  • 1. Data: 2011-11-19 22:34:40
    Temat: Dobór bezpiecznika - kondensator wejściowy.
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Witam,

    Muszę dobrać bezpiecznik do urządzenia, zasilanie 110V DC, maksymalna
    moc 20W. Jedyny problem to kondensator 100uF bezpośrednio za
    bezpiecznikiem, boję się, że impuls prądowy przy włączaniu będzie
    przepalać bezpiecznik.
    Bezpiecznik ma być w wersji smd.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2011-11-19 22:55:54
    Temat: Re: Dobór bezpiecznika - kondensator wejściowy.
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 19.11.2011 23:34, Andrzej W. pisze:
> [...]
    > moc 20W. Jedyny problem to kondensator 100uF bezpośrednio za
    > bezpiecznikiem, boję się, że impuls prądowy przy włączaniu będzie
    Może bezpiecznik polimerowy? Oidp część jest wprost opisana w
    dokumentacji jako "bezpiecznik+softstart".
    Michoo

  • 3. Data: 2011-11-19 23:06:26
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-11-19 23:55, Michoo pisze:

    > Może bezpiecznik polimerowy? Oidp część jest wprost opisana w
    > dokumentacji jako "bezpiecznik+softstart".

    Potrzebuję trwałego "uszkodzenia" bezpiecznika w wypadku przekroczenia
    prądu, urządzenie ma wrócić do serwisu w wypadku niewłaściwej pracy.
    Jak dam polimerowy to będą to "losowe restarty".

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 4. Data: 2011-11-19 23:48:17
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 20.11.2011 00:06, Andrzej W. pisze:

    > Potrzebuję trwałego "uszkodzenia" bezpiecznika w wypadku przekroczenia
    > prądu, urządzenie ma wrócić do serwisu w wypadku niewłaściwej pracy.
    Bardzo lubię taki sprzęt :\

    > Jak dam polimerowy to będą to "losowe restarty".

    To daj zwykły, o odpowiedniej inercji (np 10*prąd znamionowy przez
    150ms). Naprawdę nie widzę tu jakiegokolwiek problemu...

    Michoo

  • 5. Data: 2011-11-20 08:58:41
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Andrzej W. wrote:
> [...]
    > moc 20W. Jedyny problem to kondensator 100uF bezpośrednio za
    > bezpiecznikiem, boję się, że impuls prądowy przy włączaniu będzie
    niestety ale tak to tylko w ERZE :)
    Wartość piku prądowego ograniczać będzie tylko rezystancja
    przewodów, ścieżek oraz impedancja samego kondensatora.
    Nie jest to dobre rozwiązanie w/g mnie szczególnie kiedy transformator
    SN/NN wisi na słupie przed domem.

    Musisz zastosować rezystor np.
    Rezystor metalizowany, SMD 1R 1206, D25/CRCW1206
    oraz bezpiecznik zwłoczny SMD 0,25A 250V
    --
    pzdr, j.r.

  • 6. Data: 2011-11-20 09:01:51
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    j.r. wrote:

    > Wartość piku prądowego ograniczać będzie tylko rezystancja
    > przewodów, ścieżek oraz impedancja samego kondensatora.
    > Nie jest to dobre rozwiązanie w/g mnie szczególnie kiedy
    > transformator SN/NN wisi na słupie przed domem.
    Sorry ale źle skojarzyłem iż chodzi o 110VAC, chyba że to Twoja
    literówka i chodzi o zasilanie 110VAC.
    --
    pzdr, j.r.

  • 7. Data: 2011-11-20 14:18:20
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-11-20 10:01, j.r. pisze:
    > Sorry ale źle skojarzyłem iż chodzi o 110VAC, chyba że to Twoja
    > literówka i chodzi o zasilanie 110VAC.

    Chodzi o DC.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 8. Data: 2011-11-20 14:22:05
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-11-20 00:48, Michoo pisze:
    > To daj zwykły, o odpowiedniej inercji (np 10*prąd znamionowy przez
    > 150ms). Naprawdę nie widzę tu jakiegokolwiek problemu...

    Problem jest taki ile razy ten prąd znamionowy we wzorze bez żadnego
    "np.". Nie mam ochoty eksperymentować przez tydzień i dobierać właściwy
    bezpiecznik, wolę się zapytać, bo niejeden pewnie już przez to przechodził.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 9. Data: 2011-11-20 14:27:41
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    a jakby dać tranzystror mos z bramką przez pojemność? ten schemat z
    uodpornieniem na odwrotną biegunowość zasilania...

  • 10. Data: 2011-11-20 18:34:59
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Andrzej W. wrote:

    > Chodzi o DC.
    Zakładam że zasilanie jest "sztywne" więc
    nadal 1R i za nim bezpiecznik 0,25A zwłoczny ale koniecznie minimum
    250VDC żeby w razie zwarcia nie powstał łuk wypalający płytkę.
    --
    pzdr, j.r.