop stereo, bardzo polecam.
    Lampę biurkową wyciągnąłem ze strychu, wyremontowałem i używam na co dzień.
    Żarówka daje najlepsze światło, ale grzeje. Jeśli ją zbliżysz do ręki
    to, na dłuższą metę, nie jest przyjemne. W końcu wkręciłem świetlówkę,
    ale z tych porządniejszych.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 5. Data: 2015-09-16 12:11:49
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:
> [...]
    > Żarówka daje najlepsze światło, ale grzeje. Jeśli ją zbliżysz do ręki
    > to, na dłuższą metę, nie jest przyjemne. W końcu wkręciłem świetlówkę,

    Też to testowałem i skończyłem na świetlówce Osram Dulux w zielonym
    pudełku. Ma napradę przyjemne światło. Tylko trzeba uważać przy zakupie,
    żeby nie wystawała poza oprawę lampki, bo raz że świeci po oczach a dwa
    nie jest chroniona przed przypadkowym słuczeniem.

  • 6. Data: 2015-09-16 12:20:31
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-09-16 o 12:00, Paweł Pawłowicz pisze:

> [...]
    > Żarówka daje najlepsze światło, ale grzeje. Jeśli ją zbliżysz do ręki
    > to, na dłuższą metę, nie jest przyjemne. W końcu wkręciłem świetlówkę,

    Ja wziąłem LEDówkę OSRAMa 10W. Żeby nie to, że lubię trochę bardziej
    "żarówkowe" oświetlenie to byłaby super, No, może przydałaby się
    regulacja mocy, bo do precyzyjnych prac jest bardzo OK, ale tak żeby coś
    popisać na papierze to już trochę za jasno jest.
    A lampka zwykła (jak kreślarskie, warsztatowe czy jak to nazywają) z Ikei.

    Pozdrawiam

    DD

  • 7. Data: 2015-09-16 18:31:50
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    16 września 2015 12:20 Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w
    news:55f9426e$0$8389$65785112@news.neostrada.pl ...
    :
    :W dniu 2015-09-16 o 12:00, Paweł Pawłowicz pisze:
    : >
    : > (...) Do SMD mam mikroskop stereo, bardzo polecam.
    : > (...)

    Stereo? A jakieś szczegóły?

    : >
    : > Żarówka daje najlepsze światło, ale grzeje.
    : > (...) W końcu wkręciłem świetlówkę,
    : > ale z tych porządniejszych.
    : >

    Nawet i naj~ naj~ porządniejsze są do pracy / czytania -- nazbyt migotliwe.

    :
[...]
    : (...)
    : DD
    :

    Są tacy, którzy twierdzą, że migotanie (z częstotliwością sieciową) źródeł
    światła im nic, a nic -- nie przeszkadza. Jednak inni mają tak, że drażni im to
    oczy, i to bardzo. Nie jestem specjalistą, ale wydaje mi się, że te wszystkie
    energooszczędne "nie-żarówki" są jednak niezbyt dla wzroku łaskawe. Przydają
    się, aby widzieć, gdzie leży taki, czy inny przedmiot w pokoju, i aby nie wpaść
    po ciemku na krzesło, ale w lampie biurkowej, która oświetla nam tekst książki,
    którą czytamy kilka godzin -- ich migotliwość po prostu *musi* być dla wzroku
    męcząca.

    Czy to LEDy, czy świetlówki -- mają być oszczędne dla licznika prądu, ale dla
    oka -- już nie są, no i "na biurku" trzeba jednak mieć oświetlenie żarowe, ale...
    Ale warto chyba wykosztować się na nieco lepsze, niż klasyczne, bowiem taka
    halogenowa "mała bańka" daje wyższą temperaturę barwową, czyli jej światło
    odbieramy jako "bardziej białe", ale... Ale czasami może to być jak raz
    niepożądane, więc, jak pisze kol. Dariusz -- warto mieć do tego regulator
    napięcia. Mam halogenową lampę biurkową z takim właśnie regulatorem (chyba na
    tyrystorach, ale nie rozbierałem), i wiem, że się przydaje.

    Wątkotwórca pytał o konkretny model, ale tej "mojej" już nie ma w sprzedaży,
    więc linkiem służyć nie będę. A tak na marginesie: energooszczędne "nie-żarówki"
    nie mogą zazwyczaj być podłączane do ściemniaczy, tzn. próba regulacji ich
    jasności skutkuje zazwyczaj tylko wystąpieniem efektu migotania, które staje się
    wtedy zauważalne bardzo wyraźnie. Dlatego świecić muszą stale "na full", w
    przeciwieństwie do tych opartych na żarzeniu się włókna. No i zastanawia mnie,
    jak to się ma do zużycia prądu w przypadku tych oszczędnych, i nie-oszczędnych,
    jeśli układem tyrystorowym ściemnimy je (dajmy na to) o te 50% woltów, czyli
    będą "wyżarzać" 25% mocy? No bo stwierdzimy, że jeszcze przy takim
    "zaciemnieniu" -- jeszcze widzimy pomieszczenie, i nie rozdepczemy domowego kota,
    mającego zwyczaj włazić nam pod nogi.

    W przypadku czy to LEDów, czy świetlówek -- rozwiązaniem alternatywnym byłby dość
    złożony układ, pozwalający wetknąć w lampę kilka źródeł, o mocy "stopniowanej",
    np.: 1, 2, 4, i 8-krotnej (np. * 5 Watów) i wtedy uzyskamy też dość elastyczne
    (choć nie będzie ono płynne) możliwości ustawienia jasności. No ale jednak
    wygodniesze jest, gdy wystarczy *jedno pokrętło*...

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.

  • 8. Data: 2015-09-16 18:55:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " (c)RaSz" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >tekst książki,
    >którą czytamy kilka godzin -- ich migotliwość po prostu *musi* być dla

    Od lat masz w pracy swietlowki, w szkole swietlowki, gapiles sie w
    monitory CRT i telewizory - i jakos nikt nie narzekal.
    No dobra - na monitory troche narzekali.

    Teraz bywaja narzekania na rzutniki DLP, ale to troche inne kalosze

> [...]
    >full", w
    >przeciwieństwie do tych opartych na żarzeniu się włókna.

    Niektore jednak moga.
    Poza tym technik sciemniania moze byc wiecej - np autotransformatorem

> [...]
    >będą "wyżarzać" 25% mocy? No bo stwierdzimy, że jeszcze przy takim
    >"zaciemnieniu" -- jeszcze widzimy pomieszczenie, i nie rozdepczemy

    A w zarowkach cie nie zastanawia ?
    Tam jest bardzo zle :-)

    W LED moze byc calkiem dobrze - LED z natury dosc liniowo swiatlo
    produkuje, no ale chinski zasilacz to juz niewiadoma.

> [...]
    >"stopniowanej",
    >np.: 1, 2, 4, i 8-krotnej (np. * 5 Watów) i wtedy uzyskamy też dość

    Dawniej dosc dobrze sie sprawowal podwojny wylacznik i dwa zestawy
    zarowek w zyrandolu - no ale to raczej nie do lampy biurkowej.

    Teraz bywa problem w praktyce - lampek wiele, a zasilacz jeden. I
    mozna go tylko wlaczyc lub wylaczyc.
    Swoja droga to musze poeksperymentowac - np jakis szeregowy
    kondensator ograniczajacy prad ...

    >(choć nie będzie ono płynne) możliwości ustawienia jasności. No ale
    >jednak
    >wygodniesze jest, gdy wystarczy *jedno pokrętło*...

    Oj, roznie z tym bywa. Pojezdzij troche samochodem z takim pokretlem
    do regulacji nawiewu - to zatesknisz za przelacznikiem :-)

    J.

  • 9. Data: 2015-09-16 18:57:58
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2015-09-16 o 18:31, (c)RaSz pisze:
> [...]
    > :W dniu 2015-09-16 o 12:00, Paweł Pawłowicz pisze:
    > : >
    > : > (...) Do SMD mam mikroskop stereo, bardzo polecam.

    Dokładnie taki:

    http://www.conrad.pl/Mikroskop-z-o%C5%9Bwietleniem-L
    ED-owym.htm?websale8=conrad&pi=816079&ci=SHOP_AREA_1
    7593_0609064

    Tylko tutaj cena zwala z nóg.

    P.P.

  • 10. Data: 2015-09-16 20:34:33
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "cezar" napisał w wiadomości grup

    Czy ktoś próbował lampy stosowane np w gabinetach kosmetycznych?
    http://www.ebay.co.uk/itm/370877998447
    Jakieś inne godne polecenia?

    Mam podobną, o trochę większej średnicy. Do oglądania czegoś jest doskonała.
    Do pracy jest problem, trzeba się specjalnie ustawiać żeby podejść z
    lutownicą. Lupolampa jest zbyt blisko płytki. Jest inny problem,
    przetwornica w lampie strasznie sieje. Jeśli zbliżysz sondę oscyloskopu do
    obudowy, przebieg ma kilka voltów. Do regulacji urządzenia które naprawiam
    trzeba wyłączyć lampę :(
    Wojtek