  • 41. Data: 2022-09-30 18:09:18
    Temat: Re: Długość kabla sieciowego
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > W 100 Mb/s taki sam -- straty znajdą się na stykach i zagięciach
    > przewodów. Niby im dłuższy przewód tym większa szansa na więcej
    > załamań, ale raczej te załamania nie zależą od długości przewodu,
    > lecz od niechlujności...
    >
    > 10 cm vs 150 m -- jest różnica; 1 m vs 20 m -- nie ma różnicy dla
    > 100 Mb/s; nie wiem, jak w wypadku 1 Gb/s, zwłaszcza z elektrycznym
    > zasilaniem...

    Skoro i Ty tak twierdzisz..  Ale swoja drogą z tymi kablami jest różnie,
    na sieciowym nie ma strat, a np parametry takiego kabla antenowego,
    łączącego zewnętrzną antenę GSM  z modemem mają straty zdefiniowane,
    jest to około -1dB na metr. I tu nie ma siły, pasywna antena z dłuższym
    kablem nie ma sensu.

  • 42. Data: 2022-09-30 21:46:04
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > To się tylko tak wydaje jak np przeglądamy serwis Onetu, i tylko to,
    > natomiast gdy zajdzie potrzeba skorzystania z kilku źródeł, np tu
    > oglądamy pornosa w FHD, pobieramy elektroniczne wydanie Biblii i jeszcze
    > aktualizujemy system to różnice są już dobrze widoczne.

    Nie doświadczam czegoś takiego.

    > No jakby nie było to i tak nie skorzystam bo ostatnimi czasy zanim od
    > nich odszedłem oferowali prędkości które nie pozwalały przejrzeć poczty.
    > A sam lejek chyba się nie zmienił - 1Mb/s, oczywiście wszystko w teorii,
    > mi wieczorami w pakiecie podstawowym oferowali kilka Kb/s.

    To może zależeć od miejsca. Mam maszt Playa w szczerym polu w 400
    metrach i dosyć niską gęstość zaludnienie dookoła. Nadajnik
    Orange/T-Mobile jest w 2 km i tylko minimalnie wolniejszy. A Plusa nie
    ma w ogóle. Więc za każdym razem trzeba sprawdzać. To jest bardzo różnie
    i stale się zmienia.

  • 43. Data: 2022-09-30 23:16:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 30 Sep 2022 16:49:23 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
    >
    > 10 cm vs 150 m -- jest różnica; 1 m vs 20 m -- nie ma różnicy dla
    > 100 Mb/s; nie wiem, jak w wypadku 1 Gb/s, zwłaszcza z elektrycznym

    Nie może być ani 10 cm, bo za mało, ani 150 metrów, bo za dużo.
    Poczytaj o długości fali w aspekcie 10 cm i o czasach i synchronizacji
    pakietów w aspekcie 150 metrów.

    Uwaga: nie twierdzę, że takie połączenia działać nigdy nie będą, bo już
    różne cuda widziałem, ale normy takich połączeń nie przewidują. Nawet, jak
    to będzie działać, to powtórki pakietów zeżrą sporo czasu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 44. Data: 2022-10-01 05:26:55
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 30 wrz 2022 o 18:06, trybun pisze:

    > Akurat prawa fizyki znam dość dobrze

    Raczej słabo. To nie jest stałe napięcie i nie jest to stały prąd...
    Już 50 Hz wystarcza do transformowania -- tu masz MHz, niemal GHz...

    > aby wiedzieć co dzieje się z ciałami stałymi o dość dużej elastyczności.

    Przykładowo -- z elektronem. ;) Jest bardzo elastyczny!!!

    > I nie o takie sprawy pytam,

    Najwyraźniej udajesz, iż nie wiesz, o co pytasz...

    > a tłumienie sygnału przez takie kable.

    Ważne są załamania przewodu. Impedancje falowe
    zależą dość mocno od wzajemnych odległości itd...
    Ważne są też połączenia -- lutowanie ołowiem czy
    cyną sporo bruździ przy takich częstotliwościach...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 45. Data: 2022-10-01 05:29:09
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 30 wrz 2022 o 17:51, miab pisze:

    > Stabilnej transmisji 115M B/s z pingiem poniżej 1ms
    > raczej nie osiągniesz na WiFi.

    Raczej ;) nie -- ale: wtyczka nie wyskoczy,
    drzwi nie przytną, nikt nie rozdepcze itd...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 46. Data: 2022-10-01 05:36:59
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 30 wrz 2022 o 23:16, Adam pisze:

    > Nie może być ani 10 cm, bo za mało, ani 150 metrów, bo za dużo.

    Podałem skrajności z przekąsem tak zwanym...

    -=-

    Nawet krótsze niż 10 cm przejdą...
    I dłuższe niż 150 m -- też.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 47. Data: 2022-10-01 05:54:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-30, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > różne cuda widziałem, ale normy takich połączeń nie przewidują. Nawet, jak
    > to będzie działać, to powtórki pakietów zeżrą sporo czasu.

    10cm to nie wiem, ale 15cm, no problem. Przynajmniej dla moich 2ch spiętych
    gigabitowych switchów.
    https://www.amazon.com/dp/B004C4ZRFI/

    --
    Marcin

  • 48. Data: 2022-10-01 12:52:26
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > Ważne są też połączenia -- lutowanie ołowiem czy
    > cyną sporo bruździ przy takich częstotliwościach...

    No i w podsumowani jaki wniosek, kabel sieciowy to dobre narzędzie do
    podłączenia netu do kompa czy jest coś innego, coś co się lepiej sprawuje?

  • 49. Data: 2022-10-01 12:53:48
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 30.09.2022 o 21:46, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > Orange/T-Mobile jest w 2 km i tylko minimalnie wolniejszy. A Plusa nie
    > ma w ogóle. Więc za każdym razem trzeba sprawdzać. To jest bardzo

    U mnie Play tak samo odległy jak i wszyscy inni na tamte czasy, czyli
    maszty przekaźnikowe w pobliskim mieście, oddalonym w linii prostej
    jakieś 8km. Do netu potrzebna była antena zewnętrzna a na rozmowy przez
    telefon trzeba było wychodzić na zewnątrz domu.. Teraz trochę to się
    zmieniło T-Mobile postawił maszt prawie pod progiem domu, choć muszę
    przyznać że prędkości też głowy nie urywają. Ale z tym co oferował  Play
    nawet nie ma co porównywać.

  • 50. Data: 2022-10-01 14:00:53
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 paź 2022 o 12:52, trybun pisze:

    > No i w podsumowani jaki wniosek, kabel sieciowy
    > to dobre narzędzie do podłączenia netu do kompa

    Do laptopa -- słabe.
    Do desktopa -- być może dobre, ale trzeba prowadzić przewody,
    więc być może trzeba wiercić dziury w ścianach czy stropach...

    > czy jest coś innego, coś co się lepiej sprawuje?

    WiFi zazwyczaj sprawuje się bardzo dobrze, ale chyba
    desktopy niekoniecznie mają karty WiFi z urodzenia.

    Jest jeszcze PLC...

    Można pomieszać: PLC, ethernet i Wifi...
    Można nawet do domu doprowadzić światłowód.

    Grupa raczej Ci nie podpowie, co wybrać -- IMO
    musisz zasięgnąć porady w swej głowie... ;)

    --