  • 31. Data: 2014-01-17 18:08:00
    Temat: Re: Długoterminowy wynajem samochodów
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-01-17 17:47, Cavallino pisze:

    > Nie do końca, istotą leasingu jest przejście w końcu własności na
    > korzystającego.

    Niedawno tu podano link do poczytania. :-)
    Można wykupić ale jest opcja bez wykupu i wtedy raty są mniejsze.
    Jak kto lubi.

  • 32. Data: 2014-01-17 18:08:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    grup

    >Nie do końca, istotą leasingu jest przejście w końcu własności na
    >korzystającego.

    Nie bardzo - angielski zrodloslow nic takiego nie okresla, i wrecz bym
    rzekl ze jest odwrotnie, tzn przeniesienie czesto nie wystepuje,
    a i zapis w polskim KC precyzuje wiele rzeczy ... ale akurat tej nie.
    Nadal jest to opcja.

    J.

  • 33. Data: 2014-01-17 18:14:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    z wrote:

    > Cały czas myślę o tym newsie:
    > http://www.forbes.pl/dzierzawa-konsumencka-auta-pryw
    atny-sluzbowy-samochod-dla-etatowca,artykuly,169439,
    1,1.html

    > "Jak dowiedziała się gazeta, miesięczna opłata za dzierżawę zaczynać
    > się będzie od 600 zł, co wystarczy na standardowo wyposażonego Forda
    > Fiesta, Opla Corsa czy Toyotę Yaris."
    > Jeśli jest prawdziwy:-)

    Tam jest do dwóch lat i od 600zł co pewnie oznacza,
    że bez ubezpieczeń. W cywilizowanym świecie przyjmują
    do kalkulacji zuzycie wartości pojazdu na poziomie
    kilkudziesięciu (ok 30-40%) procent w okresie tych
    kilku lat wynajmu. Bo w Niemczech za auto jakie opisałem
    wczesniej opłaty były właśnie rzędu 140 EUR/mc

    Tu jest dwa lata i nie wiem ile kosztują te auta,
    ale za 300zl z ubezpieczeniem, to może bym Yarisa wziął w taki najem.
    Bez żadnych opcji wykupu - tylko limit km mały

  • 34. Data: 2014-01-17 18:16:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie bardzo - angielski zrodloslow nic takiego nie okresla,

    Ale to nie źródłosłów decyduje o znaczeniu obecnym.

    >i wrecz bym rzekl ze jest odwrotnie, tzn przeniesienie czesto nie
    >wystepuje,

    Znaczy w jakim procencie transakcji w Polsce?

    > a i zapis w polskim KC precyzuje wiele rzeczy ... ale akurat tej nie.
    > Nadal jest to opcja.

    Można powiedzieć że obowiązkowa.

  • 35. Data: 2014-01-17 18:26:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    grup
    >Ale to nie źródłosłów decyduje o znaczeniu obecnym.

    Ale skoro skalkowalismy slowo, to wypadaloby ze znaczeniem.

    >Znaczy w jakim procencie transakcji w Polsce?

    >Można powiedzieć że obowiązkowa.

    Powiedziec mozna. Co nie znaczy ze naprawde obowiazkowa.
    Szczegolnie ze oficjalnie rozroniany jest leasing finansowy i leasing
    operacyjny.

    J.

  • 36. Data: 2014-01-17 18:26:56
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-01-17 18:14, cef pisze:
    > Tam jest do dwóch lat i od 600zł co pewnie oznacza,
    > że bez ubezpieczeń.

    "Dba jedynie o tankowanie paliwa i miesięczną opłatę za użytkowanie
    auta. Serwisowanie, koszty przeglądu, wymianę opon bierze na siebie
    właściciel auta, czyli Raiffeisen Leasing Polska. On też zajmuje się
    sprawami związanymi m.in. ze stłuczkami i wypadkami."

  • 37. Data: 2014-01-17 19:22:41
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 16.01.2014 09:35, z pisze:
    > Wczoraj w radiu usłyszałem że jakiś bank ma zamiar wprowadzić
    > wypożyczanie samochodów i coś o 600 zł/mies.

    Lessing się to nazywa, a zabawa polega na tym, że jest wysoka kwota
    wykupu, na tyle wysoka, że nie opłaca się go wykupować, a z drugiej
    strony bankowi opłaca się, abyś go nie wykupił, bo zostawiasz im auto
    więcej warte niż kwota brakująca do spłaty.

    --
    anacron
    aba/

  • 38. Data: 2014-01-17 19:36:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    z wrote:

> [...]
    > właściciel auta, czyli Raiffeisen Leasing Polska. On też zajmuje się
    > sprawami związanymi m.in. ze stłuczkami i wypadkami."

    Jakoś tak okrężnie napisali. Nie znają słowa "ubezpieczenie"?
    Ale to i tak drogo.

  • 39. Data: 2014-01-17 20:24:15
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-01-17 19:36, cef pisze:
    > Jakoś tak okrężnie napisali. Nie znają słowa "ubezpieczenie"?
    > Ale to i tak drogo.

    Zakup wynajem
    zakup pojazd 40000
    ubezpieczenie przez rok 1800
    rata przez rok 0 8400
    naprawy przez rok 2000

    3800 8400

    5 lat 59 000,00 zł 42 000,00 zł

    - Warość poj. Po 5 latach 15000 0

    Wydatki po 5 latach 44 000,00 zł 42 000,00 zł

    Takie przybliżone liczenie na szybko :-)
    Dużo błędów?

  • 40. Data: 2014-01-17 21:28:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 17 Jan 2014 18:16:07 +0100 osobnik zwany Cavallino
    napisał:

    > Znaczy w jakim procencie transakcji w Polsce?

    u mnie w firmie na kilka tysiecy samochodów, które przeszły przez leasing
    samochodów wykupiono kilka

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?