  • Data: 2024-05-07 18:35:33
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    > My Arnold czy my użytkownicy ICE?

    'ktokolwiek w tym wątku' to Ty czy użytkownicy ICE?

    > My Arnold jedynie z tym, że ktoś stara się narzucać nam, czym mamy
    > jeździć.

    Może rowerem sobie jeździj by nie smrodzić innym.

    > My użytkownicy ICE to nie wiem, trzeba byłoby zrobić ankietę.

    Czy przedmiotem będzie jaki % użytkowników ICE jest względnie ogarnięty
    w temacie elektryków? To mogę wziąć udział :-)

    > To zatankujesz elektryka w 3 minuty, czy nie?

    A co, smroda zatankujesz? To chyba takiego bolida F1 :-)

    > Jaki masz zasięg na pełnej baterii zimą, przy -10 stopniach i włączonym
    > ogrzewaniu?

    A mam ogrzewanie? :-)

    Niemniej jednak ... jeśli latem mam 70km a zimą 50 to chyba ... tak jak
    smrody? :-)

    > Jaki będziesz miał zasięg na tej samej baterii 5 lat później? A 10 lat?

    Ciężko powiedzieć, ale ... jeśli 5 lat temu jeden z moich elektryków
    miał nową baterię a drugi 5-letnią i miały taki sam zasięg a dzisiaj
    nadal mają ten zasięg to ... :-)

    > Ile będzie cię kosztowała nowa bateria, żeby przywrócić zasięg?

    Najpierw musiałby mu się zmniejszyć a niewiele na to wskazuje -)

    Bateria kosztuje 27k PLN :-)

    > Będzie się
    > ją w ogóle opłacało wymieniać?

    Ale, że reszta pojazdu będzie tak wyeksploatowana, że nie będzie się
    opłacało wkładać baterii na kolejne 10lat? :-)

    Jak wyżej :-)

    > Mój samochód ma 15 lat (kupiłem go, jeśli dobrze pamiętam, jak miał 11),
    > najechane ok. 300 tysięcy km, i jest w pełni sprawny.

    Niemożliwe, nie smrodziłby tak :-)

    > Zasięg na pełnym
    > baku ma taki sam, jak miał od nowości. Musiałem w nim wymienić niektóre
    > elementy, ale nic specjalnie drogiego. Jak to by wyglądało w przypadku
    > BEV?

    No tak właśnie jak wyżej opisywałem, jakoś nie chcą się kończyć te aku :-)

    Kiedyś się skończą, ale w międzyczasie nie skończy się tłumik, rozrząd,
    bak, sprzęgło itd bo ich nie ma :-)

    > Spełniając normy emisji spalin. A jak zmienię samochód na nowszy, to siłą
    > rzeczy będzie spełniał jeszcze bardziej restrykcyjne normy.

    I może nawet będzie elektryczny :-)

    > Przy czym nigdzie nie mówię, że spalanie paliwa w ICE jest ekologiczne,
    > czy nawet że jest ekonomiczne. Nie jest. Silnik pracuje w miarę optymalnie
    > tylko w wąskim zakresie obrotów i obciążenia (co dałoby się osiągnąć,
    > gdyby napędzał generator, ale nie da się, gdy napędza samochód), poza tym
    > stanie w korku i hamowanie traci energię. Nie jest idealnie. Ale biorąc
    > pod uwagę wszystkie wady i zalety, dla mnie to akceptowalny kompromis.

    Żeby o czymś w ogóle mówić to trzeba trochę jednak o tym wiedzieć :-)