eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipDo wszystkich, a w tym niedowiarków :-)Re: Do wszystkich, a w tym niedowiarków :-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Lee <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Do wszystkich, a w tym niedowiarków :-)
    Date: Mon, 07 Mar 2011 19:48:00 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 62
    Message-ID: <il3991$hnl$1@news.onet.pl>
    References: <6...@v...googlegroups.com>
    <il12rj$o5p$1@mx1.internetia.pl> <il1ugh$jjt$1@news.telbank.pl>
    <il1vt0$203$1@inews.gazeta.pl> <il21el$739$1@inews.gazeta.pl>
    <il22dk$a43$1@inews.gazeta.pl> <il240p$fa8$1@inews.gazeta.pl>
    <il25p0$klm$1@node2.news.atman.pl> <il26k7$msf$1@inews.gazeta.pl>
    <il27r3$mh7$1@node2.news.atman.pl> <il288m$s1j$1@inews.gazeta.pl>
    <il2b22$puc$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 91.214.39.63
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1299523681 18165 91.214.39.63 (7 Mar 2011 18:48:01 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 7 Mar 2011 18:48:01 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
    Thunderbird/3.1.9
    In-Reply-To: <il2b22$puc$1@node2.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.internet.polip:94212
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-03-07 11:11, Icek pisze:
    >> Podam Ci przykład który chyba zakończy ten temat. Wyobraź sobie, że
    >> jesteś średnim ISP na danym bloku. Wchodze też tam ja jako wielka
    >> korporacja i dam ludziom intenet o większej prędkości podpisze z nimi
    >> umowy na 24 m-c i to wszystko dajmy na to za 5 zł. Wszyscy przechodzą do
    >> firmy z kapitałem zagranicznym która sobie odbije oczywistą stratę w
    >> danym bloku na reszcie abonentów bo tam beda mieli inne "promocje" a Ty
    >> jako mały/średni ISP bankrutujesz bo nowy operator zrobi to samo na
    >> kolejnych budynkach, po czym jak doprowadzi, że się wyniesiesz i
    >> podniesie ceny w ramach przysługi dla abonenta. Czy teraz jest jasne o
    >> czym mówie? Swoja drogą zrob tak jak piszesz, że ceny w mieszkaniach
    >> parzystych inne niż nieparzystych.... Przykro mi kolego ale w tej kwesti
    >> widze, że masz mgliste pojęcie. Powtórze cen nie można różnicować a
    >> jeśli tak robisz to się sam prosisz o wielkie kłopoty w wrazie jak Cie
    >> jakis abon. gdzieś poda...Myślę, że wyjaśniłem co miałem na myśli.
    >
    > tak samo jedna wrocławska firma chciała zrobić jak firma w której
    > pracuję świadczyła usługi. I jakoś im nie wyszło. Ludzie trzymają się
    > też sprawdzonej jakości i w 100% nie odejdą.
    >
    > Netia dawała 6 miesięcy za friko, plus daje 200 złotych plusikowego i
    > jakoś nie zdobywają 100% rynku.
    >
    > Czy jak wejdzie netia na "twój" teren to też się obrazisz, że obejdą
    > "Twoich" abonentów i zaproponują 6 miechów za darmo ??
    >
    > Mnie np. ruszyło jak netia chodziła po abonentach m.in. naszej firmy i
    > twierdziła, że kupili naszą spółkę i trzeba przepisać umowę. Ale żeby
    > boczyć się za zdrową konkurencję ?
    >
    > Jak nie stać Cię na podjęcie walki to znaczy że jesteś za mały na ten
    > rynek. Nigdzie nie jest napisane, że każdy interes musi być równie
    > opłacalny w każdej skali. W Twojej skali już jest nieopłacalny ale
    > identyczny biznes w mojej skali jest opłacalny. Wynika to z innej
    > struktury kosztów, innego modelu biznesowego.
    >
    > W moim przypadku wnerwia mnie konkurencja z innego powodu. My dajemy
    > 4-32Mb/s (uczciwe), działające tak jak deklarujemy w ulotce czy umowie.
    > A konkurencja daje 100/100 za 49-51 zł a z informacji od klientów działa
    > w szczycie jak 512-1024kb/s. A oni umowę podpisują na 4-5 lat. I co
    > trzeba zrobić? Tylko i wyłącznie trzeba dostosować ofertę i podjąć
    > wyzwanie dając oprócz reklamowej szybkości jeszcze faktyczną dobrą jakość.
    >
    > Pomijam ceny dumpingowe ale w tej branży nie da się tego ustawowo
    > unormować chyba. Nie raz były reklamy "przynieś wypowiedzenie od firmy X
    > a my damy Ci lepszy rabat".
    >
    > Masz też UOKiK.
    >
    > Icek

    I dlatego najprościej jest wprowadzić, zamiast tych wszystkich chorych
    proponowanych zapisów o gwarancjach na poziomie 90%, obowiązkowy wpis do
    umowy o szybkości gwarantowanej. Wtedy brak szybkości
    gwarantowanej->zgłoszenie awarii przez klienta, czas awarii ponad 12
    godzin = możliwość złożenia reklamacji i odliczenia 1/30 abonamentu
    miesięcznego. A szybkości gwarantowane każdy ustali sobie sam i
    odpowiednio wyceni takie taryfy.

    --
    pozdrawiam
    Darek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: