  • 11. Data: 2010-03-07 15:14:22
    Temat: Re: Długotrwałe przechowywanie danych
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Sądzę że techniki przechowywania danych istnieja zbyt krótko żeby z całą
    > stanowczością oceniać ich trwałość na dystansie kilku dziesięcioleci. Ale
    > gdybyście mieli taki problem to jaki nośnik byście wybrali?

    Techniki przechowywania danych istnieją już od kilku tysięcy lat.

    Jeśli chodzi o nośniki elektroniczne to myślę, że najszybciej rozpadną
    się urządzenia do ich odczytywania. Dość szybko również umrą ludzie,
    którzy wiedzieli jak działały.

    Paweł

  • 12. Data: 2010-03-07 16:14:47
    Od: JMM <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Mar 2010 15:58:39 +0100, Przemysław Adam Śmiejek
    <n...@s...pl> w wiadomości <hn0d8t$68t$1@news.interia.pl>
    napisał(a):

    >No i skąd to wszystko weźmiesz? Zwracam uwagę na problem. Do
    >wspomnianych dokumentów z LotusWord Pro nie ma konwerterów. Kiedyś
    >szukałem dość aktywnie i nic. Pliki przepadły.

    Jest darmowa przeglądarka, która otwiera rzeczone pliki, jakkolwiek
    nie radzi sobie z polskimi znakami i ma problemy z formatowaniem. Da
    się jednak dotrzeć do treści, którą można potem skopiować do innego
    dokumentu albo po prostu wydrukować.
    http://www.manitoulintransport.com/downloads_forms/k
    ey_view.html

    --
    Z wyrazami szacunku
    Jan M. Mayer <j_m_mayer (_a_) poczta.onet.pl>

  • 13. Data: 2010-03-07 16:23:55
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    net...
    > A i tak wszystko trafi szlag, gdy slonce zamieni sie w malego karla;)

    Prędzej może być od przebiegunowania słońca (2012r).

  • 14. Data: 2010-03-07 20:06:56
    Od: DooMiniK <m...@c...pl>

    On 2010-03-07 11:32, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > stanowczością oceniać ich trwałość na dystansie kilku dziesięcioleci. Ale
    > gdybyście mieli taki problem to jaki nośnik byście wybrali?

    Wszystko zależy od ilości informacji.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)

  • 15. Data: 2010-03-07 22:29:32
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 3/7/2010 5:23 PM, qwerty wrote:
    > Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    net...

    > Prędzej może być od przebiegunowania słońca (2012r).

    Od czego!?

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 16. Data: 2010-03-07 23:52:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Maciejewski" gwkh4jorbokb$....@4...net

    > Sądzę że techniki przechowywania danych istnieja zbyt krótko żeby z całą
    > stanowczością oceniać ich trwałość na dystansie kilku dziesięcioleci. Ale
    > gdybyście mieli taki problem to jaki nośnik byście wybrali?

    HDD staje się najtańszym nośnikiem obok DVD, z tym że
    HDD umożliwia wielokrotny zapis i ma większą pojemność.

    Jeśli mam rzadko oglądane filmy, nagrywam je na DVD.
    Jeśli inne dane, w tym fotki stale obrabiane, to HDD uważam za dobry wybór.
    HDD podłączam do notebooka poprzez USB 2.0 i ta szybkość mi wystarcza.

    Nagranie na kilku dyskach umieszczonych w różnych częściach
    świata uchroni Twoje dane nawet w czasie lokalnej wojny. ;)

    500 GB 2.5" kosztuje 250 złotych a raczej spodziewam się spadku cen. :)
    Jedna DVD dobrej jakości kosztuje około 70 groszy. Nieco ponad
    100 nośników DVD to mniej więcej jeden HDD o pojemności 500 GB,
    a więc HDD są ze 4 razy droższe, ale wkrótce HDD staną się
    równie tanie, jak DVD. :) Wielkim atutem HDD 2.5" jest mały
    rozmiar i możliwość podłączania bez dodatkowych zasilaczy.

    3.5" HDD są jeszcze tańsze i wręcz tańsze od nośników DVD. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2010-03-08 00:28:54
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "pIOTER" <g...@w...peel> napisał w wiadomości
    > ale via DosBox odpalisz je

    Przecież czystego dosa cały czas można odpalić na nawet najnowszym
    komputerze (choćby z dyskietki startowej zrobionej pod WinXP). Tylko
    tymczasową partycję na HDD trzeba załozyć na FAT32 (lub FAT16 jesśli starsza
    wersja dosa).

  • 18. Data: 2010-03-08 08:19:08
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Arkadiusz Dymek" <a...@n...bedzie> napisał w wiadomości grup
    net...

    Zmianą kierunku pola magnetycznego Słońca. Występuje co 11 lat. Następne będzie
    w 2012 roku.

  • 19. Data: 2010-03-08 10:24:39
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-08 01:28, maX pisze:
> [...]
    > komputerze (choćby z dyskietki startowej zrobionej pod WinXP). Tylko
    > tymczasową partycję na HDD trzeba załozyć na FAT32 (lub FAT16 jesśli starsza

    Pytanie:
    a) Gdzie go kupisz?
    b) czy na współczesnym sprzęcie będzie działał i się nie będzie sypał
    c) czy np. znajdziesz drukarkę, żeby wydrukować dane spod dosa
    d) czy to cokolwiek zmieni twoją sytuacje, skoro nadal będziesz miał
    dane dostępne po zrobieniu hakuna-matata
    e) no i czy za kolejne 40 lat to wszystko nadal będzie osiągalne?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 20. Data: 2010-03-08 11:07:07
    Od: Marrcino <n...@n...pl>

    > Nie wszystkie. Próbowałem produkty QNT, ale nie wyszło, bo oni stosują
    > takie magiczne zabezpieczenia przed piractwem.

    Produkty firmy QNT przeniesiesz na inny komputer ntbackupem, a spokojnie
    działają pod XP