  • Data: 2010-02-19 22:16:08
    Temat: Re: Dlaczego w fonach odwrotny układ cyfr jak w kompach
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis <m...@w...pl> writes:

    > Gdzieś rzuciło mi się w oczy zdjęcie starej, typowej tarczy do
    > "wykręcania" numeru z naniesionymi dookoła grupami liter (takimi jak
    > przypadku komórek). Nie jestem pewien do czego mogło to służyć w czasach
    > wybierania impulsowego, niemniej jak widać geneza jest jeszcze starsza.

    Latwiejszemu zapamietywaniu numerow oczywiscie.

    Generalna zasada byla taka, ze centralom nadawano cyfry, odpowiadajace
    kilku pierwszym literom slowa okreslajacego dzielnice miasta czy jakos
    inaczej zwiazanego z danym obszarem.

    Np. londynski Whitehall mial centrale WHI (czyli 944) a najslynniejszy
    numer to bylo WHItehall 1212, czyli Scotland Yard.

    MJ