  • Data: 2010-02-12 11:20:11
    Temat: Re: Do dużych przebiegów - nowy, czy używany?
    Od: Rafał <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Macios pisze:

    > O tak, na takie odpowiedzi czekałem - pełne rzeczowych argumentów i
    > przemyślane... Twoja reputacja na tej grupie ma swoje uzasadnienie.
    >
    > Mnie stać na nowe auto, tylko nie wiem, czy warto. Jak mam dopłacać na oko
    > 20-30 tysięcy w ciągu pięciu lat w stosunku do kupowania co dwa lata
    > 5-latka (należy wliczyć większe koszta kredytu, droższe ubezpieczenie itd)
    > i mieć tak samo strupiały samochód z abonamentem u mechanika na każdą drugą
    > środę miesiąca (nie żartuję, tak mam teraz - domyślnie mechanik zapisuje
    > sobie w kalendarzu, że przyjadę, jak akurat się nic nie dzieje, to dzwonię
> [...]

    Kupując auto 5'cio letnie masz je bez gwarancji. Obecne samochody są tak
    skonstruowana aby zacząć psuć się po gwarancji(nie wierzę w spiskową
    teorie na ten temat).
    Dla nowego samochodu 300kkm nie robi większego wrażenia, o ile się z nim
    uczciwie obchodzisz. Jeżeli się coś zepsuje to masz gwarancje.
    Nie powinieneś mieć większych problemów z takim samochodem.

    Po stronie wad, należało by wymienić zdecydowanie droższą eksploatacje
    takiego samochodu. Jak sam zauważyłeś droższe ubezpieczenie i większy
    kredyt, ale nie należy zapominać o okresowych przeglądach, które w Twoim
    wykonaniu należy robić 2..3 razy w roku, a żeby zachować gwarancję
    musisz je robić a w ASO.

    Wiadomo że można mieć pecha i po wyjechaniu z salonu auto się będzie
    sypać.Prawdopodobieństwo takiej sytuacji jest jednak mniejsze niż przy
    zakupie używanego samochodu.
    Ty musisz przeliczyć koszt i sam zadecydować czy Ci się to opłaca.
    Ja bym brał nowe.

    Pozdrawiam
    Rafał