-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.d97-181.icpnet
.pl!not-for-mail
From: Cavallino <C...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Date: Wed, 15 May 2024 08:45:30 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <v21lmb$ojq$4$Cav@news.chmurka.net>
References: <v0viho$98l$1$Janusz@news.chmurka.net>
<v100le$rbg$8$Shrek@news.chmurka.net>
<kqhcdyqhc8pn$.r4enbjmpse5s.dlg@40tude.net>
<v104no$rbg$10$Shrek@news.chmurka.net>
<1fc73urrltcca$.lmlziitzcx48$.dlg@40tude.net>
<v10fu9$c78$1$Shrek@news.chmurka.net>
<1l7150ttd31q2.4fws3nvvw1db$.dlg@40tude.net>
<v10j5e$rbg$14$Shrek@news.chmurka.net>
<r29weyn1rirp$.1mxcdtl3f1bqd$.dlg@40tude.net>
<v10ke9$rbg$15$Shrek@news.chmurka.net>
<1c5gwcoavnify$.13a9nxx7er8r7$.dlg@40tude.net>
<v10tr3$rvd$1$Shrek@news.chmurka.net>
<v166gl$b0n$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
<v183p5$f79$10$Shrek@news.chmurka.net>
<v1860h$4ep$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
<v204t1$hta$1$ptoki@news.chmurka.net> <v21i5j$ojp$1$Cav@news.chmurka.net>
<v21kqp$rcc$1$ptoki@news.chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: d97-181.icpnet.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Wed, 15 May 2024 06:45:31 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
posting-host="d97-181.icpnet.pl:77.65.97.181"; logging-data="25210";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:qs33OAJlGnDh2/aE/0Pdb1iSscE=
sha256:ym3J0EySeIYLOhOVcwILVZX9/vqKK0Rp7sHYK42jiA0=
sha1:hyjQDmtybazdh8j4145PtSxukxY=
sha256:0gVYq9cAGf8YE8+nCnMgJpKDXImaqwkmUmYlZOg6zuY=
In-Reply-To: <v21kqp$rcc$1$ptoki@news.chmurka.net>
X-Antivirus-Status: Clean
X-Antivirus: Avast (VPS 240515-0, 15.5.2024), Outbound message
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:595080 pl.misc.elektronika:791723
pl.misc.samochody:2721054
[ ukryj nagłówki ]W dniu 15-05-2024 o 08:30, ptoki pisze:
> On 2024-05-15 00:45, Cavallino wrote:
>> W dniu 14-05-2024 o 18:52, ptoki pisze:
>>> On 2024-05-05 09:44, io wrote:
>>>> W dniu 05.05.2024 o 16:06, Shrek pisze:
>>>>> W dniu 04.05.2024 o 22:40, io pisze:
>>>>>
>>>>>> Jakim więc cudem instalacje fotowoltaiczne zwracają się
>>>>>
>>>>> Takim że są do nich dopłaty i państwo zapewnia to czego nie umie
>>>>> technologia - darmowy magazyn o nieograniczonej pojemności i czasie
>>>>> o sprawności 80%.
>>>>>
>>>>
>>>> Niepodłączone też zwracają się. Podłączone ... ktoś inny z tego
>>>> korzysta.
>>>
>>> Zwracaja sie niebotycznie dlugo jakby mialy ladowac auto.
>>>
>>> Musi zajsc zestaw warunkow zeby sie zwrocily.
>>> Liczmy 15kpln za zestaw 6kW.
>>> Taki zestaw da nam jakies 6000kWh na rok.
>>> To z grubsza 80 ladowan przy zasiegu okolo 500km.
>>> Czyli jakies 40kkm. Niby ladnie. Ale tylko jak auto stoi pod domem
>>> zeby sie ladowalo.
>>
>> Nie tylko.
>> Większość prądu i tak zje sam dom.
>>
>
> Nie. Dom zjada jakies 1000-2000kWh.
Tak.
Niektórzy grzeją prądem, choćby częściowo.
Z mojego 9 kWp niewiele zostaje na ładowanie.
Z 6 kWp nie zostałoby nic.
>> Plus smród.
>> Czyli dyskwalifikacja.
>>
>
> Ta. Ty dizla chyba widziales
Widziałem.
Od 2007 roku miałem ich 3.
2 nowe, jeden prawie nowy.
Wszystkie śmierdziały okrutnie tlenkami azotu.
I identycznie czuję przy każdym spacerze w mieście, gdy taki diesel koło
mnie przejeżdża.
Nie każdy ma awarię węchu.
> jak miales 5 lat i ikarusem do szkoly
> jezdziles.
Te mniej śmierdziały, zwłaszcza gdy były sprawne.
Nie tak przerażająco, co najwyżej niespalonym olejem.
>> Odpowiednikiem może być zatem benzyniak, jakieś 20 tys drożej.
>> Rocznie.
>>
>
> Nadal porownywalnie do kosztow elektryka.
20 tys drożej.
Przy ładowaniu z gniazdka 15 tys drożej.
Dla mnie to nie jest porównywalne.
>
>>>
>>> Tyle ze zwykle auto nieelektryczne jest o dobre 40-50kpln tansze
>>
>> Bzdura.
>> Kosztuje podobnie, jeśli ma podobną moc i wyposażenie.
>> A z dotacją bev zazwyczaj wychodzi taniej.
>>
>
> Nie.
Tak.
Po prostu nie masz pojęcia ile kosztują mocne benzyniaki.
>>> Dopiero potem mamy zyski.
>>
>> Nie, od razu mamy zyski.
>>
>
> LOL. Nie.
Tak.
Chyba że ktoś nie wie o czym gada.
>
>>
>>>
>>> Ale nawet wtedy zero gwarancji ze nikt podatkami sytuacji nie zmieni
>>> ani auto nie bedzie wymagac remontu bo bateria zdechla ani falownik
>>> nie bedzie wymagal wymiany/naprawy itp.
>>
>> Jest o rząd wielkości większa szansa, że posypie się ice, niż bev.
>>
>
> LOL. Nie.
Tak.
>I mowie to jako wlasciciel wielu aut w wieku srednio 16 lat. Nie.
A sypiących się elektryków ile miałeś?
Niech zgadnę - zero i nawet w żadnym nie siedziałeś....
>
>>
>>>
>>> Mamy juz pomalu 15 rok transformacji i nadal to jest kiła i mogiła.
>>
>> W Twoim świecie, w którym nie masz pojęcia o czym piszesz.
>>
>
> O skonczyly sie argumenty.
Nie - od początku było pewne skąd Twój hejt.
Z niewiedzy.
>> W takim prawdziwym, już od przynajmniej 6 lat, bev spokojnie zastępują
>> ice w codziennej eksploatacji.
>>
>
> Po bulki do sklepu to moge na hulajnodze jechac. Do codziennie starczy
> byleco. Jak trzeba konkretnie gdzies pojechac to zaczynaja sie schody.
Żadnych.
Jeżdżę co kilka tygodni do domku nad morzem.
Co roku do Chorwacji.
Zero stresu, wpisuje się w mój sposób jazdy, tyle że jadę taniej.
> Tak, jakbym mogl sie doladowac u celu to moze bym ci przyznal racje ale
> tak nie ma i nie bedzie.
Bo?
Nie bedzie bo nie ma elektrowni. A fotowoltaika
> tego nie naprawi. Juz dzis przebakowuje sie w mediach ze termin roku
> 2035 to falstart. I tak bedzie. EV leza i kwicza.
Skąd wiesz, jak nigdy żadnego nie miałeś?
Energetyka lezy i
> kwiczy. Ladowarki leza i kwicza.
Skąd wiesz, jak nigdy z żadnej nie korzystałeś?
W realnym świecie jest dokładnie odwrotnie.
>> Do tego są tańsze, dają możliwości że koszt zbliżony do zera, nie
>> syfią, świetnie jeżdżą, nie psują się, nie wymagają drogich serwisów.
>>
>
> O LOL. Nie.
> Jezdza hujowo bo sa ciezkie. Opony zdzieraja
Bo tak hejeterzy w necie napisali?
W realu moje wielosezonówki w bev przeżyły już 70 kkm.
Bieżnika mają połowę....
W ice często sypały się szybciej.....
a jak sie cos popsuje to
> koszta sa 2x wyzsze od dizla z dwumasa i turbem.
Przez 7 lat gwarancji zerowe.
>> I hejterzy swoim zaklinaniem rzeczywistości nic w tym nie zmienią.
>
> O toto! O sobie piszesz.
Ja piszę o sobie, a Ty o czymś o czym tylko czytasz w hejterskich
artykułach.
Na tym polega różnica, że ja miałem wszystkie typy napędu w autach, a Ty
nie.
>
>> Co najwyżej opóźnią proces przejścia, strasząc laików.
>> Ale to tym lepiej dla obecnych posiadaczy - dłużej będą się cieszyć z
>> przywilejów.
>>
>
> Szefie, jakby to bylo takie dobre to by doplat nie trzeba bylo.
Jedz g..o, miliony much nie mogą sie mylić.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.05.24 09:48 Cavallino
- 15.05.24 10:30 io
- 15.05.24 11:29 io
- 15.05.24 11:57 io
- 15.05.24 13:36 Piotr Gałka
- 15.05.24 14:59 Budzik
- 15.05.24 15:08 io
- 15.05.24 15:56 Cavallino
- 15.05.24 23:47 Rutkowski, Jacek
- 16.05.24 07:43 Cavallino
- 16.05.24 11:03 io
- 16.05.24 11:18 J.F
- 16.05.24 12:49 io
- 16.05.24 13:16 J.F
- 16.05.24 23:37 Rutkowski, Jacek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=