  • Data: 2013-02-04 18:33:14
    Temat: Re: Dlaczego elektornicy nie lubią programować?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 04.02.2013 17:34, schrieb BartekK:

    > Otóż to. Obecnie w prawdziwym biznesie (duże firmy robiące prawdziwe
    > produkty, typu smartfon, sterownik czy coś bardziej skomplikowanego niż
    > przerywacz kierunkowskazów) jest już chyba w miarę normalnie, tzn dział
    > projektowania hardware (mający pojęcie o programowaniu) projektuje sobie
    > hardware, i ew. robi "soft debugujący" - umożliwiający jakieś
    > sprawdzenie funkcjonalności hardware, ale nie uzyskanie funkcjonalności
    > docelowej założonego produktu docelowego.
    > Dział projektowania software dostaje gotowe hardware z dokumentacją, i
> [...]

    Jak zaczynałem pracować (na studiach), czyli gdzieś koło 1985 roku to do
    programowania poszukiwano w gazetach absolwentów elektrotechniki,
    elektroniki lub fizyki. Broń bogów informatyków. Rozmawiałem wtedy z
    jednym łowców głów. Ten stwierdził, że informatycy wiedzą wszystko
    teoretycznie, ale wymyślić algorytm to już nie oni, a firmy potrzebują
    ludzi z wiedzą praktyczną. Teraz się to trochę przesunęło, ale mimo to
    wiedza elektroniczna się często niesamowicie przydaje, w szczególności,
    gdy do napisania nie jest 158 wersja jakieś bazy danych czy portal
    internetowy (lub połączenie obu). Pracuję jako konsultant w pewnej
    firmie, gdzie pracują przede wszystkim informatycy, ale też
    mechanik-optyk. Ten wie jak lutować i jak co zrobić mechanicznie (jest
    naprawdę dobry w te klocki, SMD 0201 do drutów AWG42 lutuje w powietrzu
    ;-)), ale z elektroniką jako taką są tam wszyscy na bakier. No i dobrze,
    bo dają zarobić ;-).

    Waldek