  • 21. Data: 2015-10-16 13:15:18
    Temat: Re: Do kogo reklamować?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PlaMa" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2015-10-16 o 10:47, Liwiusz pisze:
    >Chyba właśnie jeśli chodzi o nazewnictwo to trochę się ujednoliciło.
    >Popraw mnie proszę jeśli się mylę ale mamy:
    >1. Gwarancje - dowolne i nieobowiązkowe świadczenie sprzedawcy wobec
    >kupującego

    Gwaranta. A gwarantem moze byc sprzedawca, lub producent, lub
    importer, lub jeszcze kto inny.

    Co nawiasem mowiac rodzi pewne problemy przy skorzystaniu z tej
    sciezki - czy to jak gwarant wymieni towar na sprawny, a sprzedawca
    sie potem wypnie, bo to nie jest to co on sprzedawal, czy jak
    orzeknie, ze juz sie naprawic nie da i trzeba pieniadze zwrocic ... a
    co to sprzedawce obchodzi ... IMO - przez pol roku lepiej reklamowac
    u sprzedawcy.

    Nie wiem, czy obecnie to pol roku sie nie zmienilo.

    >Pytanie pomocnicze - czy przed grudniem niezgodność wykluczała
    >rękojmie?

    Tak. Wczesniej (tzn przez pare lat) dla sprzedazy konsumenckiej
    rekojmia była wyłączona w KC. Obowiazywaly przepisy o sprzedazy
    konsumenckiej, czyli niezgodnosc ...

    J.

  • 22. Data: 2015-10-16 13:22:23
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    W dniu 2015-10-16 o 13:15, J.F. pisze:

    > Nie wiem, czy obecnie to pol roku sie nie zmienilo.

    Tak, do roku i co ciekawe zgłosić też można rok po zauważeniu wady, co
    daje, przy cebulackim nastawieniu, 3 lata odpowiedzialności sprzedawcy
    za wady towaru :)

  • 23. Data: 2015-10-16 15:29:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-15 o 22:48, ToMasz pisze:
    > (...)
    > Tyle że to są teoretyczne dywagacje. W praktyce jest tak, że kasy
    > fiskalne mają drugą rolkę, na której jest każdy paragon. jak gościu ma
    > (...)

    Już od kilku lat przeważają kasy i drukarki fiskalne z pamięcią EJ.
    Niektórzy producenci (np. Innova) mają już wyłącznie urządzenia EJ,
    które to posiadają tylko drukarkę paragonów dla klienta, natomiast
    historia zapisuje się na pamięci typu USB lub SD.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 24. Data: 2015-10-16 20:36:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 16.10.2015 o 15:29, Adam pisze:

> [...]
    > które to posiadają tylko drukarkę paragonów dla klienta, natomiast
    > historia zapisuje się na pamięci typu USB lub SD.

    fakt. ale nie znam procedur sięgnięcia przez właściciela kasy do pamięci
    kasy. Tak więc nie będę się w tej kwestii wymądrzał. w biznesie który
    prowadzą moi bliscy, jeśli klient użyje słowa "proszę", paragon jest
    odtwarzany z rolki, wszystko jest 100% legalne i bez pyskówek.

    ToMasz