  • 71. Data: 2018-01-28 20:19:49
    Temat: Re: Do dyskusji nad elektrykami
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Jan 2018 19:34:02 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]

    No i gdzie ta teza? Bo prawdę mówiąc nie mam pojęcia co mają dizle do
    blamażu czy audyty do elektryków albo co2 do ekologii. A może ty po
    prostu nie wiesz co to jest teza?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 72. Data: 2018-01-28 20:46:42
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2018 o 17:13 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    > Nie mówię że to nieprawda i tak nie było. Ale powiem że jedno badanie to
    > nieco mało. W dodatku jakoś nie podano wytłumaczenia tego procesu co tym
    > bardziej obniża wiarygodność. A przede wszystkim, skoro już wiemy że tak
    > szybkie zmiany sa możliwe/prawdopodobne to czy naprawdę musimy zaraz to
    > sprawdzić na własnej skórze? Jak powiedziałem, 15 tys. lat temu to
    > ludzkość liczyła 100 tys. osobników rozsianych po całej planecie i
    > żadnej infrastruktury cywilizacyjnej, wystarczyło nieco odejść od brzegu
    > :) Dziś to zagadnienie innego kalibru.

    Są dowody na to, że tak było i to nie raz. Wahania poziomu morza są
    cykliczne i mają sporą amplitudę. Skoro tak było w przeszłości to wniosek
    jest jeden - żadne diesle ani dym z komina nie mają na topnienie lodowców
    wpływu. Możemy sobie ograniczać co tylko nam przyjdzie do głowy - jak
    nasze słoneczko mocniej przyświeci, lód i tak się stopi :-)

    Jeszcze jedno - nie wiemy jaką dynamikę miały takie zjawiska w
    przeszłości. Faktem jest, że znajdowane są zamarznięte mamuty w pozycji
    stojącej, z treścią żołądka świadczącą o spożywaniu pokarmu z klimatu
    umiarkowanego. Dlaczego podjadając kwitnące rośliny zostały głęboko
    zmrożone?
    Przy budowie linii kolejowej na Syberii odkryto zamarzniętą rzekę w której
    znajdowały się zamrożone ryby w pozycji pływającej. Jakie zjawisko
    pogodowe może zamrozić w krótkiej chwili rzekę wraz z organizmami które w
    niej żyły?
    Wniosek nasuwa się sam - nic nie wiemy o klimacie, jego dynamice i
    przyczynach występowania zjawisk pogodowych.
    Na razie mamy tylko pomysł jak zarabiać kasę na straszeniu ludzi...

    TG

  • 73. Data: 2018-01-28 21:00:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No i gdzie ta teza? Bo prawdę mówiąc nie mam pojęcia co mają dizle do
    > blamażu czy audyty do elektryków albo co2 do ekologii.

    Teraz jest taka, że "eco" jest od economy nie ecology. Nie nie chodzi tu
    o to, żeby tobie więcej kasy w kieszeni zostało. To jeszcze byłoby do
    przełknięcia, gdyby nie to że w imię ekologii dewastuje się środowisko.

    > A może ty po
    > prostu nie wiesz co to jest teza?

    A jaka jest twoja teza?

    Shrek

  • 74. Data: 2018-01-28 21:53:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Jan 2018 20:46:42 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > przyczynach występowania zjawisk pogodowych.
    > Na razie mamy tylko pomysł jak zarabiać kasę na straszeniu ludzi...

    Litości, skąd ty wygrzebujesz takie dyrdymały? Chyba sobie dam z toba
    spokój.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 75. Data: 2018-01-28 22:05:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Jan 2018 21:00:47 +0100, Shrek napisał(a):

    > gdyby nie to że w imię ekologii dewastuje się środowisko.
    Nie pojmę zawiłości twojego rozumowania.

    > A jaka jest twoja teza?
    Podałem na początku:
    "raport-samochody-elektryczne-3-razy-lepsze-dla-klim
    atu-od-spalinowych"

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 76. Data: 2018-01-28 22:08:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Podałem na początku:
    > "raport-samochody-elektryczne-3-razy-lepsze-dla-klim
    atu-od-spalinowych"

    To ci odpisuję - nieprawdą jest jakoby (przynajmniej w Polsce).

    Shrek

  • 77. Data: 2018-01-28 22:08:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2018 o 21:53 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    > Litości, skąd ty wygrzebujesz takie dyrdymały? Chyba sobie dam z toba
    > spokój.

    Co konkretnie wzbudziło Twoje oburzenie? - zacytuj z czym się nie
    zgadzasz, pokarzę źródła, sam ocenisz wiarygodność.

    TG

  • 78. Data: 2018-01-28 23:02:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Jan 2018 22:08:32 +0100, Shrek napisał(a):

    atu-od-spalinowych"

    > To ci odpisuję - nieprawdą jest jakoby (przynajmniej w Polsce).

    Ale we Francyi to już, nie?

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 79. Data: 2018-01-28 23:44:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale we Francyi to już, nie?

    A we Francji to chgw, bo w artykule żadnych wyliczeń nie przedstawili,
    natomiast w bardzo wielu miejscach jest: "można", "możliwe jest", "gdyby
    zastosować" itp.

    Na pewno jakby liczyć samą ekspoatację to we Francji elektyk ma szansę
    emitować mniej CO2 niż spalinka. Natomiast... elektryki nie są raczej
    produkowane we Francji, więc całościowo licząc pewnie dalej nie.

    Shrek

  • 80. Data: 2018-01-29 09:23:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 27 Jan 2018 16:01:07 +0100, mk4

    > Guzik prawda. Najwiekszy halas generuja opony oraz szum powietrza.
    > Odgłos silnika normalnego samochodu wyprodukowanego w 21 wieku
    > praktycznie ginie w szumie kol i powietrza oplywajacego poruszajacy sie
    > pojazd

    Wniosek z powyższego jest taki, że na oczy auta elektrycznego nie
    widziałeś, o staniu obok czy jeżdżeniu nie wspominając. Auto elektryczne
    jest znacznie cichsze, szczególnie na zewnątrz, od auta spalinowego. W
    środku zresztą też jest cichsze -- pisałem niedawno o tym przy okazji
    testowania imieva, który jako taczka (chyba nawet na segment A się nie
    łapie) jest w środku znacznie cichszy niż auta segmentu D -- to właśnie
    przez różnicę w silniku. Jak masz problem z wyizolowaniem tego hałasu, to
    rozkręć sobie na postoju swojego spalinowca do tych podróżnych 2-3k i
    sprawdź ile hałasu generuje silnik spalinowy wewnątrz i na zewnątrz.

    --
    Pozdor
    Myjk