-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Do wszystkich zapier... do przemyślenia i zastosowania :)
Date: Tue, 14 Aug 2012 17:27:51 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 89
Message-ID: <k0dqpp$7ht$1@inews.gazeta.pl>
References: <op.wiz0dikspq3u2r@tech> <k0d708$780$1@inews.gazeta.pl>
<op.wi0zshd9pq3u2r@tech> <k0d8c7$a4$1@inews.gazeta.pl>
<o...@l...harvard.local> <k0ddb3$8tp$1@inews.gazeta.pl>
<o...@l...harvard.local> <k0di84$ida$1@inews.gazeta.pl>
<o...@l...harvard.local>
NNTP-Posting-Host: bzd232.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1344958073 7741 83.30.49.232 (14 Aug 2012 15:27:53 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 14 Aug 2012 15:27:53 +0000 (UTC)
Importance: Normal
In-Reply-To: <o...@l...harvard.local>
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
X-User: jjll
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2463688
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o...@l...harvard.local..
.
Dnia 14-08-2012 o 15:01:54 J.F <j...@p...onet.pl>
napisał(a):
>> 2. wypoczęty i zrelaksowany umysł (stres skraca zasięg o połowę)
>Ad. 2
>Są kierowcy, których stresuje jazda w "nowe miejsce", stresują się w
>dużych miastach, nie potrafią jechać autostradą.
>Taki kierowca nie ma szans przejechać 1500-2000km "na raz" - ugotuje
>się we własnym sosie.
Ale to tak napisales jakby w ogole nie umieli - na to wypoczecie nie
pomoze.
>>> 3. wygodny i cichy samochód (automat + tempomat - człowiek nie
>>> męczy się fizycznie)
>> Wygodny, niezbyt glosny, nie wibrujacy - tu sie zgadzam, ale
>> automat ?
>> W trasie biegi nie przeszkadzaja, chyba ze w piciu kawy. Na
>> autostradzie jeszcze mniej - mozna ciagle na 5 czy 6 ..
>
>> Tempomat ... wygodny pedal gazu i stopa tez sie nie meczy.
>> A tempomat to trzeba stale przestawiac.
>Ad. 3
>Dopóki nie jeździłem w długie trasy automatem - myślałem tak jak Ty.
>Po 20h jazdy nawet w "najpłynniej" przejechanej trasie jesteś
>zmęczony fizycznie od sprzęgła i lewarka.
No dobra, 20h ciurkiem nigdy nie przejechalem, ale kilkanascie mi sie
zdarzalo i na to nie narzekalem.
>Tempomat daje ten konfort, że na 15-20 min możesz zdjąć nogę z gazu,
>która w tym czasie odpoczywa.
Nawet nie bardzo mam ja gdzie polozyc. Podkulic pod siebie ?
Poza tym masz widac niewygodne auto - u mnie noga spoczywa prawie
swobodnie, a na liczniku 140 :-)
>>> 4. niska prędkość przelotowa (nie da się jechać 2000km
>>> "zapier...ąc" non-stop, lepiej jechać stabilne 130-140km/h)
>> No nie wiem ... pojedziesz 90 to wcale dalej nie zajedziesz.
>> A 140 to juz w praktyce moze byc zap* - inni jada wolniej.
>> A w sumie jak jest okazja - czemu nie przypieszyc ? Okazja sie
>> szybko skonczy, bo zap* nawet glupie 170/h to sie przez 2000km nie
>> da.
>Nie chodzi o jazdę 90km/h - wystarczy, że dasz radę utrzymać średnią
>wynikającą z ograniczeń - na dystansie 1500 - 2500km jest to bardzo
>trudne.
Jedna rzecz musimy sobie jasno powiedziec - wysokiej sredniej nie robi
sie szybka jazda, tylko eliminacja wolnej jazdy.
Taka wredna wlasciwosc ... matematyki.
Ale to nie powod zeby jechac wolno ... no chyba zeby przeliczyc czas
na tankowanie :-)
>Nawet krótka jazda z dużymi prędkościami jest bardziej męcząca -
>hałas, wibracje, większe skupienie, stres itp.
>Nie da się jechać "spokojnie i bez stresu" z prędkościami 170-200km/h
>(mówię o normalnym ruchu drogowym).
Bo ja wiem ... daj mi odpowiedni samochod, w miare pusta autostrade
(na pelnej to i tak bedzie 120 lub wolniej), zaslon predkosciomierz
... i wskazowka sama sie na 170 ustawi.
Niestety polskie autostrady sa za krotkie zeby sie wypowiedziec o
zmeczeniu po 1000 km uwazaniu na zajezdzajace tiry - ale w Niemczech
to oni uwazaja zeby nie zajechac (ale czujnym trzeba byc).
Co do polskich drog - stare juz porownanie szczecin-wroclaw
http://moto.onet.pl/1542480,1,dwa-sposoby-na-polskie
-drogi,artykul.html
Tu szybka jazda okazala sie wyjatkowo nieoplacalna, ale trzeba wziac
pod uwage ze to jednak sporo dalej.
I prawde mowiac to zawsze pomysl przez Niemcy na tej trasie wydawal mi
sie podejrzany. Ile mozna zyskac, biorac pod uwage ze przeciez nie
trzeba sie po kraju tak kurczowo trzymac tej przepisowej jazdy - mozna
troche szybciej.
Wiec w sumie to trasa dla tych co bardzo chca przetestowac swoje auto,
albo maja pecha do fotoradarow :-)
J.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.08.12 17:39 RoMan Mandziejewicz
- 14.08.12 17:56 J.F
- 14.08.12 18:00 daxus
- 14.08.12 18:01 daxus
- 14.08.12 18:09 J.F
- 14.08.12 18:10 daxus
- 14.08.12 18:13 RoMan Mandziejewicz
- 14.08.12 18:22 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 14.08.12 18:25 Cavallino
- 14.08.12 18:25 Cavallino
- 14.08.12 18:33 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 14.08.12 18:35 J.F
- 14.08.12 18:37 J.F
- 14.08.12 18:40 J.F
- 14.08.12 19:55 Tomasz Gorbaczuk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-28 Chrzanów => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-28 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-02-28 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-28 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-28 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2025-02-28 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-28 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2025-02-28 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-02-28 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-28 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-28 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-28 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-28 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-02-28 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D
- 2025-02-28 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=