  • 1. Data: 2012-05-31 23:37:02
    Temat: Re: Do wirtualek (prośba o zestaw)
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-05-31 22:38, ec404 pisze:
> [...]
    > - wirtualki x64 - średnio 2-3 po 1 GB RAM
    >
    > NA razie nie chcę przechodzić na hosta x64 i zostanę przy 32-bitowym XP
    > (+4 GB)
    > Wiem, głupie, ale moje obecnie wykorzystywane programy (i własne) nie
    > działają pod 64-bitami.
    > Brakuje mi zarówno mocy dla wirtualek jak i szybszych portów SATA czy
    > ich ilości na płycie.
    >
    > Zastanawiałem się nad Intel i7 2600k i 4 GB RAM.
    > Budżet ogólny na CPU+mobo+4/8 GB RAM to ok 2000.
    > Płyta i chipset - prośba o radę do Was
    >
    > Czy możecie skomentować w/w procesor dla celów wirtualek - VMWare

    Szukałem też takiego zestawu i jednak u mnie wirtualki będą często
    odpalane, ale nie na tyle często, aby budować pod nie platformę.
    Do wirtualek potrzebny Ci procesor i7 2600 (bez K - ten jest
    wykastrowany z kilku instrukcji do obsługi wirtualek), płyta z chipsetem
    C216 np Asus P8C WS
    http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P
    8C_WS/
    BTW, po co Ci 8GB RAM, jak XP 32bit nawet 4 GB nie użyje?

  • 2. Data: 2012-06-01 00:36:21
    Od: ec404 <e...@g...pl>

> [...]
    8C_WS/
    > BTW, po co Ci 8GB RAM, jak XP 32bit nawet 4 GB nie użyje?

    Patrz pan....popełniłbym błąd biorąc model 2600k, który faktycznie nie ma:
    - Intel(R) vPro Technology
    - Intel(R) Virtualization Technology for Directed I/O (VT-d)
    - Intel(R) Trusted Execution Technology

    Jeżeli już stawiasz/postawiłeś taki zestaw, to może podzielisz się
    innymi informacjami, np.
    - czy wybrałeś hosta 64-bitowego i jakiego (XP, Seven, Xen, Esx)
    - zagrasz w coś pod tymi 64-bitami czy z problemami ? :)
    - co masz jako storage ?
    - chipset C216 wybrałeś celowo czy ot tak ? Ja myślałem o Z77

    -ec

  • 3. Data: 2012-06-01 01:57:08
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-06-01 00:36, ec404 pisze:
> [...]
    > - Intel(R) Trusted Execution Technology
    >
    > Jeżeli już stawiasz/postawiłeś taki zestaw, to może podzielisz się

    Stawiam, ale zrezygnowałem z platformy pod wirtualki, bo bawię się tym
    hobbystycznie.

    > - czy wybrałeś hosta 64-bitowego i jakiego (XP, Seven, Xen, Esx)

    7 Pro

    > - zagrasz w coś pod tymi 64-bitami czy z problemami ? :)

    Puki co, nie ma problemów, jedynie problemem są naprawdę stare gry, ale
    na razie w nie nie gram.

    > - co masz jako storage?

    O!Play TV Pro, ale jeszcze nie używam, muszę na reklamację wysłać, bo
    wifi przestało działać.

    > - chipset C216 wybrałeś celowo czy ot tak ? Ja myślałem o Z77

    Nie wystarczy sam procesor, że "umie" te instrukcje, jak płyta nie
    obsłuży. Z77 nie obsługuje ich:
    http://ark.intel.com/products/64024/Intel-BD82Z77-PC
    C216 już obsługuje:
    http://ark.intel.com/products/66416/Intel-BD82C216-P
    CH
    Ale nie każda płyta, przyznam się bez bicia, że nie jestem pewien, czy
    ta płyta asusa obsługuje te instrukcje, trzeba napisać do supportu. Jak
    pisałem, chciałem sobie wziąć płytę na Z68, ale okazało się, że ten
    chipset tych instrukcji nie obsługuje, potem doczytałem, że płyty
    "workstation/server" są bardzo okrojone z możliwości podkręcania, a ja
    lubię podkręcać, więc jednak mimo wszystko będę brał płytę na Z68.

  • 4. Data: 2012-06-01 14:18:15
    Od: ec404 <e...@g...pl>

    > Patrz pan....popełniłbym błąd biorąc model 2600k, który faktycznie nie ma:
    > - Intel(R) vPro Technology
    > - Intel(R) Virtualization Technology for Directed I/O (VT-d)
    > - Intel(R) Trusted Execution Technology

    Hmm, wygląda jednak że w desktopie nie potrzebuję w/w ficzerów.
    vPro - wraz z AMT jest mi zbędne
    VT-d - nie wykorzystam w Vmware Workstation
    TEP - who cares. Nie korzystam z cracków i niezaufanego netu (stron).

    Nie wiem w takim razie czy jest sens pakować się w model bez "k" i tym
    samym pozbawić się również HT...

  • 5. Data: 2012-06-01 14:20:16
    Od: ec404 <e...@g...pl>

    > i tym samym pozbawić się również HT...
    to wykreślam bo błędne stwierdzenie - obydwa mają HT

  • 6. Data: 2012-06-02 12:27:11
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 31/05/2012 23:36, ec404 wrote:
> [...]
    > - co masz jako storage ?
    > - chipset C216 wybrałeś celowo czy ot tak ? Ja myślałem o Z77

    Co do podsystemu dyskowego - to praktycznie równy z RAMem parametr.
    Prawie że oczywiste, że najlepiej wsadzić dodatkowe dyski, najlepiej w
    RAID0 (pod maszyny).
    Ja wsadziłem dodatkową kartę LAN 1Gb pod SAN i zrobię NASa na FreeNAS
    (przez iSCSI można się ciekawie pobawić w klastry).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel