-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Do znawcuf akumulatorów :)
Date: Mon, 20 Dec 2010 10:58:35 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 33
Message-ID: <ien9cc$8ac$1@news.onet.pl>
References: <u5r8spjimdzz$.dlg@bzyk.dyndns.org>
<4d0f2357$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: server.esaprojekt.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1292839116 8524 193.108.35.42 (20 Dec 2010 09:58:36 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 20 Dec 2010 09:58:36 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
In-Reply-To: <4d0f2357$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2336049
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-12-20 10:35, Marquez pisze:
> Akumulator kupuje się o takiej pojemności jaką przewidział producent
> pojazdu. Możesz manewrować wyłącznie marką.
Nieprawda. Marka ma najmniejsze znaczenie, tak na prawdę jedynym
ograniczeniem jest wielkość akumulatora. Czy założysz większy, czy
mniejszy jest bez różnicy - będzie działać, o ile zmieści się na swoim
miejscu.
> Jest to uwarunkowane wydajnością alternatora, który musi być dopasowany do
> pojemności akumulatora.
Nieprawda. Alternator ma maksymalny prąd ładowania jako wartość
znamionową, ale rzeczywista wartość prądu zależna jest od elementów ten
prąd pobierających. W 99,9% współczesnych samochodów prąd ładowania
alternatora jest nadmiarowy względem zapotrzebowania.
> Aku o mniejszej pojemności będzie za słaby, a o większej będzie permanentnie
> niedoładowany.
Półprawda. Mniejsza pojemność to mniej energii do oddania przez
akumulator ale tyle samo energii oddanej podczas udanego rozruchu co w
przypadku akumulatora o większej pojemności. W związku z czym większy
akumulatora odda i przyjmie również tyle samo, co mniejszy. Różnica jest
tylko w ilości tej energii potrzebnej do rozruchu - mniejszy pozwoli na
mniejszą liczbę prób rozruchu - większy na większą.
--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia
Następne wpisy z tego wątku
- 20.12.10 11:00 choczsz
- 20.12.10 11:41 Lewis
- 20.12.10 11:45 Adam Adamaszek
- 20.12.10 12:18 WW
- 20.12.10 12:41 J.F.
- 20.12.10 12:51 Karolek
- 20.12.10 12:53 Karolek
- 20.12.10 13:18 Artur Frydel
- 20.12.10 13:19 Agent
- 20.12.10 13:21 Artur Frydel
- 20.12.10 13:22 Waldek Godel
- 20.12.10 13:22 Agent
- 20.12.10 13:30 J.F.
- 20.12.10 13:39 Waldek Godel
- 20.12.10 13:42 Adam Adamaszek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
Najnowsze wątki
- 2024-12-30 Sędzia Dorota Lenarczyk z Żywca skazała na 6 mies. pozbawienia wolności
- 2024-12-30 Podnieść masę o 0.6V
- 2024-12-30 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-30 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-30 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-12-30 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-12-30 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-12-30 Moduł BT BLE 5.0
- 2024-12-30 Łódź => Application Security Engineer <=
- 2024-12-30 Lublin => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-30 Nowy Outlander PHEV w PL
- 2024-12-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym