-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail
From: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Do?wietlanie zakrętów a prawo
Date: Tue, 24 Aug 2010 10:37:10 +0200
Organization: Dzial Sieciowy ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 37
Message-ID: <i500bm$ahq$1@news.net.icm.edu.pl>
References: <1os65yvzz2fmr$.1jtcvbn44ld1j.dlg@40tude.net>
<1y2dgi8rq0osw$.dlg@lepper.institute.com>
<9...@4...com>
<5edweauznnup$.198xt8n8238sk.dlg@40tude.net>
<4c6d3701$0$21007$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@l...institute.com> <i4jf7c$64m$1@inews.gazeta.pl>
<i4tatt$ibt$1@news.net.icm.edu.pl>
<0...@4...com>
NNTP-Posting-Host: cl-468.waw-01.pl.sixxs.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.net.icm.edu.pl 1282639030 10810 2001:6a0:200:1d3::2 (24 Aug 2010
08:37:10 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...net.icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 24 Aug 2010 08:37:10 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21
In-Reply-To: <0...@4...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2305988
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-08-23 11:04, J.F. pisze:
>>> Trojkat rownie dobrze mozna sobie w tylek zatknac, taki z niego pozytek.
>> Polemizowałbym.
>> Gdyby kierowca furgonetki, w której zagotowała się woda w chłodnicy,
>> ustawił trójkąt rozsądnie, tj. przed ostrym zakrętem, a nie ledwo 5
>> metrów od samochodu stojącego w połowie na pasie ruchu na zakopiance (po
>> obu stronach drogi barierki ochronne i wąskie pobocze), hamowałbym nieco
>> wcześniej i płynniej (a nie w ostatniej chwili i dość gwałtownie,
>> chociaż skutecznie), a opel jadący za mną (z - prawda - dość dużą
>> prędkością) wyhamowałby grzecznie razem ze mną, a nie pakował się na
>> lewy pas i uderzał w jadący z naprzeciwka autobus...
>
> Niedostosowanie predkosci do warunkow ruchu ?
> Przeciez widac ze zakret jest, a za zakretem moze stac furgonetka i
> trzeba to uwzglednic :-)
Łatwo się pisze "po fakcie". Warunki atmosferyczne znośne, ograniczeń
prędkości w tym akurat miejscu nie ma (teren niezabudowany). Gdyby każdy
zwalniał przed każdym takim zakrętem do 40-tu, to droga szybko by się
zakorkowała. Ja jechałem w tym miejscu może 70-80, ten za mną
podejrzewam że nie więcej niż 90-100, bo widziałem jeszcze przed
wypadkiem, że się do mnie zbliża, ale nie z "szaloną" prędkością.
Oczywiście sprawa zapewne skończy się "winą" kierowcy opla (szczęśliwie
nikomu nic się nie stało, w co trudno mi było uwierzyć po tym co
widziałem w lusterku) - duża przytomność umysłu kierowcy autobusu, który
"oparł" się na barierce i szczęśliwie nie przekoziołkował do rowu.
>> Ale trzeba trójkąt użyć z głową.
> A tak swoja droga - dlugo przetrwa trojkat na polskeij drodze ?
> Mam wrazenie ze nie dlugo :)
Jeżeli postawi się go na środku pasa, to zapewne kilkadziesiąt sekund.
Jeżeli tuż przy krawędzi pasa albo nawet na poboczu, to ma większe szanse.
Marek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-19 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-19 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-19 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-19 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-19 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-19 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-19 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-19 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-02-19 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-19 Nigdy
- 2025-02-19 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=