  • Data: 2009-11-19 19:19:52
    Temat: Re: Dlaczego Fujifilm zabrania używania akumulatorów Ni-Cd?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 19 Nov 2009 10:25:58 -0800 (PST), tokelau wrote:
    >W instrukcji aparatu Fujifilm serii A160, A170, A180, A220, A230, A235
    >(dostępna pod adresem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=373
    557)
    >jest napisane:
    >"Nigdy nie należy używać baterii manganowych ani baterii niklowo-
    >kadmowych (Ni-Cd)"
    >Polecają wyłącznie alkaliczne i Ni-MH.
    >Dlaczego zabraniają używania akumulatorów Ni-Cd?
    >Nie wydaje mi się aby mogły uszkodzić aparat (akumulatory Ni-Cd
    >napięcie i opór wewnętrzny mają
    >chyba niemal taki sam jak akumulatory Ni-MH), więc o co chodzi?

    Z praktyki mi wychodzi ze paluszki NiCd maja opor chyba nawet wiekszy
    i kiepsko pracuja. Moze o to chodzi - nie sprawdzaja sie jako
    zasilajace.

    >Aparat ma chyba funkcję rozładowywania akumulatorów Ni-MH, więc może w
    >tym rzecz?

    Rozladowuje sie akurat podobnie. Inaczej sie laduje .. ten aparat ma
    wbudowana ladowarke ?

    >Czy można bezpiecznie użyć akumulatory Ni-Cd i zwykłe baterie cynkowe-
    >manganowe?

    Zwykle baterie chlorowo-cynkowe-manganowe bardzo mozliwe ze aparaciku
    wcale nie rusza.

    J.