  • Data: 2012-01-31 22:20:55
    Temat: Re: Do BartkaK - było:Problem z dyskiem SATA
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-01-31 15:09, Atom pisze:
    > Mam możliwość skorzystania z czyjegoś starego zasilacza.
    > Nie chciałbym jednak trafić "z deszczu pod rynnę".
    > Czy można przed przeinstalowaniem sprawdzić czy w danym
    > zasilaczu są spuchnięte kondensatory?
    Trzeba zasilacz otworzyć (w większości przypadków) by go dokładnie
    obejrzeć. W niektórych zasilaczach z dużym wentylatorem 12cm - widać
    część kondensatorów przez łopatki w wentylatorze. Ale przeważnie są one
    i tak zasłaniane przez plątaninę kolorowych kabli (tych wychodzących z
    zasilacza, akurat one są do płytki wlutowane dokładnie w okolicy
    nieszczęsnych kondensatorów i je zasłaniają).

    Kondesatory spuchnięte wyglądają tak:
    http://www.google.pl/search?hl=pl&safe=off&q=spuchni
    %C4%99te+kondensatory+w+zasilaczu&gs_sm=e&gs_upl=0l0
    l1l365l0l0l0l0l0l0l0l0ll0l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,c
    f.osb&biw=1920&bih=898&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source
    =og&sa=N&tab=wi&ei=-GcoT_TmA86h-Qay2IGVBQ

    tutaj widok najbiedniejszego zasilacza, bez pokrywki:
    http://gallery.dpcdn.pl/img/-/-x-/-/-/-/UGC/23072/20
    110209225613_1.JPG
    Kondensatory to te kubeczki, z widocznym srebrnym=aluminiowym okrągłym
    na górze, z nacięciami X lub Y na tej blaszce. Tutaj wszystkie
    wyglądają ok. Kondensatory "spuchnięte" mają wybrzuszoną tą górę, czasem
    na samym środku nacięć w X robi się aż dziurka i ślad z czegoś
    brązowo-żółtego... to już trup. Przykłady:
    http://obrazki.elektroda.pl/6363884800_1304607703.jp
    http://gallery.dpcdn.pl/img/-/-x-/-/-/-/UGC/23072/20
    110209225613_2.JPG
    http://obrazki.elektroda.net/79_1215268032.jpg ...

    > Ponadto mam pytanie odnośnie wymiany zasilacza w komputerze,
    > bez względu na to czy wymieniam na stary czy na nowy zasilacz:
    > Jakie środki ostrożności należy przy tym zachować?
    - Nie wymieniać zasilacza pod napięciem? :)
    - Uważać by po odkręceniu wszystkich 4 śrubek z tyłu - zasilacz nie
    "wypadł" do środka komputera, demolując resztę podzespołów?
    - Uważać by odłączając kable od płyty głównej - zwolnić najpierw
    zatrzask, a potem wtyczkę wyciągnąć, a nie na siłę?
    - Uważać wyciągając zasilacz, by nie zdemolować radiatora i wentylatora
    od procesora (bo jest blisko, a w niektórych obudowach wyjmowanie jest
    kolizyjne)
    - Podłączyć małą kwadratową wtyczkę "P4 12v" (jeśli występuje u ciebie)
    na swoje miejsce (stąd ostrzeżenie - "nowy" zasilacz też taką wtyczkę
    musi mieć, jak poprzednio była i była podłączona!)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173