-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!op
al.futuro.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.ne
ws.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 09 Jan 2013 00:42:50 +0100
From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
Reply-To: d...@n...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:15.0) Gecko/20120909 Firefox/15.0.1
SeaMonkey/2.12.1
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.misc.elektronika
Subject: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
References: <kbju4f$va4$1@usenet.news.interia.pl> <kbk4rl$2b3e$1@alfa.ceti.pl>
<l...@4...net>
<kbl86n$qq5$1@news.dialog.net.pl>
<50e9e3e7$0$1303$65785112@news.neostrada.pl>
<kce6mb$4ga$1@news.dialog.net.pl>
In-Reply-To: <kce6mb$4ga$1@news.dialog.net.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 35
Message-ID: <50ecaefd$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.191.0.40
X-Trace: 1357688573 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1217 79.191.0.40:11245
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2478598 pl.misc.elektronika:640570
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
> W dniu 2013-01-06 21:51, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
>> Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
>>> W dniu 2012-12-28 17:43, J.F. pisze:
>>>
>>>> Ale w trakcie odkrecania nakretki na klemie latwo zawadzic o cos
>>>> metalowego
>>>> kluczem ... i o to w tej starej radzie chodzilo - odkrecanie klemy
>>>> masowej
>>>> jest znacznie bezpieczniejsze.
>>>
>>> Chyba, że akurat na budzie jest plus. ;)
>>> Ale to dziś już chyba rzadkość, o ile w ogóle występuje.
>>
>> Nie. Niezależnie który biegun akumulatora jest na masie - odkręcanie
>> najpierw klemy masowej jest bezpieczniejsze...
>>
>
> Pod warunkiem, że podczas odkręcania nie zrobisz kluczem zwarcia. O tym
> pisał JF.
> A zwarcie raczej do bezpiecznych nie należy. :)
Nie zrobię. Chcesz gwarancję na piśmie? Nie da się kluczem zrobić
zwarcia klemy masowej do masy pojazdu...
--
Darek
P.ś. Zakładam oczywiście że instalacja jednoprzewodowa ma jakąś
elementarną izolację.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.01.13 01:35 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-14 Re: Dlaczego nie było (pełzającego) zamachu stanu? Bo minister Bodnar już "zawiesił" prokuratora Ostrowskiego
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-14 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-14 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2025-02-14 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-14 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-02-14 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-14 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-14 Kraków => Technical Team Leader (Clojure, Java) <=