  • 21. Data: 2018-04-26 18:51:14
    Temat: Re: Dlaczego samochody są drogie
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 26-04-2018 o 18:42, Uzytkownik pisze:

    > Ale w przypadku Daewoo tylko na dobre wyszło,

    Jasne, dlatego piszę że taka wersja jest ok.
    Wersja że coś tylko tak wygląda, ale w całości jest wymyślone w III
    świecie, jest nie ok.

  • 22. Data: 2018-04-26 21:01:21
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 25 kwietnia 2018 13:34:05 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Zatem wracając do poprzedniej dyskusji, jaką znajdujesz przyczynę wysokiej
    > ceny? W samo łapanie jeleni nie wierzę, gdy obniżając cenę mogliby zarobić
    > znacznie więcej.

    Wierzyć to można w UFO lub niepokalane poczęcie.
    Na wolnym rynku o cenie decyduje klient a nie koszty własne oferenta.
    Jeżeli nie wierzysz, to powiedz kiedy zapłaciłeś za chleb więcej, bo piekarz płaci
    większe raty leasingowe za swoje maszyny, niż jego konkurent.

  • 23. Data: 2018-04-26 21:21:58
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 26 kwietnia 2018 14:01:23 UTC-5 użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    > Jeżeli nie wierzysz, to powiedz kiedy zapłaciłeś za chleb więcej, bo piekarz płaci
    większe raty leasingowe za swoje maszyny, niż jego konkurent.

    Ja, wczoraj. Tak sie sklada ze w miejscu gdzie siedze nie ma chleba tak taniego jak u
    mnie w sklepie na rogu.

  • 24. Data: 2018-04-26 22:17:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 26.04.2018 o 08:54, Uzytkownik pisze:
    > To nie o znaczek chodzi, ale o auto, które ledwo się mieści w
    > jakichkolwiek normach bezpieczeństwa, a poza tym ma nietypowe i kurewsko
    > drogie części.

    No to mamy kolejną odpowiedź na pytanie "dlaczego samochody są drogie".
    Np. dlatego że badania i egzemplarze testowe muszą się zwrócić w cenie
    sprzedaży.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 25. Data: 2018-04-26 22:19:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Apr 2018 12:01:21 -0700 (PDT), s...@g...com

> [...]
    > Jeżeli nie wierzysz, to powiedz kiedy zapłaciłeś za chleb więcej,
    > bo piekarz płaci większe raty leasingowe za swoje maszyny, niż jego konkurent.

    A widzisz - czyli to jednak koszta wlasne, tylko ze konkurenta,
    decyduja o cenie.

    Bo ja klient, chleb kupic musze, moge tylko wybrac najtanszy sklep.

    J.

  • 26. Data: 2018-04-26 23:04:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Poltora roku temu zaplacilem w piekarni z dnia na dzien za bulki drozej o jakies 30%.
    Nie bylo zadnego powodu zeby zdrozaly. Od tamtego czasu nic nie kupilem w zadnej
    piekarni bo tego samego dnia kupilem maszynke do pieczenia chleba. Pieke w niej
    chleb, ciasto drozdzowe, robie ciasto na pizze, robie ciasto na bulki. Od poltora
    roku jem pieczywo w ktorym jest tylko to co sam do maszynki wsadzilem. Przy okazji
    pieczywo kosztuje mnie jedna trzecia tego co w piekarni. Niby oszczednosc nieduza ale
    rocznie dwa rachunki za prad mi zaplaci.

  • 27. Data: 2018-04-27 08:34:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 26 Apr 2018 12:01:21 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Wierzyć to można w UFO lub niepokalane poczęcie.

    Się zastanawiałem kto pierwszy się przyssa do tego słowa...

> [...]
    > Jeżeli nie wierzysz, to powiedz kiedy zapłaciłeś za chleb więcej, bo
    > piekarz płaci większe raty leasingowe za swoje maszyny, niż jego

    To w końcu się zdecyduj jak jest, bo powyżej przeczysz sam sobie.

    Ja prócz łapania jeleni znajduję jeszcze parę innych, znacznie
    istotniejszych kwestii.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 28. Data: 2018-04-27 08:37:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 25 Apr 2018 13:46:28 +0200, Janusz

    > To jest ciekawe pytanie, chyba działa tutaj mechanizm jak ze wszystkimi
    > nowościami że są po prostu drogie. Ale dlaczego to nie wiem.

    Rzecz w tym, że to żadna nowość.

    > Ale projekt i tak muszą robić pod klienta jak w filmie powiedzieli,
    > matryce, linie produkcyjną, nazbiera się. Wiele więcej się nie dowiemy
    > bo wchodzimy w obszar tajemnic firmy którymi na pewno się nie podzieli,
    > stąd tak wiele ogólników w filmie.

    Dlatego podałem za przykład I-MiEVa, gdzie większość jest wzięta z gamy
    samochodów tego samego producenta. Tesla też chyba korzysta z rozwiązań
    Mercedesa (manetki i inne przyciski).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2018-04-27 18:16:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    pieczywo kosztuje mnie jedna trzecia tego co w piekarni. Niby oszczednosc nieduza ale
    rocznie dwa rachunki za prad mi zaplaci.

    A świnki i kury hodujesz? Jaka oszczędność na mięsie i jajkach będzie!

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 30. Data: 2018-04-27 22:22:53
    Od: kk <k...@o...pl>

> [...]
    pieczywo kosztuje mnie jedna trzecia tego co w piekarni. Niby oszczednosc nieduza ale
    rocznie dwa rachunki za prad mi zaplaci.

    Ile czasu pieprzysz się z robieniem każdego chleba ?