  • Data: 2024-09-07 08:22:01
    Temat: Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
    Od: Cyklista <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.09.2024 o 15:37, ddddddddddd pisze:

    > ja tam się nie znam, ale w przedszkolu uczą, że 18650 ładuje się do max
    > 4.2V. Tymczasem chińskie BMS'y ładują przynajmniej do 4.3V na ogniwo.

    Do 4.2 to nie jest max a zalecenie jak ma wytrzymać pełną ilość cykli.
    Nawet lądowanie do 4.5 nic nie zrobi chociaż wraz ze starzeniem się
    baterii będzie się bardziej grzała.

    > Nie wiem jaki to ma wpływ na wybuchowość (pewnie mniej wytrzymają)
    > Pozatym blaszki z ogniw są przyspawane  do bms'a i od wstrząsów się
    > odłączają -blaszki pękają (nie mam pojęcia bo nie sprawdzałem, ale być
    > może wtedy taka bateria dostaje więcej niż 4.3V).

    To jest prawdopodobnie najczęstszy powód pożarów, albo awaria bms i nie
    odcina ładowania na końcu albo taka pęknięta blaszka. Dobry bms powinien
    wtedy wyłączyć całkowicie możliwość ładowania, kiepski traci kontrolę
    nad jedna sekcją i ona może się dowolnie przeładować albo przez tą
    przerwę w pękniętej blaszce zadziałać jak spawarka i rozpocząć pożar.