  • 11. Data: 2013-08-17 14:56:31
    Temat: Re: Do czego służy 5p multitouch?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:9t8b0nxyfr5m.19uljqnegk6j7$.dlg@40tude.net...

    > Wiec moj zachwyt wzbudzaja ludzie, ktorzy rozpoznaja piosenka po
    > "jednej nutce"

    Jesli utwor ma byc dowolny, to nie ma szans. Od kazdej dowolnie wybranej
    nutki rozpoczyna sie pierdyliard utworow.

  • 12. Data: 2013-08-17 16:26:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 9t8b0nxyfr5m.19uljqnegk6j7$....@4...net

    > Chyba nawet wielu muzykow tego nie potrafi (sluch absolutny).
    > Ucho kiepsko rozpoznaje czestotliwosci, lepiej sobie radzi z
    > roznicami/stosunkami miedzy kolejnymi.
    > Utwor mozna zagrac pare tonow wyzej czy nizej, i to bedzie ciagle ten
    > sam utwor.

    Jako to melodia...

    http://agakowalczyk.wrzuta.pl/film/aYpGgidS0BL/jaka_
    to_melodia_-_fina_w_3_sekundy

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2013-08-17 19:25:38
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    opóźnienia są takie że ciężko grać. chyba ze ktoś TYLKO gra i nie
    słucha. Jakie to poóźnienia? można spróbować normalnie, szybko, jak w
    zeszycie pisać na ekranie. Co Wam wyjdzie? Kiszka nie pisanie, podobnie
    jak to jest w galaxy note. Jak potrfe wypinkac wiele melodyjek jednym
    palcem, ale wolałbym nie na telefonie.
    ToMasz

    Ps melodie to można zacząć od dowolnej oktawy, nie od dowolnego klawisza.

  • 14. Data: 2013-08-17 20:37:38
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:520fb211$0$1227$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > ToMasz
    >
    > Ps melodie to można zacząć od dowolnej oktawy, nie od dowolnego klawisza.

    I na pewno nie mozna jej sobie przesunac np. o jeden ton?

  • 15. Data: 2013-08-17 22:06:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Aug 2013 20:37:38 +0200, Ghost napisał(a):
    > Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    >
    > I na pewno nie mozna jej sobie przesunac np. o jeden ton?

    jest w tym jeden niuans - teraz stosuje sie skale rownomiernie
    temperowana, w ktorej stosunek czestotliwosci miedzy kazdymi dwoma
    sasiednimi klawiszami jest taki sam (12-ty pierwiastek z 2).
    Taka skala realizuje akordy w pewnym przyblizeniu, za to zawsze takim
    samym.
    I wtedy mozna przestawiac melodie dowolnie.

    Mozna jednak dostroic instrument do konkretnej tonacji, tak aby
    stosunek czestotliwosci miedzy konkretnymi klawiszami odpowiadala
    dokladnie konkretnym akordom. Automatycznie stosunki miedzy innymi
    klawiszami beda mialy blad wiekszy niz w skali rownomiernej.

    J.

  • 16. Data: 2013-08-18 08:26:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > jest w tym jeden niuans - teraz stosuje sie skale rownomiernie
    > temperowana, w ktorej stosunek czestotliwosci miedzy kazdymi dwoma
    > sasiednimi klawiszami jest taki sam (12-ty pierwiastek z 2).

    Myslalem, ze tak jest od zawsze.

  • 17. Data: 2013-08-18 09:24:34
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl>

    > Myslalem, ze tak jest od zawsze.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/System_r%C3%B3wnomierni
    e_temperowany

  • 18. Data: 2013-08-20 00:07:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." x63774vqf3mo$.qbtnjgvpyfgr$....@4...net

    > sasiednimi klawiszami jest taki sam (12-ty pierwiastek z 2).

    Czyli 1,059463094359295?

    -=-

    Wracając do rozpoznawania ze słuchu -- jak to zatem jest, że
    w wiadomym programie niektórzy rozpoznają utwór po pierwszej
    nucie? (bo akurat takie rozpoznawanie bywa stosowane)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2013-08-20 01:18:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "sqlwiel" 520c581f$0$1266$6...@n...neostrada.pl

    > ... bo ja nie potrafię użyć nawet 3-punktowego... :)

    A do czego 10? :)

    https://www.asus.com/Tablets_Mobile/Eee_Pad_MeMO_171
    #specifications
    https://www.asus.com/Tablets_Mobile/ASUS_MeMO_Pad_HD
    _7/

    BTW -- to może być fajny tablet, choć chyba bez 3G, za 675 plnów.
    Trzeba by posiłkować się smartfonem i WiFi.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2013-08-20 06:37:25
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    > Wracając do rozpoznawania ze słuchu -- jak to zatem jest, że
    > w wiadomym programie niektórzy rozpoznają utwór po pierwszej
    > nucie? (bo akurat takie rozpoznawanie bywa stosowane)

    Zgadują, a nie rozpoznają. Przewidują intencje i antycypują tok myślenia
    układającego pytania. Pierwsza nuta trochę pomaga.
    Też byłem w tym dobry pomimo deklarowanej (z podtrzymaniem) odporności
    na muzykę.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.