-
1. Data: 2011-04-07 06:44:34
Temat: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Od: PeJot <P...@o...pl>
Czołem.
Pytanie do posiadaczy aut jak w topiku: zechcielibyście sprawdzić i
podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie
wentylator na chłodnicy ? *Prawdopodobnie* mam uszkodzony I bieg tego
wentylatora.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
2. Data: 2011-04-07 09:57:36
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Od: "Robert_J" <d...@o...pl>
> Pytanie do posiadaczy aut jak w topiku: zechcielibyście
> sprawdzić i podać, czy po włączeniu klimy na postoju
> włącza się jednocześnie wentylator na chłodnicy ?
Podejrzewam że tak się dzieję chyba w każdym aucie z klimą.
-
3. Data: 2011-04-07 09:59:46
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
>> Pytanie do posiadaczy aut jak w topiku: zechcielibyście sprawdzić i
>> podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie
>> wentylator na chłodnicy ?
> Podejrzewam że tak się dzieję chyba w każdym aucie z klimą.
to źle podejrzewasz ;-)
brat
-
4. Data: 2011-04-07 13:07:40
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Od: "Robert_J" <d...@o...pl>
>> Podejrzewam że tak się dzieję chyba w każdym aucie z
>> klimą.
>
> to źle podejrzewasz ;-)
Może i tak :-). Ale w każdym razie wentylator chyba dość
szybko włącza się jak auto stoi z włączoną klimą...
-
5. Data: 2011-04-07 17:09:29
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "bratPit[pr]"
>>> Pytanie do posiadaczy aut jak w topiku: zechcielibyście sprawdzić i
>>> podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie
>>> wentylator na chłodnicy ?
>
>> Podejrzewam że tak się dzieję chyba w każdym aucie z klimą.
>
> to źle podejrzewasz ;-)
coś bliżej, bo jeszcze się nie spotkałem, żeby się wentylator nie
załączył
-
6. Data: 2011-04-07 20:41:13
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Od: "bratPit" <k...@o...pl>
>>>> podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie
>>>> wentylator na chłodnicy ?
>>
>>> Podejrzewam że tak się dzieję chyba w każdym aucie z klimą.
>>
>> to źle podejrzewasz ;-)
>
> coś bliżej, bo jeszcze się nie spotkałem, żeby się wentylator nie załączył
nie musi się załączyć od razu -a rozumiem, że twórcy wątku o to właśnie
chodzi, u mnie np jest tak, że jest czujnik ciśnienia z WY analogowym,
jeżeli ciśnienie w układzie jest niskie to nie załącza się wentylator,
sterownik klimy/wentylatorów startuje wentylator tłoczący dopiero po
przekroczeniu pewnego ciśnienia - więc po włączeniu klimatyzacji chwilę
chodzi bez wentylatorów, chociaż cały algorytm działania sterownika klimy
nie jest dla mnie jasny - tzn jak i kiedy włącza wentylator tłoczący, kiedy
ssący i na który bieg (każdy jest dwubiegowy),
brat
-
7. Data: 2011-04-07 20:57:47
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Od: "bratPit" <k...@o...pl>
> Pytanie do posiadaczy aut jak w topiku: zechcielibyście sprawdzić i
> podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie
> wentylator na chłodnicy ? *Prawdopodobnie* mam uszkodzony I bieg tego
> wentylatora.
a tak a propos tematu, to chyba nie będzie trudno zdiagnozować?
jeżeli jest dwubiegowy to wtyczka będzie na 3 piny, znając życie będzie
brązowy jako masa (lub brązowy z jakimś paskiem) i dwa inne kolory, trzeba
podać na wprost napięcie z aku i zobaczyć jak się toto kręci (no chyba że do
odpięcia wtyczki tego wentylatora trzeba zdejmować np zderzak bo i tak bywa
o_O),
poza tym Fabia II jest już dość skomputeryzowana i taka usterka powinna być
diagnozowalna kompem jak sądzę? (wówczas powinien? zaświecić check od
silnika/klimy)
brat
-
8. Data: 2011-04-07 21:38:31
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Od: PeJot <P...@o...pl>
W dniu 2011-04-07 20:57, bratPit pisze:
> a tak a propos tematu, to chyba nie będzie trudno zdiagnozować?
> jeżeli jest dwubiegowy to wtyczka będzie na 3 piny, znając życie będzie
> brązowy jako masa (lub brązowy z jakimś paskiem) i dwa inne kolory,
> trzeba podać na wprost napięcie z aku i zobaczyć jak się toto kręci (no
> chyba że do odpięcia wtyczki tego wentylatora trzeba zdejmować np
> zderzak bo i tak bywa o_O),
Zderzak niekoniecznie, ale do wtyczki najwygodniej dostać się po zdjęciu
osłony silnika od spodu.
> poza tym Fabia II jest już dość skomputeryzowana i taka usterka powinna
> być diagnozowalna kompem jak sądzę? (wówczas powinien? zaświecić check
> od silnika/klimy)
Ano się był zaświecił, właśnie ze wskazaniem na klimę. Brak I biegu
wentylatora wyszedł mi na przeglądzie, w zimie, więc mnie to mało
obchodziło. Jeżeli jest tak jak w większości konstrukcji tego typu, to
jest uwalony rezystor w obwodzie I biegu. Dawno już bym to zrobił ( a
właściwie przerobił tak by się nie powtórzyło ), ale nie mogę łatwo
dostać się do wentylatora.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
9. Data: 2011-04-08 09:17:01
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
>> poza tym Fabia II jest już dość skomputeryzowana i taka usterka powinna
>> być diagnozowalna kompem jak sądzę? (wówczas powinien? zaświecić check
>> od silnika/klimy)
>
> Ano się był zaświecił, właśnie ze wskazaniem na klimę. Brak I biegu
> wentylatora wyszedł mi na przeglądzie, w zimie, więc mnie to mało
> obchodziło. Jeżeli jest tak jak w większości konstrukcji tego typu, to
> jest uwalony rezystor w obwodzie I biegu. Dawno już bym to zrobił ( a
> właściwie przerobił tak by się nie powtórzyło ), ale nie mogę łatwo dostać
> się do wentylatora.
tak jak mówisz, przypuszczalnie uwalony rezystor,
obawiam się, że brudna robota Cię nie ominie,
brat
-
10. Data: 2011-04-08 10:25:40
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Od: PeJot <P...@o...pl>
W dniu 2011-04-08 09:17, bratPit[pr] pisze:
> tak jak mówisz, przypuszczalnie uwalony rezystor,
> obawiam się, że brudna robota Cię nie ominie,
Niekoniecznie. Wiatrak można wyjąć od spodu auta. Rezystor myślę dać nie
przy wiatraku, a przy bezpieczniku I biegu który jest w dodatkowej
skrzynce na akumulatorze. A rezystorek taki:
http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0
j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem