eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDo posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 15

  • 11. Data: 2011-04-08 15:29:08
    Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    >> tak jak mówisz, przypuszczalnie uwalony rezystor,
    >> obawiam się, że brudna robota Cię nie ominie,
    >
    > Niekoniecznie. Wiatrak można wyjąć od spodu auta. Rezystor myślę dać nie
    > przy wiatraku, a przy bezpieczniku I biegu który jest w dodatkowej
    > skrzynce na akumulatorze. A rezystorek taki:
    >
    > http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0
    j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282

    ważna rzecz to chłodzenie tegoż,
    dlatego jak sądzę tam właśnie go umieścili, no chyba że go przykręcisz do
    jakiegoś dużego elementu metalowego (podłużnicy, wspornika etc.), inaczej
    odejdzie znów do krainy wiecznych rezystorów...

    brat


  • 12. Data: 2011-04-08 21:29:00
    Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-04-08 15:29, bratPit[pr] pisze:

    >> http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0
    j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282
    >>
    >
    > ważna rzecz to chłodzenie tegoż,

    Wiem, trochę też boję się drgań.

    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 13. Data: 2011-04-09 00:00:30
    Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-04-08 10:25, PeJot pisze:
    > W dniu 2011-04-08 09:17, bratPit[pr] pisze:
    >
    >> tak jak mówisz, przypuszczalnie uwalony rezystor,
    >> obawiam się, że brudna robota Cię nie ominie,
    >
    > Niekoniecznie. Wiatrak można wyjąć od spodu auta. Rezystor myślę dać nie
    > przy wiatraku, a przy bezpieczniku I biegu który jest w dodatkowej
    > skrzynce na akumulatorze. A rezystorek taki:
    >
    > http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0
    j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282
    >
    Pamiętaj że podana moc (100W) jest tylko gdy przykręcisz go do radiatora
    i utrzymasz jego temperaturę do podanej wartości (20'C), co jest pod
    maską nierealne, bywa i 60'C, więc realna dopuszczalna moc tracona to
    będzie jakieś 20W

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 14. Data: 2011-04-09 07:33:03
    Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-04-09 00:00, BartekK pisze:

    > Pamiętaj że podana moc (100W) jest tylko gdy przykręcisz go do radiatora
    > i utrzymasz jego temperaturę do podanej wartości (20'C), co jest pod
    > maską nierealne, bywa i 60'C, więc realna dopuszczalna moc tracona to
    > będzie jakieś 20W

    Różnie może być, dlatego ten rezystorek będzie w takim miejscu, aby
    łatwo dało się go wymienić. Ostatecznie można go wepchać miedzy atrapę a
    chłodnicę.


    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 15. Data: 2011-04-10 09:40:56
    Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-04-07 06:44, PeJot pisze:
    > Czołem.
    >
    > Pytanie do posiadaczy aut jak w topiku: zechcielibyście sprawdzić i
    > podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie
    > wentylator na chłodnicy ? *Prawdopodobnie* mam uszkodzony I bieg tego
    > wentylatora.

    Sam sobie odpowiem: nie. Wentylator na postoju włącza się na I biegu po
    kilkunastu sekundach od włączenia klimatyzacji.

    W moim przypadku faktycznie był uszkodzony I bieg. Wentylator dało się
    względnie łatwo wyjąć od spodu auta. Silnik jak zwykle, nierozbieralny.
    Nowy kosztuje nieco ponad 100 zł, ale podejrzewam że to rozwiązanie z
    góry jest skazane na awarię po jakimś czasie. Na razie połączyłem I i II
    bieg, teraz będę kombinował z ograniczeniem prądu na I biegu. Myślałem o
    rezystorze, wpiętym za bezpiecznikiem I biegu, ale nie dało by się tego
    załatwić jakimś PWM ? Nie chcę za bardzo ingerować w elektrykę, PWM
    musiałby być wpięty od strony (+) zasilania.


    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: