  • 1. Data: 2011-04-24 11:38:57
    Temat: Do speców od zasilaczy impulsowych
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    Witajcie.

    Na wejściu wszystkich sieciowych zasilaczy impulsowych mamy prostownik,
    filtr tętnień i przetwornice. W związku z tym, teoretycznie można
    zasilać te urządzenia napięciem stałym - przy założeniu że mamy źródło
    napięcia DC ok 300V. Pozwoliło by to zaoszczędzić strat na falowniku/
    przetwornicy.

    I tutaj pytanie do praktyków - czy diody w prostowniku wytrzymają 100%
    więcej mocy? Przy zasilaniu AC przewodzą tylko połowę okresu, przy
    zasilaniu DC będą pracowały ciągle.

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 2. Data: 2011-04-24 12:36:30
    Temat: Re: Do speców od zasilaczy impulsowych
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    >
    > I tutaj pytanie do praktyków - czy diody w prostowniku wytrzymają 100%
    > więcej mocy? Przy zasilaniu AC przewodzą tylko połowę okresu, przy

    Trochę niedokładnie to sobie wyobraziłeś:
    Diody przewodzą przez około 1/4 okresu.
    Jeżeli w czasie 1/4 okresu przepłynie przez diodę prąd wystarczający do
    uzyskania pełnej mocy, to przy przepływie przez całyu czas popłynie prąd
    więcej niż 4 x mniejszy.
    A z diodami to generalnie jest tak, że ważny jest prąd jaki wytrzymują.

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2011-04-25 19:10:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 24 Apr 2011 11:38:57 +0000 (UTC), Verox wrote:
> [...]
    >I tutaj pytanie do praktyków - czy diody w prostowniku wytrzymają 100%
    >więcej mocy? Przy zasilaniu AC przewodzą tylko połowę okresu, przy

    Wszystko zalezy.
    Skoro zasilacz bez PFC, to pewnie malej mocy, a trudno dzis znalezc
    diody prostownicze na maly prad.
    Dodatkowo pobor pradu bedzie staly, a nie impulsowy, wiec i mniejsza
    moc wydzielana, wiec na 99% wytrzymaja.

    J.

  • 4. Data: 2011-04-26 07:10:04
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Mon, 25 Apr 2011 21:10:58 +0200, J.F napisał:

> [...]
    > diody prostownicze na maly prad.
    > Dodatkowo pobor pradu bedzie staly, a nie impulsowy, wiec i mniejsza

    Dzięki, ciągnąc temat dalej, czy zasilacze z PFC da się zasilać napięciem
    stałym? Nie mam pojęcia jak układy PFC są zbudowane - to chyba jakieś spore
    indukcyjności.

  • 5. Data: 2011-04-26 12:58:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Verox" <a...@b...veroxsystems.com>
> [...]
    > napięciem
    > stałym? Nie mam pojęcia jak układy PFC są zbudowane - to chyba

    Znow od konstrukcji zalezy - trywialnie prosta, samoadaptujaca sie
    do warunkow ... i uniwersalna, czy jakas ambitna wydumka, w ktorej
    nikt nie przewidzial ze moze byc 40Hz, a co dopiero DC :-)

    J.