-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.176.97.52.216!
not-for-mail
From: io <i...@o...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Date: Tue, 7 May 2024 21:23:46 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <v1dv4c$g7t$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
References: <v0viho$98l$1$Janusz@news.chmurka.net>
<v100le$rbg$8$Shrek@news.chmurka.net>
<2...@h...invalid>
<v15h5b$j8s$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
<7...@h...invalid>
<w7by7wooal9b$.5c9fk6xf7of2.dlg@40tude.net>
<3...@h...invalid>
<4a2u7yrwn4ag$.9sbl8tlxpaxk$.dlg@40tude.net>
<a...@h...invalid>
<Tye_N.8334$ELC2.3689@fx12.ams1> <v1cd5v$vvi$2$Cav@news.chmurka.net>
<B6k_N.6$w1L.1@fx01.ams1> <v1clqb$36c$3$Cav@news.chmurka.net>
<39l_N.3$BLs1.0@fx03.ams1> <v1col4$36b$1$Cav@news.chmurka.net>
<0...@h...invalid>
<v1dg6t$vsc$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
<b...@h...invalid>
<v1dl8v$5fg$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
<0...@h...invalid>
NNTP-Posting-Host: 176.97.52.216
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 7 May 2024 19:23:57 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="niusy.pl";
posting-host="176.97.52.216"; logging-data="16637";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:qeHMetrYyaEPVWnRUv5SSnllaRw=
sha256:6a9gDlmZJSECGszDLiERm8i/JDRhjltBJfg4b1xBD0g=
sha1:zlQHs3TuNP1c6iHSQF4Mj5AcHHQ=
sha256:ReSaPwIAqgyIm6FbyQmCfvLGnYLtNgLug8k/Z+d+wNc=
In-Reply-To: <0...@h...invalid>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:594949 pl.misc.elektronika:791256
pl.misc.samochody:2720907
[ ukryj nagłówki ]W dniu 07.05.2024 o 18:57, Arnold Ziffel pisze:
> In pl.misc.elektronika io <i...@o...pl.invalid> wrote:
>
>>>>> Czy ktokolwiek w tym wątku, kto wybiera ICE, ma problem z tym, że ktoś
>>>>> inny wybiera BEV?
>>>>
>>>> A z czym macie problem?
>>>
>>> My Arnold czy my użytkownicy ICE?
>>
>> 'ktokolwiek w tym wątku' to Ty czy użytkownicy ICE?
>
> Nie widziałem, żeby ktoś miał problem z tym, że ktoś inny wybiera BEV.
Więc się pytam 'z czym macie problem?'.
> Jedynie wyznawcy BEV mają problem z tym, że inni wybierają ICE.
>
>>> My Arnold jedynie z tym, że ktoś stara się narzucać nam, czym mamy
>>> jeździć.
>>
>> Może rowerem sobie jeździj by nie smrodzić innym.
>
> I często na krótszych dystansach jeżdżę, choć akurat nie po to, żeby nie
> smrodzić.
>
>>> To zatankujesz elektryka w 3 minuty, czy nie?
>>
>> A co, smroda zatankujesz? To chyba takiego bolida F1 :-)
>
> Smroda to nie wiem, ale mój samochód spokojnie.
3 min?
> Plus ze dwie minuty na
> pójście, zapłacenie, powrót i odjechanie.
>
>>> Jaki masz zasięg na pełnej baterii zimą, przy -10 stopniach i włączonym
>>> ogrzewaniu?
>>
>> A mam ogrzewanie? :-)
>
> Nie wiem. Ja mam i ogrzewanie i klimę. Nie wyobrażam sobie jeździć bez ani
> jednego ani drugiego. Tzn. inaczej. Mógłbym, ale nie widzę powodu.
>
> Czyli twój elektryk nie ma nawet ogrzewania? Nie przeszkadza ci to?
Nie.
>
>> Niemniej jednak ... jeśli latem mam 70km a zimą 50 to chyba ... tak jak
>> smrody? :-)
>
> Ja mam zasięg... nawet nie wiem jaki.
Chciałeś porównanie zima-lato a nie mój-twój.
> Wystarczająco duży, żeby tego nie
> liczyć. W osobówce miałem ok. 450 km, w busie mam 2x większy bak (ale też
> mocniejszy silnik) -- strzelam że minimum 500 km będzie, może 600 km.
>
> Serio sugerujesz że miałbym co 50 km ładować samochód? Jakbym jeździł
> tylko po mieście i miał gniazdko pod domem, to miałoby to sens. I tylko
> wtedy.
No i właśnie tak jest. Ale przecież są 'elektryki mające 10x większy aku'.
>
>> Ciężko powiedzieć, ale ... jeśli 5 lat temu jeden z moich elektryków
>> miał nową baterię a drugi 5-letnią i miały taki sam zasięg a dzisiaj
>> nadal mają ten zasięg to ... :-)
>
> No to jest jakiś argument.
>
>>> Ile będzie cię kosztowała nowa bateria, żeby przywrócić zasięg?
>>
>> Najpierw musiałby mu się zmniejszyć a niewiele na to wskazuje -)
>>
>> Bateria kosztuje 27k PLN :-)
>
> To trochę więcej niż dałem za mój samochód, gdy miał 11 lat (nie pamiętam
> dokładnie, ale ok. 23k). Sens żaden.
Za 11-letni złom dałeś tyle co za nówkę baterię? :-)
>
>> Ale, że reszta pojazdu będzie tak wyeksploatowana, że nie będzie się
>> opłacało wkładać baterii na kolejne 10lat? :-)
>>
>> Jak wyżej :-)
>
> Nie wiem. Nie władowałbym 27 tysięcy w stary samochód. Ale też nikomu nie
> mówię, co ma robić ze swoimi pieniędzmi.
To przecież stary kupiłeś a nie nowy. Nowa to byłaby moja bateria gdybym
ją kupił :-) Właściwie to kupiłem, ale ze starym samochodem :-)
>
>>> Mój samochód ma 15 lat (kupiłem go, jeśli dobrze pamiętam, jak miał 11),
>>> najechane ok. 300 tysięcy km, i jest w pełni sprawny.
>>
>> Niemożliwe, nie smrodziłby tak :-)
>
> No widzisz, a przeglądy przechodzi, i to bez dawania w łapę :)
Mój nawet na kanał nie wjeżdża bo się boją, że wpadnie do środka :-)
>
>> No tak właśnie jak wyżej opisywałem, jakoś nie chcą się kończyć te aku :-)
>>
>> Kiedyś się skończą,
>
> Czyli baterie wytrzymają... ile km? 300 kkm będzie?
Ale co Ty teraz liczysz? Masz pojazd do jazd lokalnych z 10x mniejszą
baterią niż pojazdy na trasy.
>
>> ale w międzyczasie nie skończy się tłumik, rozrząd, bak, sprzęgło itd bo
>> ich nie ma :-)
>
> Z tych rzeczy póki co skończyło mi się tylko sprzęgło. Rozrząd w sumie
> wypadałoby wymienić...
>
>>> Spełniając normy emisji spalin. A jak zmienię samochód na nowszy, to
>>> siłą rzeczy będzie spełniał jeszcze bardziej restrykcyjne normy.
>>
>> I może nawet będzie elektryczny :-)
>
> Jak sytuacja (i moja, i z BEV) zmieni się na tyle, że będzie mi się to
> bardziej opłacało,
Niech jednak wprowadzą ten podatek od smrodzenia by się opłacało.
> niż spalinowy, to pewnie tak. Nie jestem fanatykiem
> ICE. Jeśli nie zmieni się nic, to będzie spalinowy.
>
>>> Przy czym nigdzie nie mówię, że spalanie paliwa w ICE jest ekologiczne,
>>> czy nawet że jest ekonomiczne. Nie jest. Silnik pracuje w miarę optymalnie
>>> tylko w wąskim zakresie obrotów i obciążenia (co dałoby się osiągnąć,
>>> gdyby napędzał generator, ale nie da się, gdy napędza samochód), poza tym
>>> stanie w korku i hamowanie traci energię. Nie jest idealnie. Ale biorąc
>>> pod uwagę wszystkie wady i zalety, dla mnie to akceptowalny kompromis.
>>
>> Żeby o czymś w ogóle mówić to trzeba trochę jednak o tym wiedzieć :-)
>
> Trochę wiem.
>
Powtarzanie uprzedzeń.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.05.24 21:28 io
- 07.05.24 21:29 io
- 07.05.24 21:33 io
- 07.05.24 21:34 io
- 07.05.24 21:40 Jarosław Sokołowski
- 07.05.24 21:41 Jarosław Sokołowski
- 07.05.24 21:54 Arnold Ziffel
- 07.05.24 22:06 Arnold Ziffel
- 07.05.24 22:08 Arnold Ziffel
- 07.05.24 22:09 Arnold Ziffel
- 07.05.24 22:44 io
- 07.05.24 23:36 Jarosław Sokołowski
- 07.05.24 23:42 io
- 07.05.24 23:45 Shrek
- 07.05.24 23:46 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=