    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Do dużych przebiegów - nowy, czy używany?
    Date: Mon, 15 Feb 2010 07:04:21 +0000 (UTC)

    Dnia 14.02.2010 The_EaGle <t...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Mając np 200tys gotówki i obracając nią np 20 razy w ciągu roku z 5%
    > marżą w ciągu roku możesz mieć drugie 200tys, wydając 200tys na samochód
    > jedyne co masz po roku to samochód o wartości około 120tys. Widzisz wiec
    > że wydanie dużych pieniędzy w gotówce na samochód to kompletny kretynizm
    > tym bardziej że leasing na auto można wziąć za 103% jego wartości minus
    > VAT, minus koszty to w rezultacie zapłacę mniej za to auto niż jest
    > warte... CUD...

    No, a jak kupisz za gotówkę, to bierzesz je za 100% wartości minus VAT i
    minus koszty. Korzystniej. :)

    Nie no, rozumiem że nie warto zamrażać kasy. Jedyne co, to czytam w tym
    wątku, jak to bardzo warto wziąć w leasing. Czy możecie mi to wyjaśnić? Nie
    wiem czegoś o leasingu? Przecież zyskuję wówczas dokładnie tyle, co w
    przypadku kredytu, jeśli auto wezmę jako środek trwały. Zyskuję odliczony
    podatek od różnicy w cenie zakupu i późniejszej sprzedaży. Ale to tak samo
    jak przy kredycie. Ewentualnie VAT, jeśli auto pozwala. Jest gdzieś ten
    trick, który powoduje, że leasing jest jakoś szczególnie opłacalny? Na
    pewno byłby, gdyby auto można było wykupić po leasingu i nie wprowadzać na
    ewidencję środków trwałych w firmie, ale to chyba zaprzecza definicji
    leasingu?
    --
    Samotnik