eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego silniki benzynowe maja przepustnice?Re: Dlaczego silniki benzynowe maja przepustnice?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!newsfeed.pion
    ier.net.pl!news.glorb.com!npeer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.
    com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!news
    feed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!n
    ews.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sat, 12 Mar 2011 19:29:31 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
    Thunderbird/3.1.9
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.sci.fizyka
    Subject: Re: Dlaczego silniki benzynowe maja przepustnice?
    References: <il955b$ull$1@news.onet.pl> <4d7a9f54$0$2507$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@4...com>
    In-Reply-To: <d...@4...com>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 21
    Message-ID: <4d7bbb8b$0$2441$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.78.80
    X-Trace: 1299954571 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2441 83.11.78.80:1962
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2356279 pl.sci.fizyka:229811
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-03-12 10:01, J.F. pisze:
    > On Fri, 11 Mar 2011 23:16:52 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    >> Z tą traconą energią to też nie jest tak prosto.
    >> Bo owszem - są opory w suwie ssania, ale za to mniej wypełniony cylinder
    >> stawia mniejszy opór w suwie sprężania i wydechu.
    >
    > owszem, tez mnie to zastanawia.
    > Bo z drugiej strony to nadal przeciagniecie powietrza przez zwezke
    > wymaga energii, wiec skad ona ?

    Energia owszem jest na to potrzebna, ale chyba więcej potrzeba tej
    energii na suw sprężania i pracy pełnego cylindra.

    >> W każdym razie jadąc z górki na biegu samochodem z wyłączoną pompą
    >> paliwa (czyli silnik się kręci), po otwarciu przepustnicy silnik zaczyna
    >> stawiać nico większy opór niż przy przepustnicy zamkniętej.
    >
    > Sprawdzales ?

    Tak, mam wyłącznik pompy paliwa i na niskim biegu było to odczuwalne.
    Głównie zmieniał się dźwięk, ale jakiś tam wzrost opóźnienia też był :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: