-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.176.97.52.216!
not-for-mail
From: io <i...@o...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Date: Tue, 7 May 2024 18:35:33 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <v1dl8v$5fg$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
References: <v0viho$98l$1$Janusz@news.chmurka.net>
<v100le$rbg$8$Shrek@news.chmurka.net>
<2...@h...invalid>
<v15h5b$j8s$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
<7...@h...invalid>
<w7by7wooal9b$.5c9fk6xf7of2.dlg@40tude.net>
<3...@h...invalid>
<4a2u7yrwn4ag$.9sbl8tlxpaxk$.dlg@40tude.net>
<a...@h...invalid>
<Tye_N.8334$ELC2.3689@fx12.ams1> <v1cd5v$vvi$2$Cav@news.chmurka.net>
<B6k_N.6$w1L.1@fx01.ams1> <v1clqb$36c$3$Cav@news.chmurka.net>
<39l_N.3$BLs1.0@fx03.ams1> <v1col4$36b$1$Cav@news.chmurka.net>
<0...@h...invalid>
<v1dg6t$vsc$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
<b...@h...invalid>
NNTP-Posting-Host: 176.97.52.216
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 7 May 2024 16:35:43 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="niusy.pl";
posting-host="176.97.52.216"; logging-data="5616";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:kG01nyhxrr5vRVom+dzsDp3fxm0=
sha256:8tGEkU+XeC+3PzWTDKNt7m/oFZZVsum8ZlMgRrT8QI8=
sha1:DsjzynqWAW3K0UXSLRXDn8WO0Wc=
sha256:rzv9mpiUss80NK7cg3qx8WjcGjUg82pbpL60sDy6EFg=
Content-Language: pl
In-Reply-To: <b...@h...invalid>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:594927 pl.misc.elektronika:791231
pl.misc.samochody:2720884
[ ukryj nagłówki ]W dniu 07.05.2024 o 17:33, Arnold Ziffel pisze:
> In pl.misc.elektronika io <i...@o...pl.invalid> wrote:
>
>>> Czy ktokolwiek w tym wątku, kto wybiera ICE, ma problem z tym, że ktoś
>>> inny wybiera BEV?
>>
>> A z czym macie problem?
>
> My Arnold czy my użytkownicy ICE?
'ktokolwiek w tym wątku' to Ty czy użytkownicy ICE?
>
> My Arnold jedynie z tym, że ktoś stara się narzucać nam, czym mamy
> jeździć.
Może rowerem sobie jeździj by nie smrodzić innym.
> My użytkownicy ICE to nie wiem, trzeba byłoby zrobić ankietę.
Czy przedmiotem będzie jaki % użytkowników ICE jest względnie ogarnięty
w temacie elektryków? To mogę wziąć udział :-)
>
>> Mówią użytkownicy elektryków, że 'spokojnie da się jeździć' a Wy nie
>> mając pojęcia 'nie, nie da się bo tak uważacie'.
>
> To zatankujesz elektryka w 3 minuty, czy nie?
A co, smroda zatankujesz? To chyba takiego bolida F1 :-)
>
> Jaki masz zasięg na pełnej baterii zimą, przy -10 stopniach i włączonym
> ogrzewaniu?
A mam ogrzewanie? :-)
Niemniej jednak ... jeśli latem mam 70km a zimą 50 to chyba ... tak jak
smrody? :-)
>
> Jaki będziesz miał zasięg na tej samej baterii 5 lat później? A 10 lat?
Ciężko powiedzieć, ale ... jeśli 5 lat temu jeden z moich elektryków
miał nową baterię a drugi 5-letnią i miały taki sam zasięg a dzisiaj
nadal mają ten zasięg to ... :-)
>
> Ile będzie cię kosztowała nowa bateria, żeby przywrócić zasięg?
Najpierw musiałby mu się zmniejszyć a niewiele na to wskazuje -)
Bateria kosztuje 27k PLN :-)
> Będzie się
> ją w ogóle opłacało wymieniać?
Ale, że reszta pojazdu będzie tak wyeksploatowana, że nie będzie się
opłacało wkładać baterii na kolejne 10lat? :-)
Jak wyżej :-)
>
> Mój samochód ma 15 lat (kupiłem go, jeśli dobrze pamiętam, jak miał 11),
> najechane ok. 300 tysięcy km, i jest w pełni sprawny.
Niemożliwe, nie smrodziłby tak :-)
> Zasięg na pełnym
> baku ma taki sam, jak miał od nowości. Musiałem w nim wymienić niektóre
> elementy, ale nic specjalnie drogiego. Jak to by wyglądało w przypadku
> BEV?
No tak właśnie jak wyżej opisywałem, jakoś nie chcą się kończyć te aku :-)
Kiedyś się skończą, ale w międzyczasie nie skończy się tłumik, rozrząd,
bak, sprzęgło itd bo ich nie ma :-)
>
>>> A w drugą stronę?
>>
>> Śmierdzi Ci z rury i pchasz to za siebie zamiast do kabiny.
>
> Spełniając normy emisji spalin. A jak zmienię samochód na nowszy, to siłą
> rzeczy będzie spełniał jeszcze bardziej restrykcyjne normy.
I może nawet będzie elektryczny :-)
>
> Przy czym nigdzie nie mówię, że spalanie paliwa w ICE jest ekologiczne,
> czy nawet że jest ekonomiczne. Nie jest. Silnik pracuje w miarę optymalnie
> tylko w wąskim zakresie obrotów i obciążenia (co dałoby się osiągnąć,
> gdyby napędzał generator, ale nie da się, gdy napędza samochód), poza tym
> stanie w korku i hamowanie traci energię. Nie jest idealnie. Ale biorąc
> pod uwagę wszystkie wady i zalety, dla mnie to akceptowalny kompromis.
>
Żeby o czymś w ogóle mówić to trzeba trochę jednak o tym wiedzieć :-)
Następne wpisy z tego wątku
- 07.05.24 18:36 io
- 07.05.24 18:47 Arnold Ziffel
- 07.05.24 18:57 Arnold Ziffel
- 07.05.24 18:58 Piotr Gałka
- 07.05.24 18:59 Arnold Ziffel
- 07.05.24 19:02 Arnold Ziffel
- 07.05.24 19:04 Arnold Ziffel
- 07.05.24 19:08 Piotr Gałka
- 07.05.24 19:08 J.F
- 07.05.24 19:12 Arnold Ziffel
- 07.05.24 19:32 Piotr Gałka
- 07.05.24 19:37 Shrek
- 07.05.24 19:46 Piotr Gałka
- 07.05.24 19:50 J.F
- 07.05.24 20:03 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=