-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!feeds.phibee-telecom.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.new
s.xs4all.nl!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc3.netnews.com!peer02.ams1!peer
.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.hi
ghwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-
01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <s8q618$i48$1$Janusz@news.chmurka.net>
From: "T." <k...@i...pl>
Date: Fri, 28 May 2021 16:26:34 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.10.2
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <s8q618$i48$1$Janusz@news.chmurka.net>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: AVG (VPS 210528-0, 28.05.2021), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 37
Message-ID: <60b0fd9c$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.184.184.12
X-Trace: 1622211996 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 23915 79.184.184.12:64854
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3246
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2694295
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2021-05-28 o 09:27, Janusz pisze:
> Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
> Bo poza problemami technicznymi sprawność kiepska.
>
> "Sprawność napędu elektrycznego zasilanego z ogniwa paliwowego
> tankowanego wodorem liczona globalnie wypada fatalnie na tle sprawności
> napędu elektrycznego zasilanego z baterii. Przyjmijmy optymistyczne
> założenie, że mamy do dyspozycji czysty, ekologiczny prąd, pochodzący
> np. elektrowni wodnych, wiatrowych czy choćby jądrowych lub z ogniw
> fotowoltaicznych, a nie ze spalania węgla. Jeśli chcemy wykorzystać go
> do ładowania auta elektrycznego zasilanego z wbudowanych baterii, to
> przy optymistycznych założeniach tracimy jakieś 5 proc. energii na
> straty sieci przesyłowej, kolejne 5 proc. przy przetwarzaniu prądu
> zmiennego na stały, kolejnych kilka proc. na straty przy samym procesie
> ładowania i kilkanaście proc. na straty energii w samym aucie i jego
> silniku, uzyskujemy sprawność ,,Well to Wheel" (nie licząc wytworzenia
> prądu), na poziomie ok. 70 proc. ! Świetny wynik, o ile oczywiście mamy
> ekologiczny prąd.
>
> A co jeżeli auto ma wytwarzać sobie prąd w ogniwie paliwowym zasilanym
> wodorem? Tu sytuacja dramatycznie się zmienia. Dochodzą potężne straty
> przy produkcji wodoru poprzez elektrolizę, ok. 25-30 proc. energii
> pochłania transport i składowanie wodoru, sprawność ogniw paliwowych też
> jest ograniczona, w zależności od typu ok. 40-60 proc. energii zawartej
> w wodorze zamieniana jest na prąd. Do tego dochodzą oczywiście takie
> same straty w napędzie, jak przy ,,zwykłych" autach elektrycznych i...
> uzyskujemy całkowitą sprawność na poziomie rzędu nieco ponad 20 proc.!
> Słaby wynik!"
>
> https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/wod
or-paliwo-przyszlosci-bez-przyszlosci/nt6jx7h
>
>
> Z tego wynika że akumulatory zostaną z nami na długo w autach osobowych.
Być może rozwiązaniem będą superkondensatory. Powoli ale wciąż prace nad
nimi trwają i może przyniosą pozytywne rezultaty dla transportu.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.05.21 16:47 Janusz
- 28.05.21 16:49 Janusz
- 28.05.21 16:51 Janusz
- 28.05.21 19:23 ii
- 28.05.21 19:24 ii
- 28.05.21 20:53 _Master_
- 28.05.21 20:54 _Master_
- 28.05.21 20:55 _Master_
- 28.05.21 20:58 _Master_
- 28.05.21 21:00 _Master_
- 28.05.21 21:03 _Master_
- 28.05.21 21:06 _Master_
- 28.05.21 21:42 heby
- 28.05.21 23:19 Janusz
- 28.05.21 23:22 Janusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-28 droga laweta