    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Mon, 1 Oct 2012 14:08:10 -0700 (PDT)
    <k420pf$sch$1@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <k44n4u$drv$1@node2.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <k462an$knn$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <k4ck0u$n3d$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Dlaczego software to F35 jest pisany w C++ a nie w Ada
    From: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 października 2012 19:31:11 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały
    napisał:

    > Nie zgadzam się.

    Ale mi wisi, czy się zgadzasz, czy nie. Pisałem, już, że temat jest mi znany. Ty
    najwyraźniej postanowiłeś się z nim zapoznać jedynie w takim zakresie, jaki jest Ci
    potrzebny to trollowania.

    http://www.di.unito.it/~damiani/ariane5rep.html

    "The design of the Ariane 5 SRI is practically the same as that of an SRI which is
    presently used on Ariane 4, particularly as regards the software."

    "The value of BH was much higher than expected because the early part of the
    trajectory of Ariane 5 differs from that of Ariane 4 and results in considerably
    higher horizontal velocity values."

    Również, na temat projektowania pod kreskę:

    "It has been stated to the Board that not all the conversions were protected because
    a maximum workload target of 80% had been set for the SRI computer."

    Ogólnie, poczytaj to, nie będziesz musiał tworzyć teorii z domysłów.

    > Ten kawalek kodu nie miał prawa wejść w jakikolwiek
    > komputer sterujący

    Nopaczpan. Nie miał, a wszedł.

    [...]
    > No patrz, Ada to taki jezyk z silnym typowaniem, super-wyjątkami,
    > genialną składnią i kupką szitu pozwalającą legalnie wszystko wsadzić
    > między bajki.

    Tak, można legalnie zrobić memcpy. Pisałem już o tym wielokrotnie, ale skoro z takim
    uwielbieniem się nad tym pastwisz, to mogę napisać jeszcze parę razy. Chociaż coraz
    mniej rozumiem, po co to robię - ani ja ani Ty na tej dyskusji nie korzystamy a jeśli
    ktokolwiek to jeszcze czyta, to i tak się pewnie zdążył ustawić.

    > I teraz - tadaaaam - zmierzamy w kierunku oczywistym: bezpieczeństwo
    > kodu zależy nie od języka tylko od programisty.

    Pudło. Zależy od obu tych rzeczy, bo dany programista napisze lepszy kod w tym
    języku, który jest bezpieczniejszy. Twój "argument" można porównać do stwierdzenia,
    że bezpieczeństwo jazdy zależy wyłącznie od kierowcy. Otóż niespodzianka: zależy
    również od samochodu, jego sprawności technicznej i wyposażenia typu ABS, ASR,
    AirBag, etc. Tylko dlaczego ja takie rzeczy tu piszę?

    > To zbiór czynników poza
    > językiem decyduje w najwiekszym stopniu o jakości kodu. Takie duperele
    > jak code review, formalna weryfikacja, analizy statyczne, dynamiczne,
    > testowanie, ... Ada akuratnie niewiele pomaga, nie na tyle żeby to
    > nazywać bezpiecznym kodem. Zapewne pierdyliard rzeczy poza Adą lepiej
    > weryfikuje kod niż język.

    Zapewne? Masz jakieś dane na ten temat? Pytam poważnie, bo temat mnie interesuje
    zawodowo. Ale nie, czekaj - przecież tylko trollujesz. W dodatku nieudolnie, bo
    tematu nie znasz, co udaje Ci się w każdym poście wykazać.

    > Ale nie, przecież trolowanie i flame na tym polegają że nie. Nie nie nie.

    Sorry - przymierzam się do opuszczenia wątku.

    Spróbuj napisać coś merytorycznego, bo takie pierdolenie jak tu uprawiasz nie wydaje
    mi się rozwojowe.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com