eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!news.mixmin.net!npee
    r.as286.net!npeer-ng0.as286.net!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!
    peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neos
    trada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neost
    rada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <s8q618$i48$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <60b09cd2$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Fri, 28 May 2021 16:23:02 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.10.2
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <60b09cd2$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 210528-0, 28.05.2021), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 24
    Message-ID: <60b0fcc8$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.184.184.12
    X-Trace: 1622211784 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 23915 79.184.184.12:64854
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2472
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2694294
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2021-05-28 o 09:33, _Master_ pisze:
    > W dniu piątek-28-maja-2021 o 09:27, Janusz pisze:
    >> Tu sytuacja dramatycznie się zmienia. Dochodzą potężne straty przy
    >> produkcji wodoru poprzez elektrolizę, ok. 25-30 proc. energii
    >> pochłania transport i składowanie wodoru, sprawność ogniw paliwowych
    >> też jest ograniczona, w zależności od typu ok. 40-60 proc. energii
    >> zawartej w wodorze zamieniana jest na prąd. Do tego dochodzą
    >> oczywiście takie same straty w napędzie, jak przy ,,zwykłych" autach
    >> elektrycznych i... uzyskujemy całkowitą sprawność na poziomie rzędu
    >> nieco ponad 20 proc.! Słaby wynik!"
    >
    > To dlaczego nie robić tego samego ale bardzo tanią technologią sprężając
    > powietrze? ;-)
    > Postawi się w huj paneli które będą sprężać powietrze z bardzo dużymi
    > stratami ale na masową skalę.

    Bo powietrze słabo się spręża, a przy jego sprężaniu na ciepło
    zamieniane jest 80-90% energii. W sumie co za problem, jesli zrobić to z
    darmowych paneli, ale powietrze nie nadaje sie do przechowywania energii
    (zasięg takiego auta byłby niewielki). Jeździły swego czasu tramwaje
    pneumatyczne, ale na każdej pętli była stacja sprężania.

    https://www.transport-publiczny.pl/mobile/tramwaje-m
    karskiego-53022.html
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: