    From: Michal <u...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Do znawców procków Pentium :)
    Date: Thu, 26 Apr 2012 23:45:10 +0200

    W dniu 2012-04-25 04:03, Feromon pisze:

    > Matko Jobsa, czy to jest grupa archeologiczna? ;))

    Eee tam, przesadzasz. Do tej pory używam bardzo fajnego Della X300 na
    Pentium M 738 taktowanego nawet niżej (1,4GHz) niż ten 725 (1,6GHz) oba
    na Dothanie 90 nm 2MB cache - wersje LV i ULV mają po prostu wyższe
    numerki, mimo niższego taktowania).
    Wydajność ma to współcześnie sprzedawanych jednostek na Atomie, waży
    ciut ponad 1kg, ale w odróżnieniu od netbooków ma normalnie nadający się
    do pracy ekran 12,1" 4:3 zamiast tego małego czegoś 16:9 w netbookach, a
    ~3 kg krowa 15,6" wymagająca zazwyczaj osobnej torby (nie da się jej po
    prostu razem z dokumentami włożyć do normalnej teczki) dla mnie odpada.
    W sumie zastanawiałem się czy go nie zmienić na jakieś APU, ale
    doszedłem do wniosku że dla zastosowań, do których go używam (program
    biurowy, system informacji prawnej, klient małej bazy danych +
    oczywiście podstawowe aplikacje sieciowe wymiana takiego małego
    notebooka nadal dobrze mi służącego to trochę wyrzucanie $, zwłaszcza
    gdy poza samym ultraportable używa się dokupionych do niego dodatków
    (stacja dokująca podłączona na stałe do monitora, normalnej myszki i
    klawiatury, dwóch zasilaczy (jeden na stałe do stacji dokującej, drugi
    na stałe w torbie - kto mając jeden zasilacz standardowo dodawany do
    laptopa choć raz czy dwa zapomniał go wziąć z domu akurat gdy
    akumulatory nie były naładowane na max, ten wie jakie to cholernie
    wkurzające).

    --
    /MB