eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożejeRe: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Data: 2024-05-14 19:07:09
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Ale spalinowe nie mają "nieograniczonego", tylko jakis konkretny.

    Mają nieograniczony. W tym sensie, że zawsze w promieniu 50 km znajdę
    stację, a tankowanie trwa niewiele dłużej niż postój na światłach.
    To mi wystarczy.

    > Tyle tylko, ze tankowanie jest szybkie ... elektryczne potrafią
    > się doładować w 15 minut. W sprzyjających warunkach.

    Sprzyjające warunki to jakie? Bateria, która straciła większą część
    swojej pojemności? Ładowarki występujące w przyrodzie zdaje się mają
    góra 100 kW. A to i tak zdaje się być paranoicznym pomysłem, poza tym
    niewiele takich. Jeśli auto zużywa circa 20 kWh/100km, to ten kwadrans
    starczy na przejazd z Warszawy do Radomia.

    > Te ~400km to nie jest tak mało, gorzej, jak z powodu zimy, autostrady
    > itp spadnie do 200 :-(

    Dla mnie obie odległości są równie bez sensu. Wśród moich potrzeb nie
    ma takich wyjazdów, żebym po przejechaniu któregoś z dystansów mógł
    się zgodzić marnowanie czasu na szukanie ładowarki i ładowanie przed
    dalszą drogą lub powrotem do domu. Sto kilometrów to co innego -- tyle
    by mi wystarczyło do jazd lokalnych, więcej w ciągu dnia nie potrzebuję.

    > Teraz koszty prądu w ładowarkach takie, że może nawet nie ma róznicy
    > w kosztach eksploatacji :-)

    No więc właśnie. Nawet kol. Wenecki, ten co ma kilka elektryków, do
    tego wszyscy wujowie też mają, a spalinowego ani jednego, nawet on
    napisał, że gdyby nie miał prądu za darmo, to by jeździł "hybrydą
    z gazem" (jest coś takiego w ogóle?). Ale on zdaje się z Poznania.
    Tam kotom obcinają ogony, bo jak się zimą mruczka wypuszcza z domu,
    to drzwi mogą być któcej otwarte i mniej ciepła ucieka.

    > Ale w spaliniakach też tak jest, ze nowe samochody drogie, i szybko
    > tracą na wartosci ... a jednak ktoś je kupuje :-)

    Według towarzystwa ubezpieczeniowego mój samochód od kilku lat tylko
    drożeje.

    --
    Jarek