-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aacx119.neoplu
s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika
Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Date: Tue, 14 May 2024 17:24:54 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <qr654c3s622t$.rx2xfmvxcp7l.dlg@40tude.net>
References: <v0viho$98l$1$Janusz@news.chmurka.net>
<v100le$rbg$8$Shrek@news.chmurka.net>
<2...@h...invalid>
<v15h5b$j8s$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
<7...@h...invalid>
<w7by7wooal9b$.5c9fk6xf7of2.dlg@40tude.net>
<3...@h...invalid>
<4a2u7yrwn4ag$.9sbl8tlxpaxk$.dlg@40tude.net>
<a...@h...invalid>
<Tye_N.8334$ELC2.3689@fx12.ams1>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<%Iz_N.1044$7zZ.697@fx04.ams1>
<s...@f...lasek.waw.pl> <mjh0O.110$QP4.64@fx06.ams1>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<RVx0O.25777$2sNf.12174@fx08.ams1>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<1u3egz2eac685$.45sj31w4ezzj.dlg@40tude.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
NNTP-Posting-Host: aacx119.neoplus.adsl.tpnet.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="aacx119.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.75.119";
logging-data="12895";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:mFH7ncq8EksmYzE8HVNe96g32fs=
sha256:bnbreunBS95FLJZWYqIdJieXwE0Bmy5cWLHWFaLQWM8=
sha1:+f8n24oYX/EmDJrTj8BU8koNcHY=
sha256:3s8bz94FvQJ34vG9q90/62M2hSTG5vFLqXL/gq5VnNY=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:595053 pl.misc.elektronika:791686
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 14 May 2024 17:06:24 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
> Pan J.F napisał:
>>> Wszystkie sprzedawane obecnie samochody elektryczne chcą udawać,
>>> że są pełnowartościowymi pojazdami. A nie są przecież.
>> No, parametry im się poprawiają, i się zblizają. Oczywiscie te lepsze.
>
> Parametr pod nazwą "zasięg" utknął w jakimś absurdalnym punkcie.
> Ile by nie poprawili, jest mniej, niż "nieograniczony", jak w
> przypadku samochodów spalinowych.
Ale spalinowe nie mają "nieograniczonego", tylko jakis konkretny.
Miałem LPG, to było ok 350km, tankowałem co ~300.
Tyle tylko, ze tankowanie jest szybkie ... elektryczne potrafią
się doładować w 15 minut. W sprzyjających warunkach.
> Wbrew temu, co niektórzy pie^Hszą, ma to ogromne znaczenie.
A to też zależy dla kogo i gdzie. Te ~400km to nie jest tak mało,
gorzej, jak z powodu zimy, autostrady itp spadnie do 200 :-(
> W drugą strone poprawić nie chcą. Gdyby
> zasięg był mniejszy, samochód był tańszy i nie chciał zapadać się
> ze wstydu pod ziemię w paryskie bruki -- to też by miało sens.
Były mniejsze zasięgi. Może nawet nadal są.
Widać sie kiepsko sprzedawały, trzeba było powiększyć
- jednak ma to ogromne znaczenie :-)
>>> Za to ceny mają nawet wyższe od samochodów do jeżdżenia.
>> Kiedys rekompensował tanszy prąd.
>
> Kiedy? Zawsze było tak, że różnica ceny zakupu przewyższała różnicę
> kosztów eksploatacji (nie dotyczy tych, co sami bimber pędzą, to
> znaczy prąd robią).
Teraz koszty prądu w ładowarkach takie, że może nawet nie ma róznicy w
kosztach eksploatacji :-)
Ale w spaliniakach też tak jest, ze nowe samochody drogie, i szybko
tracą na wartosci ... a jednak ktoś je kupuje :-)
>>> Ja nie odczuwam potrzeby posiadania więcej niż jednego samochodu.
>> Żona, opłaty parkingowe, wydzielone pasy, strefa czystego powietrza,
>> czy wreszcie samodzielne poczucie, że się nie smrodzi ... i wrażenie
>> potrzeby się może pojawić :-)
>
> Żona nie odczuwa w ogóle (a ja wymiany na nowszy model nie planuję).
> Pozostałe rzeczy możnaby dalej realizować jednym pojazdem (jeśli ktoś
> jest taki cwaniak, że kupuje teslę po to, by blokować drogę autobusom).
Raczej nie blokujesz, to autobus blokuje drogę Tesli.
A jak ktoś ma duże korki po drodze, to może być istotny argument.
Tylko ... jak się wiecej tych elektryków sprzeda, to im nie pozwoją
jeździć buspasem, ani parkować za darmo :-)
> A już w ogóle nie rozumiem tych, co sobie kupuja kilka elektryków,
> a nie mają ani jednego pojazdu zdolnego do przejechania bez problemu
> dowolnego dystansu w dowolnym kierunku. Chyba tylko po to, by mieć
> czym jeździć, gdy drugi stoi i się ładuje.
Też jest to jakis pomysł. Jeden stoi i się ładuje z solarów na dachu,
drugim jeździsz.
Tylko to obecnie dość drogie, więc nie wiem czy jest takich wielu.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.05.24 18:39 ptoki
- 14.05.24 18:52 ptoki
- 14.05.24 19:07 Jarosław Sokołowski
- 14.05.24 19:59 J.F
- 14.05.24 21:19 Jarosław Sokołowski
- 14.05.24 23:12 io
- 14.05.24 23:22 io
- 14.05.24 23:44 io
- 14.05.24 23:58 io
- 15.05.24 01:24 Jarosław Sokołowski
- 15.05.24 01:24 Jarosław Sokołowski
- 15.05.24 01:38 Jarosław Sokołowski
- 15.05.24 07:45 Cavallino
- 15.05.24 07:50 Cavallino
- 15.05.24 07:54 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=